Fusebox Startet 18.Februar.2009 Del på Facebook Startet 18.Februar.2009 (redigert) Jeg skal bytte cutless lager, da det er noen små sprekker i ytterkant. Stevnbeslaget har 2 låseskruer, en på hver side. Bør jeg da sette inn et nytt messing lager, eller tåler et nylon lager også disse låseskruene ? Redigert 18.Februar.2009 av Fusebox (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 18.Februar.2009 Del på Facebook Svart 18.Februar.2009 Jeg byttet til Nylon i fjor. For sikkerhets skyld boret jeg litt i nylonforingen etter at den var satt inn. Ca. 2-3 mm inn med bor tilsvarende innvendig gjengediameter. Tilpasset så nye skruer ved å file av gjengene på spissen. Jeg brukte ikke vanlige sylinderstifter som er et helvete å få ut igjen siden (måtte bores ut), men brukte syrefaste skruer med vanlig sekskanhode. Disse ble tilpasset på lengden så de kunne skrues helt inn uten å presse på nylonforingen. Da jeg boret ut sylinderstiftene gikk jeg også opp en gjengedimensjon for å få skruer som siden lar seg ta i uten å ryke. Ingen problemer, så langt. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.