småbåt rederen Startet 18.Februar.2009 Del på Facebook Startet 18.Februar.2009 Har forsøkt å få merkeforhandler i Bergen til å reparere min 1970 mod Eivinrude 60 hk. Det vil han ikkje fordi det er for gammal motor!! toppen på service!! Det er ein elektrisk feil å eg har prøvd å måle meg fram til dette. eg har koblingskjema og fått tak i delenummer og leverandør i norge. Hadde no eg bare fått til å måle kor feilen ligg. Der er problemet mitt.. eg har ikkje nok kunnskap om denne type tenning, ellers skulle eg klart dette sjøl. Kan nokon hjelpa meg å finna ein gammal "hund" i faget som kan rettleia meg. eit firma eller enkeltperson. Helst rundt Bergen men om eg kjører 10 milgjer ikkje det noko. Sitér dette innlegget Link to post
Nordåsen Svart 19.Februar.2009 Del på Facebook Svart 19.Februar.2009 Marinesenteret i Sandviken hadde en med kompetanse på sånt tidligere. Vet ikke om han jobber der lenger, men vil tro det er verdt et forsøk. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 19.Februar.2009 Del på Facebook Svart 19.Februar.2009 Hvis det er et tenningsproblem så er defekte coiler vanlig årsak på så gamle motorer. Man kan tilsynelatende ha gnist, men motoren vil likevel ikke gå, evnt. at den fusker noe veldig. Hvis du beskriver feilen mer i detalj kan det tenkes at noen på forumet kan hjelpe deg, finnes iallfall en her som vet alt om gamle påhengere.. Sitér dette innlegget Link to post
Droll Svart 19.Februar.2009 Del på Facebook Svart 19.Februar.2009 Hvis du beskriver feilen mer i detalj kan det tenkes at noen på forumet kan hjelpe deg, finnes iallfall en her som vet alt om gamle påhengere.. Ganske greie motorer å jobbe med, noe av problemet med Johnson/Evinrude ifra denne tidsperioden var litt for mye ny elektronik... Hvis vi kunne fått en grei beskrivelse av problemet, så er det ikke umulig noen kunne veiledet deg i mål.... Tenning ? Gir ( har El-hydraulisk gir sjalting, trykk knapp gir ) ? Lading ? Motors modell betegnelse ( 60062, 60063, 60072, 60073 ? ) Arne Kjetil Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
beauty of aqua Svart 19.Februar.2009 Del på Facebook Svart 19.Februar.2009 prøv håkon på åsane marine. han er evinrude mekaniker,som jeg fikk anbefalt av båtberge. han er rimelig og SVÆRT flink!!! Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
Hans-Petter Svart 20.Februar.2009 Del på Facebook Svart 20.Februar.2009 du kan prøve bergen lyståtservice på grimstadneset.di har spesialist på evinrude. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.