Jump to content

Hvem, og hvor mye for båtpuss? Bergen

Rana2008

Recommended Posts

Heisann.

Har lurt litt på å sette bort båtpuss under vannlinjen til profesjonelle. Dette fordi jeg aldri har gjort det før, og jeg er litt usikker på tilstanden under vannlinje på båten. :confused:

Hva bør jeg regne med at nedpussing, grunning/primer og skikkelig stoffing vil koste?

Hvem i Bergensområdet bør jeg henvende meg til (pris/kvalitet/seriøsitet)?

Vil jeg få et ærlig svar (når de løfter opp båten og ser,) på hva jeg trenger?

Prøvde Alvøen Marina, men de kunne ikke hjelpe før neste høst/vinter. :headbang:

Anbefalinger på erfaring mottaes med takk!

PS: vinter er også en fin tid på sjøen, der er bare bedre plass der ute... :sailing:

For å være helt ærlig så synes jeg du bør ta dette selv hvis du er genuint interessert i det å ha båt. Båtpussen er etter min mening en del av det å ha båt. :cheers:

Handler ikke om genuin båtinteresse eller ikke. Da vi bor i borettslag har jeg ikke muligheter for å lagre båten hjemme. Ihavna der vi ligger er det heller ikke mulig å ha båter på land. Ikke har jeg tilhenger til båten heller (20 fot 1500kg)

Hvis noen av dere har forslag til hvor jeg kan lagre båten og evt ta dette selv trenger jeg bare bakeoppskriften på hvordan gjøre dette fra skratsch. Jeg er veldig nøye av meg, og derfor ønsket jeg å vite at denne delen er perfekt ivaretatt. :wink:

Hvor kan jeg stå?

Pris på kranbil og evt frakt?

Leie for plassen jeg står på?

ETC??

Du kan jo høre med Drange Båtservice på Lysekloster, selv om jeg også vil anbefale deg å ta denne jobben selv (for min del er jeg verken spesielt praktisk eller kyndig, men dette er ikke rocket science). Og det er som flere påpeker kjekt. Båten din er jo ikke noe slagskip heller, så det er jo ikke så mye mer en avspyling ene dagen og et par timers jobb senere på dagen/eller dagen etterpå. Når du tillegg har utenbordsmotor er jo dette nokså kurant, vil jeg tro.

Skal du først ha dette gjort av fagfolk og samtidig trenger service på motor, kan du jo be en marina/et verksted om en "pakke-pris"

Redigert av Bergen dørk (see edit history)

mvh Bergen Dørk

Om Kjappen tar 2000,- nå, så har de prisene stått rimelig stille de siste 10 årene.

Hadde en 22 fots seilbåt, og hadde den oppe på Kjapp eller Alvøen.

Prisen lå på 1500 - 2000,- for opp og ned, samt en uke på land i leid krybbe + leie av høytrykkspyler.

Tror ikke du kommer stort under dette, om du skal gjøre jobben selv.

Om du får eksterne til å ta jobben snakker vi vel 10 000,- ++

Her på Stord hvor jeg bor nå, betaler jeg 1000,- for slipping med tre dagers landligge.

Får tatt alt under da.

Redigert av Amfea II (see edit history)

Frod'n

Fjellet nytes best fra fjorden

Medlem i SagaKlubben

Vel, Kjapp Marina tilbyr ikke denne type tjenester...men som sagt Bergen båt. Og her ligger prisen oppunder 2000. Bergen Lystbåtservice er kanskje på samme brygge - vet ikke jeg - men det er nok et annet firma.

Forøvrig enig med deg i at eks å bruke en lastebil er lign fort blir iallefall 2000 det også.

Redigert av Bergen dørk (see edit history)

mvh Bergen Dørk

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...