opus Posted February 21, 2009 Share Posted February 21, 2009 Heisan ! Ikveld skapte jeg meg problemer Demonterte "litt for mye", og ut rullet kuler fra lagrene på kjøkkenbenken. Hovedproblem, hvordan få de øvre kulene B7 til rør-akslingen B8 på plass inne i rulla. Må dermed demontere enda mer, og får ikke av ytre plastrør B14 fra hovedrør B5. Det ser ut til at man skal klemme inn de flate sperreplatene, gjennom to hull på hver side av B14. Så vri B14 i posisjon, og trekke den av B5. Men klarer det ikke. Til slutt ser det ut som at man kan mate inn kulene i en åpning lenger opp på B5. Sprengskissen ligger i en pdf-fil på denne siden nesten øverst, "Spare parts list Furlex100s". I pdf-filen er det side 7 som er aktuell sprengskisse: Noen som greier legge inn akkurat den skissen, så hjelper det på, når folket skal prøve hjelpe meg? http://www.seldenmast.com/frameset.cfm?id=...ndnum=514236406 Quote Link to post
opus Posted February 21, 2009 Author Share Posted February 21, 2009 Linken funket visst ikke, prøver igjen: http://www.seldenmast.com/frameset.cfm?id=...ndnum=671217733 Quote Link to post
Lars Hansen Posted February 21, 2009 Share Posted February 21, 2009 Kan om ikke annet hjelpe til med bildet... Quote Link to post
Gielas Posted February 21, 2009 Share Posted February 21, 2009 (edited) SvÆr fil du linker til...og mulig det blir lettere å få svar om du kopierer skissen og legger den i en posting...(bare en svært subjektiv betraktning) red: da kan man jo bare se bort fra DENNE posting... ref innlegget ovenfor... Edited February 21, 2009 by Gielas (see edit history) Quote -- Jon Link to post
dhjerp Posted February 21, 2009 Share Posted February 21, 2009 Jeg gjorde akkurat det samme i høst. Skru ut settskruen i bunn som holder hylsa på plass så er det bare å dra ut innmaten. Det er 2 skåler med ruller, sett i rullene i toppen først, så hylsa og så i bunn. Hold alt veldig forsiktig sammen til du får i settskruen igjen. Jeg tror du må ha ut wire'n, men det har du kanskje allerede? Det skal ikke være veldig komplisert når du først ser hvordan de sitter- Quote Link to post
opus Posted February 21, 2009 Author Share Posted February 21, 2009 Hei Dhjerp ! Wire er ute, rulla ligger i deler på kjøkkenbenken. (sulten og frustrert) Har skrudd ut settskruene, jeg får likevel ikke ut metallrøret? Skjønner ikke helt hvilken del "hylsa" er, er det plastrøret jeg prøver demontere? Tar du det litt mer detaljert, gjerne med henvisning til nr på skissen? Quote Link to post
dhjerp Posted February 21, 2009 Share Posted February 21, 2009 Settskrue B20 sitter i hylsa B21. Når de er ute mente jeg at du bare kunne trekke ut B8? Feilen jeg gjorde var nemlig å løsne B20. Kan ikke huske jeg måtte demontere mere da. Det betyr at B22, 23 og 24 må være borte. Mulig du må ut med kulene B10 for det var de jeg mistet. Så nå at kulene B7 sitter høyere enn de jeg mistet, men røret B8 holder det sammen, og da tror jeg du må ha ut B10. Studer det litt nærmere så jeg ikke råder deg til noe som ødelegger alt, men jeg demonterte en 100S på den måten i høst og fikk det sammen igjen. Quote Link to post
opus Posted February 21, 2009 Author Share Posted February 21, 2009 B7 kulene sitte både nederst og øverst rundt røret B8. Fikk dratt ut røret nå med litt mer makt (turte det når du trodde det var slik, bra) Nå ser jeg skiven/skålen B6 kulene skal ligge i inne i der, men den er for stor for hullet jeg dro røret ned gjennom. Skålen er posisjonert slik at kulene skal ligge oppe i den, men hvordan får man inn kulene på plass i øvre del? Flensen på røret går akkurat igjennom skåla. Skjønner ikke denne operasjonen, dessverre! "Det er 2 skåler med ruller, sett i rullene i toppen først, så hylsa og så i bunn. Hold alt veldig forsiktig sammen til du får i settskruen igjen." Quote Link to post
dhjerp Posted February 21, 2009 Share Posted February 21, 2009 Jeg husker ikke om jeg gjorde noe med de øverste B7 kulene. Det var plassering av B10 jeg tenkte på da det var de som løsnet hos meg. B5 er vel et helt stykke og det ser ut som en åpning på siden til å få kulene inn, men den må jo være sperret med noe? Hjelper nok ikke å demontere fra topp for da får du vekk kun dekselet over B5 Quote Link to post
opus Posted February 21, 2009 Author Share Posted February 21, 2009 Ja, er nok tilbake til innlegg nr 1. Ser åpningen, og den er under hele svivelen, så må ha av den. Og da må den store diameter plastrør B14 av, som jeg ikke får til. Har skrudd ut settskruene. Ser ut som B-14 er klipset på det hele stykket B5. Og at det er "mothaker" på B5. "Mothakene" er de platene opp langsetter B5. Jeg har prøvd klemme mothakene sammen, gjennom hullene i B14, men alt sitter fast likevel? Forbannet at det ikke er noen forklaring av framgangsmåten på dette Quote Link to post
opus Posted February 22, 2009 Author Share Posted February 22, 2009 Dhjerp; "Jeg husker ikke om jeg gjorde noe med de øverste B7 kulene. Det var plassering av B10 jeg tenkte på da det var de som løsnet hos meg." Ok, skjønner at du mistet B10 kulene i svivelen på rulla, da måtte du uansett demontere svivelen. Og for å få demontert svivelen, så måtte du først ta av store plastrøret B14 som er montert på det hele stykket B5. Hvordan gjorde du det, det er det jeg ikke skjønner framgangsmåten til??? Har skrudd settskruene som fester B14 til B5, men B14 sitter likevel. B14 er nok tredd på B5 og mistenker at noen mothaker i plasten til B5 klipser fast B14. Ser ut til at B14 skal vris rundt 90grader og trekkes ut. Quote Link to post
Recommended Posts