Jump to content

Askeladden 540 Big Ride - Noen erfaringer?

Dag Bakka

Recommended Posts

Jeg tror at dette en en båt som ligner yamarin 490 svært mye. Det er en båt jeg kjenner. Svært fin i sjøen og føles veldig trygg. Tyngde nok til å føles stabil. Ligger så høyt på vannet at den er både tørr og selvdrenerende hele tiden. Ingen kraner som må stenges eller lukkes. Innebygd tank er en fordel, da vet du hvor den er til enhver tid. Ellers har slike stor løse gjenstander en lei tendens til å flytte på seg. Hvis det i tilegg henger på en motor av et merke som du har tiltro til vil jeg anbefale deg å handle. Hvilken årsmodell er båten?

Jepp det er nok en grunn til at den har ligget lenge ja, og nå ligger den ute og nedsnødd også...

Nei en 14 år gammel mercury er det nok ikke mye igjen av....

Jeg hadde ikke kjøp den om jeg var deg...

Gjett hvem som må i banken i morra tidlig :smiley:

Neida jeg tror det er en veldig fin båt, såvidt jeg har sett virker den i ganske god stand også. Har sett på den en stund, men velger nok å ha litt is i magen ett par mnd til. Markedet pleier å bli bedre ut i april.

om motoren skulle ryke, må den vel ikke nødvendigvis byttes - den kan vel eventuelt repareres? [/quoteAlt

Alt kan repareres, min tanke på denne båten er event og ta av motoren og selge den for å se etter en nyere firetakter.

Har en kamerat med en 75 hk mercury som er noe nyere, tror det er -99 mod. Den har i allefall mer moderne fasong og rød logo, men den er tørst...

Båten i seg selv her ser jo kjempe fin ut.

Redigert av Iwrig2 (see edit history)

Ikke etter mitt skjønn, men utenbords motorer er desverre ikke helt min greie heller.

Men av en eller annen grunn er jeg litt skeptisk til den mercury`n, hadde det stått en 75 Yamaha på den hadde jeg nok slått til.

Sikkert bare tull, men sånn er det da :crazy:

Var som sagt og så på den senest i ettermiddag og fristelsen hadde nok vært større om den sto inne i teltet uten en meter snø ombord...

Regner med at jeg kan gratulere deg med ny båt, hørte den var blitt solgt i dag. :flag:

Jeg var innom og fikk pris på 475`n de hadde, men trengte en times forhandlingstid med regjeringen først, forhandlingen gikk overraskende greit og jeg kjørte tilbake for å handle båt.

Da skjedde det som ikke skal skje, der sto det en annen som hadde kommet fem minutter før meg og f... meg kjøpt den :nonod:

Da ble det ikke no båt på meg, men gratulerer til deg!

Finn.no ; her er jeg igjen....

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...