Jump to content

Hvor kjøpe fleksibelt alu rør 75mm?

Xlnt

Recommended Posts

Hei

Driver og skal montere varmer i båten og har sett på priser på alu fleksi rør og synes det er svindyrt, ca 95 kr pr meter og når man trenger 10-12 meter blir det jo penger ut av det. Er det noen som vet om det er noen steder som selger disse til en rimelig penge?

Takker for alle tips

-Xlnt

00 Glastron SX225

Jeanneau so 42 ds

Bavaria 44 Vision

Jeanneau 50 DS

Hei

Driver og skal montere varmer i båten og har sett på priser på alu fleksi rør og synes det er svindyrt, ca 95 kr pr meter og når man trenger 10-12 meter blir det jo penger ut av det. Er det noen som vet om det er noen steder som selger disse til en rimelig penge?

Takker for alle tips

-Xlnt

Er dette til eksos uttak?

Isåfall, er det ikke en begrensning på lengden iht monterings anvisningen ??

Jeg vurderer også å flytte eksosuttaket men jeg mener at på min Eber så kan den ikke overstige en viss lengde??

:sailing:

Børn

Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !!

tror slangene har en diameter 35-40 mm Om jeg ikke husker feil er det max 8 meter slang fra varmeren 90 grader vinkel tilsvarer 1 meter. 45 grader 0,5 meter osv.Det gjeller og ha lite eller ingen böyer om strekket er 8 meter eller mer.  :flag_sw:

tror slangene har en diameter 35-40 mm Om jeg ikke husker feil er det max 8 meter slang fra varmeren 90 grader vinkel tilsvarer 1 meter. 45 grader 0,5 meter osv.Det gjeller og ha lite eller ingen böyer om strekket er 8 meter eller mer.  :flag_sw:

Ikke meninga å kuppe denne tråden, men til All Smiles:

Skriver du her om eksosslange, eller??

Isåfall: Til hvilken brenner?

Kan man øke lengden ved å gå opp i dimensjon??

Kan utløpet monteres lavere enn uttak på brenner??

:sailing:

Bjørn

Ja det er eksosslange til Eberspäher,av hensyn til öket dimesjon og lengde har jeg ingen mening om,dette er standard,utlöpet kan monteres lavere om slangen har en böy på innsiden av skroget for og forhindre vanninntregning

Ja det er eksosslange til Eberspäher,av hensyn til öket dimesjon og lengde har jeg ingen mening om,dette er standard,utlöpet kan monteres lavere om slangen har en böy på innsiden av skroget for og forhindre vanninntregning

Takk for svaret All Smiles, da løser det seg for meg :flag::flag:

Neppe til exhaust pga. dia. Er nok heller til fordeling av varmluft. Vil foreslå den lokale blikkenslager da slike flexible alukanaler brukes til boligventilasjon. Fåes også i isolert utgave, men vil da bygge mye. Om kanalen blikkenslageren kan tilby har litt større dia. så er det av ingen betydning utover at lufthastighet og støy blir mindre. Ev. overganger valses enkelt ut av plate og loddes sammen.