KaRsK Posted February 22, 2009 Share Posted February 22, 2009 Hvis jeg kan flytte tanken til siden av motoren så sparer det meg for masse ekstra arbeid med tilpassing av motor rom.. er en slange koblet til på topp av tank og rør som går fra bunn av tank og inn.. Noen som vet om det er muig ? KaRsK Quote Link to post
bellen Posted February 22, 2009 Share Posted February 22, 2009 Ja, det er mulig, men trur det er lettere (og billigere) å tilpasse motorrommet enn å tilpasse nye rør til kjøleren. Quote Link to post
KaRsK Posted February 22, 2009 Author Share Posted February 22, 2009 tingen er at hvis jeg flytter tanken så slipper jeg å bygge ut "ryggen" til sofaen .. ( der hvor det er 3 hull i ) slipper også å modifisere sofa pute og rygg hvis den flyttes . så tror kanskje jeg tar meg bryet med å flytte tanken. skal den være nøyaktig like høy som den er montert i dag ? eller kan den monteres høyere ? regner med at den uansett ikke kan være lavere ihvertfall Quote Link to post
bellen Posted February 22, 2009 Share Posted February 22, 2009 Er det ein heilt ny motor du skal montere? Quote Link to post
KaRsK Posted February 22, 2009 Author Share Posted February 22, 2009 ja , den er helt ny Quote Link to post
Kasina Posted February 22, 2009 Share Posted February 22, 2009 Hadde tidligere en Årø 28 en Ford 2722. Der ble kjølevanntanken med varmeveksler flyttet, ikke bare til siden, men ut i rommet ved siden av. Koblingen ble erstattet av slangestusser og slanger. fungerte helt suverent i alle år, temp. stabil ved alle turtall. "HØYDEN MÅ VÆRE TILNÆRMET LIK". Dette går nok bra Quote "Sistemann tar med flagget" Link to post
bellen Posted February 22, 2009 Share Posted February 22, 2009 Eg annbefaler deg å ta kontakt med leverandør av motoren før du begjer deg ut på å flytte tanken. Eg trur du kan få problemer med garantien om noko skulle skje innanfor garantitiden. Quote Link to post
KaRsK Posted February 22, 2009 Author Share Posted February 22, 2009 Takker for svarene :) Skal ringe leverandør og høre hans synspunkter.. , men først må maskinen på plass så jeg kan finne ut 100% at det vil bli plass hvis tanken blir flyttet .. KaRsK Quote Link to post
hifo Posted February 22, 2009 Share Posted February 22, 2009 bør ikke være noe negativt med å flytte tanken.. høyden er selvsagt viktig og solide slanger... Quote dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
KaRsK Posted February 22, 2009 Author Share Posted February 22, 2009 høyden er selvsagt viktig og solide slanger... gjør det noe om tanken blir montert litt høyere enn i dag ? så lenge den ikke blir montert lavere så er vel det i orden ? Quote Link to post
Trophy Posted February 22, 2009 Share Posted February 22, 2009 Det er ok. Jeg gjorde det samme i min Bayliner 2556 og bygde en ramme i aluminium ved siden av motor. Det fungerte heilt fint. Eneste forskjellen er vel at det blir litt mer kjølevann i systemet.... Quote Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Recommended Posts