Jump to content

Skibsplast 655 - passasje til badeplattform

Mortenkri

Recommended Posts

Ble i mai 2008 stolt eier av ny 655. På tidligere modeller ser jeg det er mulig å fjerne topp/vegg på høyre oppbevaringsrom akter slik at man får en fin passasje ut til badeplattformen. På min 2008 modell er dette fastskrudd. I flg. Skibsplast ble dette fjernet da det visstnok har vært et uhell hvor denne ble glemt festet ordentlig med det til følge at noen tråkket igjennom og skadet seg. Dette skal visstnok ikke være noe problem dersom den blir montert korrekt, men de valgte altså å fjerne løsningen for å unngå lignende uhell. Jeg har veldig sans for løsningen og lurer på om noen av dere som har denne løsningen har noen bilder på hvordan veggen (rygg akterbenk) og luker er festet.

På min 2001-mod gjelder dette kun den veggen i oppbevaringsrommet som vender inn i båten og ikke "bakveggen" ut mot badeplattformen. Er det den veggen inn mot båten/sofaryggen du mener på?

Ja, kun veggen inn mot båten(sofaryggen). Denne er på min båt fastskrudd. Ved å fjerne denne vil det bli en mye bedre ankomst til badeplattformen, da vil kun bakveggen gjenstå (denne er jo faststøpt og er en del av overskroget). Veldig kjekt når unger skal opp og ned fra badeplattformen.

Har dessverre ingen bilder som viser dette i deltaj og båten min ligger inne i vinteropplag/"hotell" noen mil unna. Husker imidlertid godt at i min båt er denne platen festet med to hengsler i nedkant slik at den kan felles ned framover. Den festes oppe i vertikal posisjon med hemper/klemmer i overkant på innsiden av det rommet den da avgrenser.