sailorboy Svart 27.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2009 Jeg har tipset Rubb Sagvåg Båtservice AS ( http://www.rubbsagvaag.no/ ) om den pågående diskusjonen her. Synest at det er greit med åpne kort rundt slike diskusjoner. En sak har ofte to sider. sailorBoy Sitér dette innlegget Link to post
Nemo_78 Svart 27.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2009 Helt greit, regner med de har fulgt med hele tiden likevel Sitér dette innlegget Link to post
bubas Svart 2.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2009 Vil med dette komme med vår versjon av saken, det som skjede er en kjedelig sak både for eier og oss ( RUBB Sagvåg Båtservice AS ). Båten en 30 fots Rib vart i november 2008 slippet for reparasjon av en skrog skade i baugen. Båten vart stående på land inne på vårt verksted til januar 2009 etter avtale med eier da han var på reise utenlands, eier skulle gi beskjed når han kom heim og kunne hente båten. Den 15,01,09 sender han en mail der han skriver reiser heim fra Korea i morgen. Tenkte å hente båten på mandag. Fredag 16,01,09 sjøsettes båten og legges i vår flytebrygge, lørdag morgen 17,01,09 sender vi mail til eier hvor vi bekrefter at båten er sjøsatt og klar til å bli henta mandag den 19,01,09. Vi får ingen tilbake melding på denne mailen om at pumper er koblet fra og at båten ikke kan lige på sjøen uten at de er koblet til. Søndag ettermiddag begynner det å regne og blåse, en av våre ansatte er nede og ser til båten i halv 5 tida på søndag ettermiddag og alt ser ut til å være som det skal. På mandag morgen ser vi at båten ligger tungt i vannet og går for å sjekke hva som er galt, det viser seg at motorrommet er delvis fylt opp med vann, vi starter øyeblikkeligt med lensing og får båten på land da vi ikke veit hvor båten tar inn vann. Eier blir så kontakte om hva som er hent og vi kontakter der etter vårt forsikringsselskap. Der får vi opplyst at normal prosedyre i slike saker er at eier må ta kontakte med sitt forsikringsselskap og melde inn skaden og så er det opp til forsikringsselskapet å av gjøre hva som skjer videre. Dette blei og opp lyst til eiere og at de måtte ta kontakt med sitt forsikringsselskap og komme med ei bestilling på førstehjelp og på jobben, dette kom dagen etter den 20,01,09. Og dette er hva vi har forholt oss til, så det er beklageligt at eier ved Nemo_78 ikke foholder seg til dette og går ut med saken i baatplassen.no før den er avgjort mellom forsikringsselskapene. Ser og at Nemo_78 skriver : 1- At selvlense pølsene var i lukket posisjon og at vi hadde stengt de før sjøsetting dette er ikke sant selvlense pølsene var nede når båten vart sjøsatt, de vart sett i lukket posisjon for at vi skulle kunne lense båten etter vannfylling av motorrommet. 2- At vi sender rekning på lensing og heving dette var en feil som vi beklaget og rettet opp med at det vart sendt kredittnota på timer med en gang vi vart gjort oppmerksom på dette. 3- At vi er så frekke at vi tok oss til rette og byttet impeller i sjøvannspumpe. Det vi gjorde var når vi svarte på mail ang. forespørsel om å skifte belg på aggregat, skrev vi at vi og bytter impellerv og dieselfilter ( vannlig service deler ). Får mail til bake at dette er "flott" og ingen ting som seier at vi ikke skal skifte impeller og filter, men berolige Nemo_78 med at han ikke trenger å bekymre seg for at de skal få rekning på impeller og filter de gamle delene er satt til bake på plass. Kan og berolige Nemo_78 med at vi ikke tror de er dumme og at vi er grådige kan eg ikke forstå da vi ordenet opp i feilen med timer med en gang vi vart gjort oppmerksom på feilen. 4- At vi kunn har en mekaniker, dette stemer ikke vi har flere mekanikere og er godkjente service verksted for Volvo Penta, Yanmar og Suzuki. Båten er som sagt en 30 fots Rib som blir brukt til Havrafting og Blåturer som eier selv skriver, båten er eiet av Havrafting 5534 Valevåg. En skulle tru at en båt som blir brukt til passasjer befordring som havrafting og blåturer burde kunne ligge på sjøen et par dager uten at den får fylt motorrommet med vann. Noe som her viste seg å ikke være tilfelle, det viste seg at båten hadde flere luker som ikke var tette og gjorde at båten fekk motorrommet fylt med vann og derfor trengte ekstra lensepumper for å holde seg flytende. Dette at båten hadde luker som ikke var vanntette var noe som vi heller ikke blei gjort oppmerksomme på selv om eier hadde fått beskjed om at båten avr sjøsatt på fredag og vart liggende på sjøen til den skulle hentes på mandagen. Som eg skriver først i innlegget så er dette en kjedelig siuasjon for både eier og oss, men vi føler at stuasjonen kunne vert unngått om eier hadde opplyst oss om de faktiske problemer med luker og at lensepumper var koblet fra. Har og stilt meg et spørsmål om hva som kunne hent om det hadde oppstått en stiuasjon med båten full av passasjerer veist i havet en dag i februar med 4-5 gr. i vannet. Eg tenker med gru på hva en slik situasjon som dette kunne ha ført til, med tanke på at båten ikke klarer å holde seg flytende uten passasjere fortøyd i ei flytebrygge. MVH RUBB Sagvåg Båtservice AS Knut Gunnar Folgerø-Holm Avd. leder Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 2.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2009 Vi gav så klar beskjed pr. e-post at båten måtte ikke sjøsettes før vi kom å hentet den på mandagen. Hvorfor sjøsatte dere båten, når dere fikk klar beskjed om det motsatte ? Var det noen som ville ha en prøvetur ? Sitér dette innlegget Link to post
Nemo_78 Svart 2.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2009 Etter at eier av rib'en har snakket med avdelings leder hos RUBB Sagvåg Båtservice AS har de blitt enige om at resten av saksgangen ikke skal foregå her på forumet. Båten er nå klar til henting, og vi ser frem til å få den i vanlig drift igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 2.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2009 Slike saker har altid to sider Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
KaRsK Svart 2.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2009 eller 3 :) Men håper det løser seg på en bra måte. Sitér dette innlegget Link to post
oslofjord Svart 4.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2009 (redigert) En sak har alltid mange sider og man kan sikkert grave seg ned i juridiske/forsikrings/tekniske detaljer. Uavhengig av denne saken som jeg ikke kjenner til bør alle selgere av båter og båttjenester se seg selv i speilet å stille seg spørsmål om hvordan man oppfattes av kunden. Om man ikke alltid kan ha som motto at "kunden har alltid rett", så bør man strekke seg langt for å infri kundens krav og forventninger. Selgere/servicemenn bør i hvertfall lytte til kunden og være ydmyk og åpen for kompromisser. Det finnes jo tre typer båtverksteder (Salts båtverkstedsklassifisering): 1. Narvestadverkstedet . Der de er sure og negative når man tigger om å få service på motoren om sommeren og er like og sure og negativ hvis man har insigelser på jobben som er utført. 2. Dr jekyll/Mr Hyde verksted . Der de er positive og glade når de skal ta service på motoren, men sure og negative hvis man har insigelser på jobben som er utført. 3. Drømmeverkstedet: Der de er positive og glade når de skal ta service på motoren, og som er positive og konstruktive hvis man har insigelser på jobben som er utført. Med andre ord et verksted man kan samarbeide med i gode og onde dager..og hvor man etter noen års samarbeid ikke er så nøye på å får nøyaktig prisoverslag før hver jobb. Det er jo når man snur i døra og har insigelser på utført jobb at man virkelig får evaluert verkstedet. Uansett hvor tullete kundene er...blir man jo avhengig av et godt rykte for å klare seg i trangere tider. Redigert 4.Mars.2009 av salt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 4.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2009 (redigert) Hei Her er adressa til heimesida til Nemo_78: http://www.sjorafting.no/index.html Teksten min er tufta på at verkstaden har oppgitt rett eigar av båten. Rett postnummer er 5554 ikkje 5534 som verkstaden skreiv i sitt innlegg. Heimesida har ma. link til fem innlegg på Youtube. Eg har berre sett nr. 4 rekna ovanfrå. Den er kalla "Rolig kjøring i Valevågsområdet: Det er ma. kjøyring i plan i trange sund. Eg kjenner ikkje farten båten var i men reknar med at planingsterskelen er minst 6-8 knop på ein slik båt. I så fall så var farten minst så stor. Eg synest noko av dette ser direkte uforsvarleg ut. Nemo_78 reklamerar òg med kano- og kajakkutleiga. Han burde visst betre enn å halda stor fart på uoversiktlege stadar. Dette har ikkje berre med tryggleiken til andre å gjera, men òg med det å ta hensyn til andre. Eg har vore mykje i området, og kan ikkje sei at eg gler meg til å møta båten til Nemo_78! Heimesida vitnar om unge og kanskje noko useriøse folk og har òg mange skrivefeil. Til Nemo_78 og eventuelt andre i "Sjørafting" så ber eg om at det held farten nede på eit forsvarleg nivå på uoversiktlege stadar, slik at de ikkje risikerer å påføra andre ulempe eller personskade. Mvh Ask Redigert 4.Mars.2009 av Ask (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
oslofjord Svart 4.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2009 (redigert) Havrafting er vel off topic i denne verksteds-sammenheng. Redigert 4.Mars.2009 av salt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
sotra Svart 4.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2009 I så fall så var farten minst så stor.Heimesida vitnar om unge og kanskje noko useriøse folk og har òg mange skrivefeil. Er det da at dei er ung, eller det at det er skrivefeil på hjemmesiden som gjør at dei er useriøse? Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 4.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2009 (redigert) Hei Nemo_78 reklamerar òg med kano- og kajakkutleiga. Han burde visst betre enn å halda stor fart på uoversiktlege stadar. Dette har ikkje berre med tryggleiken til andre å gjera, men òg med det å ta hensyn til andre. Eg har vore mykje i området, og kan ikkje sei at eg gler meg til å møta båten til Nemo_78! Heimesida vitnar om unge og kanskje noko useriøse folk og har òg mange skrivefeil. Mvh Ask Nei vettu..nå tok det av i feil retning her Eg kjenner ikkje filmene, om det er avsperra område og sikkert utført for nettop reklamefilm...menmen Alle saker har jo minst to sider har vi blitt enig om. Trudde ikkje vi gikk på personangrep slik her heller. Folk har lov å vere unge, og det kan eg tenke meg mange er misunnelige på. Alle verdens beste førere i motorsport er dessuten unge(nesten) Og til og med Norges Konge har, som 20 % av norges befolkning, problemer med å lese og/eller skrive "riktig"... så vi får ta fra han litt myndighet da eller? Her er dessuten teksten som er lagt ut til filmen, dysleksien råder vist.... Subscribe Unsubscribe Sjorafting August 04, 2008 (more info) (less info) Want to Subscribe? Sign in to YouTube now! Sign in with your Google Account! Her kan en se rolig kjøring fra Valevåg- området. Før- og under kjøreturen hadde vi kontroll på om det var andre båter i området. Båten er bygget for røffe forhold, og liker seg best ute i litt sjø... Redigert 4.Mars.2009 av Sæbø (see edit history) Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.