Ktveiten Svart 28.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2009 Hørtes interessant ut dette....:) Sitér dette innlegget MVH Ktveiten Link to post
Superkul Svart 28.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2009 hvis du kjøper en motor privat så får du et bedre inntrykk av tilstand - km stand osv - hvis du vil hive den rett oppi her fks norskebillisten eller på finn.no - mål kompresjon og er den ok - hiv i ..... (bytt regremma) et annet råd er hvis du har 2 forgassere fikk jeg selv tak i en dobbel weber m innsug til volvomotoren jeg byttet i en scand 24 jeg hadde da brukte den mindre bensin og akselerte kjappere - gikk fortere i plan en annen morsom ting er hvis du får tak i en komplett turbo motor får du skikkelig futt i sakene men da begynner ting og bli litt mere komplisert scanden gjorde 26 knop med planet topp (høyere komp) og den dobble webern - og det syntes jeg var helt ok da det var en tung 24 foter Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 28.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2009 glemte å si : b23E (injection) har 136hk det krever en elektrisk bensinpumpe for å få trøkk på matingsia Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Draco_1 Svart 28.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2009 En Svensker har lagt en Volvo TD24 motor i en Draco 2000. Ikke nogen raketmotor, men sikkert billig i drift. http://www.maringuiden.se/u/Stefan_L/;acti...bat&id=2689 Volvo TD 24 er en 6 cyl diesel rækkemotor bygget af VW. Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 1.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2009 glemte å si : b23E (injection) har 136hk det krever en elektrisk bensinpumpe for å få trøkk på matingsia Dette er en motor med KE-Jetronic(elektro_mekanisk) innsprøytning) Er ikke sikker på at den trives noe særlig i båt Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Superkul Svart 1.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2009 den trives - jeg har prøvd - mange år sia - men om det holder i 30 år det vet jeg ikke - hvis man passer på vitale deler som el.bokser etc blir puttet i vanttete ting går det meste den gamle kj tronic er gammeldags og mekanisk og tåler mye - eneste forskjellen er styringsboksen og selve luftmengdemålern ellers er det ikke no forskjell å ta hensyn til - men vil man ha noe man stoler 100 på er det vel gode gamle enkleste med forgasser e motorn går penere og billigere Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Draco24styling Svart 1.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2009 Har vurdert en E-motor selv,men snakket med en kar nede i havna som hadde en slik motor i en selco 18, han hadde mye problemer med innspruten, men klart! har du prøvd Jab så funker det sikkert, Har selv en aq 140 som ble overhaldt for 3 år siden, og med nye forgasser pakninger i fjord. maler som en katt Synes den går billig og Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Superkul Svart 1.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2009 hvis jeg skulle valgt hadde det vært rått med en dobbel weber og turbo - null niks elektronikk (evnt minus til el tenning da) og trimplan så den kommer fort i plan - JIHOOOOOOOOOOOO hvis ikke det går bra da kan du gi opp hehe Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
ekko Svart 1.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2009 Noen som har erfaring med Mercruiser 1,7 liter diesel i en Draco 20? Vurderer å bytte ut den gamle og defekte 140 hk. bensin. Sitér dette innlegget Link to post
Ktveiten Svart 3.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2009 Hei igjen! Noen som vet hvor tung motor jeg kan ha i Dracoen? Før den begynner å blir skikkelig baktung? Sitér dette innlegget MVH Ktveiten Link to post
Draco24styling Svart 3.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2009 Tror du skal prøve og holde deg under 400 kg inkl drev Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Ktveiten Svart 3.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2009 Tror du skal prøve og holde deg under 400 kg inkl drev Høres fornuftig ut! Men denne http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=16319728 ? Vil det være en grei motor i denne? Er klar over at den er gammel, men er selve motoren grei? Hvordan er det med plass til denne v8`ern? Må "kassen" bygges ut? Sitér dette innlegget MVH Ktveiten Link to post
Moyja Svart 3.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2009 (redigert) Min Draco 20 DC er orginal levert med 302cid (5.0L) V8 . Det er ikke plassproblemer, men motor kassen stikker ca 15cm frem i mitt delen Motor deler til chevy motorer er billige, disse kan kjøpes på de fleste amcar sjapper som selger deler. Redigert 3.Mars.2009 av Draco20 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ktveiten Svart 3.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2009 Min Draco 20 DC er orginal levert med 302cid (5.0L) V8 . Det er ikke plassproblemer, men motor kassen stikker ca 15cm frem i mitt delenMotor deler til chevy motorer er billige, disse kan kjøpes på de fleste amcar sjapper som selger deler. Høres jo meget bra ut! Men hva mener du med midtdelen? Vet du målene på motoren? Må bygge ut motorrommet hvis motoren er lengre en 110cm og bredere en 60-70cm. Kan klare 80cm i høyden... Sitér dette innlegget MVH Ktveiten Link to post
Superkul Svart 3.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2009 dæven det var en grei "pakke" v8 og duopropp - kuuuult si du tarn for 20 (selv om det ikke var gæli pris) ei stund sia jeg titta på priser på drev/motorer og for et par tre år sia måtte du nesten betalt det samme for bare drevet Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Draco24styling Svart 3.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2009 http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=16319728 ?Vil det være en grei motor i denne? Mener disse veier rundt 400kg inkl drev, den er sikkert ikke mye lenger en den 151 motoren du har i dag, Siden den også er orginalt ferskvannskjølt er den sikker i orden når det gjelder tæring i allefall. Ville vel kanskje kostet på et par nye toppakninger og evt bunnpanne pakning for og åpne motoren for kontroll før instalasjon, Tror nok det er en fin motor til den båten med nok av krefter Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Ktveiten Svart 3.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2009 ja tror det var en grei motor! Har planer om å åpne motor for sjekk når den første står på palle! Litt lakkering skader heller ikke!;P Sitér dette innlegget MVH Ktveiten Link to post
Superkul Svart 3.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2009 v8 er vel omtrent like lang men mye bredere selvsagt -men veier nok litt mere - men siden di er levert med v8 sier jeg bare heia - stå på Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 3.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2009 v8 er vel omtrent like lang men mye bredere selvsagt -men veier nok litt mere - men siden di er levert med v8 sier jeg bare heia - stå på Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
KaRsK Svart 3.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2009 aqad 41 veier vel 460 kg ? så er jo ikke helt vekke den heller :) skulle jeg tro Sitér dette innlegget Link to post
Moyja Svart 3.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2009 (redigert) Jeg har ikke mål på den nå. Men jeg har en Volvo/Ford, den som du ser på er en Volvo/Chevy. Dette har ikke noe betydningfor instalasjonen. Skal se om jeg får til og legge opp et bilde av motor/kasse påbygget som stikker frem i mitten. Redigert 3.Mars.2009 av Draco20 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Moyja Svart 3.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2009 Da forsøker vi, dette er ikke noe bra bilde av kassen. Sitér dette innlegget Link to post
Ktveiten Svart 3.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2009 Takker! Så like stort ut som det jeg har, så jeg tror det skal gå fint! Ringte på motoren, men den var jo uheldigvis solgt... Men får håpe på at det kommer flere til en grei pris! Tenkte i denne sammenheng at jeg skulle piffe opp interiøret litt, da dette begynner å bli slitt med årene. Ser potensiale i en så elegant båt som Draco, og vil da gjerne legge litt tid og penger i den for å få et flott eksemplar! Har du litt bilder av båten din innvendig/utvendig, samt motorrom Draco 20? Hadde satt stor pris på dette! Sitér dette innlegget MVH Ktveiten Link to post
Draco_1 Svart 4.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2009 Her er et par billeder af en Draco 2000 til salg i Danmark med en 40 motor i. Motoren er lidt for stor og klodset til båden, synes jeg. Båden trænger til en kæmpe overhaling, pris 28000 DKR Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 4.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2009 Her er et par billeder af en Draco 2000 til salg i Danmark med en 40 motor i. Motoren er lidt for stor og klodset til båden, synes jeg. Utrolig at de har fått plass til den ! Jeg forstår hvorfor 2100 er en høyere båt skrogmessig, og levert med 6-ere ! Det er vel ikke meningen at det skal en 6-er nedi 20-foteren ?? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.