Jump to content

Hvilken motor i Draco 20DC?

Ktveiten

Recommended Posts

hvis du kjøper en motor privat så får du et bedre inntrykk av tilstand - km stand osv - hvis du vil hive den rett oppi

her fks norskebillisten

eller på finn.no - mål kompresjon og er den ok - hiv i ..... (bytt regremma)

et annet råd er hvis du har 2 forgassere fikk jeg selv tak i en dobbel weber m innsug til volvomotoren jeg byttet i en scand 24 jeg hadde

da brukte den mindre bensin og akselerte kjappere - gikk fortere i plan

en annen morsom ting er hvis du får tak i en komplett turbo motor får du skikkelig futt i sakene men da begynner ting og bli litt mere komplisert

scanden gjorde 26 knop med planet topp (høyere komp) og den dobble webern - og det syntes jeg var helt ok da det var en tung 24 foter

den trives - jeg har prøvd - mange år sia - men om det holder i 30 år det vet jeg ikke - hvis man passer på vitale deler som el.bokser etc blir puttet i vanttete ting går det meste

den gamle kj tronic er gammeldags og mekanisk og tåler mye -

eneste forskjellen er styringsboksen og selve luftmengdemålern ellers er det ikke no forskjell å ta hensyn til - men vil man ha noe man stoler 100 på er det vel gode gamle enkleste med forgasser

e motorn går penere og billigere :flag::flag:

Har vurdert en E-motor selv,men snakket med en kar nede i havna som hadde en slik motor i en selco 18, han hadde mye problemer med innspruten, men klart! har du prøvd Jab så funker det sikkert, Har selv en aq 140 som ble overhaldt for 3 år siden, og med nye forgasser pakninger i fjord. maler som en katt :cheers: Synes den går billig og :seeya:

Norske båter er best!

Min Draco 20 DC er orginal levert med 302cid (5.0L) V8 :smiley: . Det er ikke plassproblemer, men motor kassen stikker ca 15cm frem i mitt delen

Motor deler til chevy motorer er billige, disse kan kjøpes på de fleste amcar sjapper som selger deler.

Høres jo meget bra ut! Men hva mener du med midtdelen?

Vet du målene på motoren?

Må bygge ut motorrommet hvis motoren er lengre en 110cm og bredere en 60-70cm. Kan klare 80cm i høyden...

MVH Ktveiten

http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=16319728 ?

Vil det være en grei motor i denne?

Mener disse veier rundt 400kg inkl drev, den er sikkert ikke mye lenger en den 151 motoren du har i dag, Siden den også er orginalt ferskvannskjølt er den sikker i orden når det gjelder tæring i allefall. Ville vel kanskje kostet på et par nye toppakninger og evt bunnpanne pakning for og åpne motoren for kontroll før instalasjon, Tror nok det er en fin motor til den båten med nok av krefter :cheers:

Norske båter er best!

Takker! Så like stort ut som det jeg har, så jeg tror det skal gå fint!

Ringte på motoren, men den var jo uheldigvis solgt... Men får håpe på at det kommer flere til en grei pris!

Tenkte i denne sammenheng at jeg skulle piffe opp interiøret litt, da dette begynner å bli slitt med årene.

Ser potensiale i en så elegant båt som Draco, og vil da gjerne legge litt tid og penger i den for å få et flott eksemplar!

Har du litt bilder av båten din innvendig/utvendig, samt motorrom Draco 20?

Hadde satt stor pris på dette!

MVH Ktveiten

Her er et par billeder af en Draco 2000 til salg i Danmark med en 40 motor i.

Motoren er lidt for stor og klodset til båden, synes jeg.

Utrolig at de har fått plass til den ! Jeg forstår hvorfor 2100 er en høyere båt skrogmessig, og levert med 6-ere ! Det er vel ikke meningen at det skal en 6-er nedi 20-foteren ??

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...