Jump to content

Magneter til ny "saloon dør" Bavaria 39C

skage

Recommended Posts

Har laget nye dører ned til salongen i vår Bavaria 39 . Vi var lei av og sette disse 2 delte pleksiglass lemmene opp og ned. Jeg har selvsagt ikke fjernet disse, men laget 2 nye saloon dører i pleksiglass med teak ramme rundt . Meget flott løsning syntes jeg selv. Disse dørene er da hengslet på utsiden av skinnene for de eksisterende lemmene. Det er vel slik løsning som er på de nye Bavene.

Når det det da gjelder og "låse"disse dørene eller og holde de sammen tenkte

jeg og montere/lime på magneter for dette. Men mener og ha sett hørt at det finnes magnet bånd, ser da for meg at dette ville vært en snerten løsning. Men har noen sett eller hørt om dette.

Hadde jo tenkt og legge inn bilder av dette da, så det kommer litt senere.

Takker for forslag/linker.

Redigert av skage (see edit history)

Innvendig har Hansen slike magneter på alle dører. Skal få tatt bilde så du kan se hvordan disse er, mulig de er litt store magneter til å ha ute, men det fungere supert å ha magnet kontra kroker, små detaljer som gjør livet ombord lettere... Under meget hard seilas har de sluppet et par ganger på døra i forpiggen, men du får ikke slik vibrasjon bak i cockpit

Men ingen båt er perfekt, Hansen har ikke slingrekanter på bordet, det ser tøft stilig ut, men er jo veldig upraktisk underveis og egentlig også i havn. Med små barn blir det noen hakk i dørken når biler og annet triller utfor... Ser at den nye 400 nå har fått slingrekanter og håndrekke i taket så verden går videre... Mr. Smith har nok snakket et alvorsord med designerne sine... :yesnod:

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...