Guest Avmønstret# Svart 25.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2009 Hørte om han som fikk 100,- pr. sekund han venta med å si "ja" til brura. Hva med 100,- pr. dag han ligger på 9999 innlegg? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 25.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2009 (redigert) Hva med 100,- pr. dag han ligger på 9999 innlegg? hvis vi spleiser på gavekort fra Seatronic så holder han nok en stund har du hørt noe om det optimale ankeret Roald? (om du ser på www.rocna.com finner du en hel del tips om ankring) Redigert 25.Februar.2009 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 25.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2009 Gratulerer til dere begge! Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
baatsman Svart 25.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2009 Roald har sluttet å kjøpe "duppeditter". Fenderlisten ligger nå ca 3 cm over vannet. Før han har fått bygget om båten til RIB, tror jeg han holder seg lavt i forhold til handling. Ett større anker hadde vært drepen. Uansett Roald, stå på. Veldig mange gode råd/flotte bilder/skildringer. Alltid hyggelig å lese/se Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Framtia Svart 25.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2009 (redigert) Roald: jeg er imponert over ditt engasjement. Du har vært medlem i omlag 28000 timer, så det er i snitt mindre enn tre timer mellom hvert innlegg. Som flere har påpekt har du en fin tone og en interesse og kunnskap om det meste. Det hadde vært hyggelig om du ville akseptere en nominasjon til årets båtentusiast i 2009 (vet du har avstått fra dette tidligere...). Forventningene er forøvrig store til innholdet i innlegg nr 10000... Redigert 25.Februar.2009 av Framtia (see edit history) Sitér dette innlegget Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Marwin Svart 25.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2009 [ Roald: jeg er imponert over ditt engasjement. Du har vært medlem i omlag 28000 timer, så det er i snitt mindre enn tre timer mellom hvert innlegg. Som flere har påpekt har du en fin tone og en interesse og kunnskap om det meste. Det hadde vært hyggelig om du ville akseptere en nominasjon til årets båtentusiast i 2009 (vet du har avstått fra dette tidligere...). Støttet!! Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Sir Limmerick Svart 27.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2009 Gratulerer med passerte 10.000 innlegg til det jeg tror er en av sjøens gentelmen. Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 27.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2009 (redigert) Roald- Roald- Roald- Roald Minner meg om 50 - 60 tallet og skjøyteløperen Roals Aas, - men - ved nærmere ettertanke så var han jo den evige 2'er - så sammenligningen er feil. Redigert 27.Februar.2009 av 2nd Trikker'n (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Svolværpostei Svart 28.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2009 (redigert) Gratulerer med 10.000-dagen Roald! Og takk for at du er med på å gjøre baatplassen til det den er. Det er mange fine innlegg her, men dine stikker seg alltid frem som gjennomtenkte og informative. Og gi oss mer inntrykk fra havna. De flotte bildene lyser opp det triste kontoret mitt Redigert 28.Februar.2009 av duffy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 28.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2009 Gatulerer så masse til Roaldbj. Sitér dette innlegget Link to post
Fjordutsikt Svart 28.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2009 Gratulerer - jeg beregnet at dette skulle skje den 5. mars, utifra statistisk beregning med ant. innlegg siden du ble medlem. Men du har tydeligvis øket aktiviteten vesentlig. Det er interessant å lese dine veldokumenterte innlegg. Sitér dette innlegget Link to post
knutza Svart 1.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2009 Gratulere og takk for mange gode innlegg. Jeg ser frem mot dine neste 10 tusen. Jeg er særlig imponert over din saklighet i innleggene. Dette er noe vi alle kan lære av. Stå på! Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 6.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2009 Nå bikker snart Bitteliten over de første 10.000 innleggene. Selv hadde jeg ingen forutanelse om at jeg skulle få slik skrivekløe på dette forumet. Dette er forøvrig omtrent det eneste forumet jeg er innom og skriver. Deltar også i noen utenlandske fora - men ytterst sporadisk. Sitér dette innlegget Link to post
mhemil Svart 6.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2009 Synes det er liten anerkjennelse for innsatsen mtp uniformsdekoreringen. Man blir "skipper" med 4 striper etter 1000 innlegg, men da er man også ferdig "utdannet" her i BP. En vinkel eller stjerne ved 10000 innlegg ville være flott. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 6.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2009 Den første tiden gikk grensen for Skipper på 200, men jeg fant ut at dette måtte justeres. Så ble det endret til 1000, noe som selvsagt ikke var spes. populært blant de degraderte.. Lovet derfor at det aldri skulle skje igjen. Så dette er altså intet alternativ. Noe nytt ved 10 000 har ikke vært vurdert, det finnes vel heller ingen rang over Skipper i det sivile? Sitér dette innlegget Link to post
Maskinmeisteren Svart 6.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2009 Må bare få henge meg på i gratulasjonskøen roaldbj!! Alltid kjekt å lese innleggene dine, og likedan se bildene dine og sansen for detaljer i disse! Stå på videre!!! Sitér dette innlegget Link to post
Brutus Svart 6.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2009 Var det ikke eget D5L-forum. Det er vel der de fleste innleggene skriver seg fra, eller??? Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 6.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2009 Innlegg i forum for spes. grupper teller ikke med. Heller ikke innlegg i OT. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 6.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2009 (redigert) det finnes vel heller ingen rang over Skipper i det sivile? Åjoda - vi kan jo ha Admiral Jeg ser for meg Roald med 4 gullstriper nederst på ermene på blazeren. en skipper er faktisk likestilt ombord med chiefen. et annet alternativ er reder. Men det er vel deg Ingar Redigert 6.Juni.2009 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 6.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2009 det finnes vel heller ingen rang over Skipper i det sivile? Åjoda - vi kan jo ha Admiral : Admiraler er vel ikke sivile? Er vel kun i millitære system vi finner dette. Redere er jo de fleste av oss her på forumet selv om det er Ingar som reder over forumet. De mest taletrengte gjør vel så mye av (ikke noe negativt i det ) seg av vi får det med oss uten at de har egen tittel. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 6.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2009 Den første tiden gikk grensen for Skipper på 200, men jeg fant ut at dette måtte justeres. Så ble det endret til 1000, noe som selvsagt ikke var spes. populært blant de degraderte.. Lovet derfor at det aldri skulle skje igjen. Så dette er altså intet alternativ.Noe nytt ved 10 000 har ikke vært vurdert, det finnes vel heller ingen rang over Skipper i det sivile? Syntes Roaldbj og Bitteliten skal bli våre flaggskippere. Alle rederier med respekt for seg selv har en flaggskipper. Vi har jo mange skippere så ett par hadde vel ikke vært så dumt? Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Ingar Svart 6.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2009 Aldri hørt om flaggskipper, er det en sivil tittel, isåfall, hva innebærer den? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 6.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2009 De mest taletrengte gjør vel så mye av (ikke noe negativt i det ) seg av vi får det med oss uten at de har egen tittel. Jeg gir rakkern i striper og sånt. På baatplassen er det kunnskap og holdninger som betyr noe mener jeg. Sitér dette innlegget Link to post
nives Svart 6.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2009 (redigert) Flaggskipper er jo en fin tittel til Roaldbj og Bitteliten. Gratulerer Bitteliten med passert 10.000 flaggskipper, kvalifisert mann blant besetningen på et fangstfartøy el.l. når lederen av foretagendet mangler det fornødne sertifikat til å kunne mønstre som skipsfører. Flaggskipper er ansvarlig for fartøyets navigering m.m. og er i lovens forstand fører om bord. Flaggskipper er også betegnelse for eldste skipsfører i større linjerederier, særlig på passasjerskip. Redigert 6.Juni.2009 av nives (see edit history) Sitér dette innlegget Erfaringen vokser proporsjonalt med antallet ødelagte apparater. I believe in only one thing: liberty, but I do not believe in liberty enough to want to force it upon anyone. – H. L. Mencken Link to post
Ribtjenester Svart 6.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2009 Bitteliten har rundet han også Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.