lasmarquezas Startet 24.Februar.2009 Del på Facebook Startet 24.Februar.2009 Vi leser i årevis, vi skriver og vi følger med. Vanligvis hver eneste dag. Noen ekstremt aktive en periode, andre roligere. Men noen er virkelig med på å holde dette forumet levende - og det med positive, faktarettede og skikkelige innlegg. Om 25 innlegg har Roaldbj passert 10.000 innlegg på Båtplassen. Akkurat det fortjener faktisk en egen tråd - selv om det slik sett ikke er helt maritimt, men definitivt metamaritimt. Egentlig en liten milepæl for det nettstedet mange av oss besøker mange ganger hver eneste dag. La det bli flere, og la Båtplassen få et langt og godt liv! Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 24.Februar.2009 Del på Facebook Svart 24.Februar.2009 Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Brizo Svart 24.Februar.2009 Del på Facebook Svart 24.Februar.2009 Ære være alle forfattere av baatplassen.no med skrivekløe. Vi er mange som har en stor stor glede av disse skribenter. Jeg er ingen mann med denne kløe, men derimot meget fornøyd med kun å lese disse artige, lærerike, underholdene trådene. Lenge leve Baatplassen.no Sitér dette innlegget Link to post
Fjordutsikt Svart 24.Februar.2009 Del på Facebook Svart 24.Februar.2009 Denne tråden omhandler det samme. https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=50367 Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 24.Februar.2009 Del på Facebook Svart 24.Februar.2009 (redigert) Jeg og Roald hadde en alvorlig diskusjon med Ingar om hva som skjer når man passerrer 10.000 innlegg i fjor sommer. Vi gikk ikke dypt inn i sinnets irrganger - men fant ut at det skjer det samme som når yoghurten går ut på dato feks 12.04.08 kl 11.34 Dvs overhode ingenting. Dog bekreftet Ingar at man fratas all status både i form av striper og annet snacks man har opparbeidet seg Det avkreftes herved at det har vært en konkurranse om å nå 10.000 innlegg først Det er rett og slett lidenskapelig, ubevisst skrivekløe og stort engasjement som driver meg i hvertfall. Redigert 24.Februar.2009 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 24.Februar.2009 Del på Facebook Svart 24.Februar.2009 .. men fant ut at det skjer det samme som når yoghurten går ut på dato feks 12.04.08 kl 11.34 Det kan du umulig mene, Bitteliten... her hos oss går yoghurten under nevnte forutsetninger rett i søpla.. Forøvrig går jeg visstnok mot et jubileum her også, men mangler dog en null i forhold til dere Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 24.Februar.2009 Del på Facebook Svart 24.Februar.2009 Dog bekreftet Ingar at man fratas all status både i form av striper og annet snacks man har opparbeidet seg o jöss...kansje best o skrivekløe og stort engasjement som driver meg i hvertfall. stort engasjemang har ivartfall roaldbj......leser allt han bidrar med, skulle vart fler som roaldbj her..... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
GB36 Embla Svart 24.Februar.2009 Del på Facebook Svart 24.Februar.2009 Ære være alle forfattere av baatplassen.no med skrivekløe. Vi er mange som har en stor stor glede av disse skribenter.Jeg er ingen mann med denne kløe, men derimot meget fornøyd med kun å lese disse artige, lærerike, underholdene trådene. Slutter meg til disse velvalgte ord, lang panne! Virkelig et flott forum å følge med i. Stå påi Roaldbj, snart blir du den første til å høre jubelbruset. (Allerede før helgen?) :flag: Ps. Får håpe Ingar endrer syn når det gjelder nedjustering av status, slik at du mister maks 2 striper Ds. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 24.Februar.2009 Del på Facebook Svart 24.Februar.2009 Snakker vi stjerne ? Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 24.Februar.2009 Del på Facebook Svart 24.Februar.2009 (redigert) 10.000 innlegg = 1 stjerne .... 20.000 innlegg = 2 stjerner ... ?? Kanskje er det på tide å innføre et Admiralitet-nivå på BP? Redigert 24.Februar.2009 av Phoebe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
lasmarquezas Svart 24.Februar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Februar.2009 hva som skjer når man passerrer 10.000 innlegg I hæren var det feltmarskalk, i marinen Admiral of the Fleet. Skralt med slikt her i hjemlige farvann, men jeg syns dere skal la utgått yoghurt forbli sur og heller satse på litt brede striper og ære. For å være seriøs, det er en kjensgjerning (som det også skrives ovenfor) at mange av Båtplassens medlemmer stort sett leser innleggene, uten selv å skrive så mye. Hvis det ikke skjer noe i forumet forsvinner jo mange. Nettopp derfor er flåteadmiralens aktive bidrag så positivt. Dere er mange som mer eller mindre bidrar til et lite havblikk av hverdagsdrøm - derfor fortjener roaldbj ros og ære. Pokker heller, innfør flåteadmirals rang og stå på! Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 25.Februar.2009 Del på Facebook Svart 25.Februar.2009 10.000 innlegg = 1 stjerne .... 20.000 innlegg = 2 stjerner ... ??Kanskje er det på tide å innføre et Admiralitet-nivå på BP? Det tror jeg ikke er lurt, Knut har jo også skrivekløe/jabbekløe Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Ingar Svart 25.Februar.2009 Del på Facebook Svart 25.Februar.2009 Gratulerer til roaldbj! Og takk til han og alle andre som bidrar, uten innlegg ikke noe BP. Har tidligere lovet å ikke røre stripesystemet og det akter jeg å holde, både når det gjelder nye grader og nye grenser. Noen husker kanske opprøret som brøt ut når vi var nødt til å øke grensene for å unngå at alle ble kapteiner... Folk ble degradert og i dårlig humør... Sitér dette innlegget Link to post
All Smiles Svart 25.Februar.2009 Del på Facebook Svart 25.Februar.2009 Gratulerer med 10000 inlegg på BP Sitér dette innlegget Link to post
Nils1 Svart 25.Februar.2009 Del på Facebook Svart 25.Februar.2009 ----Kanskje er det på tide å innføre et Admiralitet-nivå på BP? Trodde det var innført alledrede jeg ( sikkert en dårlig spøk ) Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 25.Februar.2009 Del på Facebook Svart 25.Februar.2009 Hva med en spesiallaget BP Splitt-vimpel med gullstriper og stjerner til å ha på båten istedenfor den "vanlige" BP-vimpelen Alle BP-medlemmer som ser en slik må spandere ankerdram og hjelpe til med å finne den fineste plassen i gjestehavna... DA tror jeg det blir en viss status i å runde 10.000 inlegg Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
roaldbj Svart 25.Februar.2009 Del på Facebook Svart 25.Februar.2009 Det var jo en gøyal tråd dette her. Jeg er forberedt på at runding av 10 K gir "tilbake til start" med 0-innstilling av tellere og striper. Det kan jeg leve med. Det verste vil være ett års utestengelse fra BP pga av for stor bruk av lagringsplass. En hyggelig oppmerksomhet vil være ett års gratis medlemsskap. Litt mer alvor: I likhet med Bitteliten er det skrivekløe kombinert med nysgjerrighet som er drivkraften. Dette går mest ut over NRK som ikke har registrert meg noe særlig som seer de siste årene. Jeg har en jobb hvor 5 minutter kontakt med BP ofte virker "nullstillende". Jeg har hatt utrolig mange gleder gjennom BP både i fysisk forstand når det gjelder D5LA som var et utrolig givende opplegg, og de daglige dryppene av fantastiske innspill og innlegg her på BP. Jeg har mange ganger reflektert over topp-10 tråder/innlegg. Alle prosjekttråder er fantastiske, det er alltid spennende å følge medlemmer som jobber med impellerbytte eller andre detaljer og som dokumenterer dette med fotografier, og jeg kunne nevne i fleng. Det beste er nok: ingen nevnt - ingen glemt. (Jeg er fasinert over seilbåt-trådene som omtaler tekniske ferdigheter ved seilaser. Dette er en verden hinsides mine ringeste kunnskaper.) Det er dessuten interessant å lese tråder hvor medlemmene har helt andre oppfatninger enn meg selv og å observere hvordan de argumenterer for sine synspunkter, dette skaper mangfold. Jeg er så enfoldig at jeg tror BP faktisk virker oppdragende i den forstand at vi både tilegner oss ny kunnskap samt at vi lærer å forholde oss til flere meninger. Det blir vel flere innlegg også i denne tråden! Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 25.Februar.2009 Del på Facebook Svart 25.Februar.2009 Bravo roaldbj - ikke fordi du snart runder 10 000, men for måten du bidrar til å gjøre BP vanedannende. Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 25.Februar.2009 Del på Facebook Svart 25.Februar.2009 .Jeg har en jobb hvor 5 minutter kontakt med BP ofte virker "nullstillende". og gratulerer på forhånd.. du kan liksom ikke gi deg nå på 9975 innlegg :-) Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Poseidon Svart 25.Februar.2009 Del på Facebook Svart 25.Februar.2009 Gratulerer så meget til roaldbj som nå runder de første 10.000 og til bitteliten som er like om neste hjørne. Jeg har vært så heldig å treffe dere begge in persona - og samarbeide med dere gjennom D5L og D5LA. Det er slike som dere som gjør baatplassen til det den er Og selvfølgelig både gratulasjoner og takk til Ingar som gjør alt dette mulig - og som fortsatt "holder koken". Baatplassen er storartet for alle oss som er avhengige av et jevnt tilskudd med båtliv hver eneste dag året rundt Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Balle Klorin Svart 25.Februar.2009 Del på Facebook Svart 25.Februar.2009 Nå er kvantitet i utgangspunktet intet mål, men derimot kvalitet. Akkurat når det gjelder kvalitet er Roaldbj ganske suveren slik jeg ser det. Aldri har jeg sett han bli fristet til å slenge "litt med leppa", sånn som veldig mange andre gjør. Undertegnede inklusiv! Grattis Roaldb Sitér dette innlegget Link to post
ebonita Svart 25.Februar.2009 Del på Facebook Svart 25.Februar.2009 Jag sällar mig till gratulanterna! Dina inlägg präglas av kunnande, nyfikenhet, pedagogik och framför allt... aldrig ett ont ord! Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 25.Februar.2009 Del på Facebook Svart 25.Februar.2009 (redigert) Aldri har jeg sett han bli fristet til å slenge "litt med leppa", sånn som veldig mange andre gjør. Undertegnede inklusiv! Å joda - det hender det. Men da angrer han seg fort En hyggelig fyr rett og slett som har stor glede av å glede andre - på de fleste måter. Roald er den jeg kjenner som legger mest entusiasme inn i hva som er ombord og ikke minst prosessen før kjøpet. Han er nok en av de få som får julekort fra båtutstyrsbutikken Redigert 25.Februar.2009 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 25.Februar.2009 Del på Facebook Svart 25.Februar.2009 (redigert) Han er nok en av de få som får julekort fra båtutstyrsbutikken finanskrisa hadde nok ikke vært den samme om alle hadde vært som Roald Redigert 25.Februar.2009 av Framtia (see edit history) Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Oteren Svart 25.Februar.2009 Del på Facebook Svart 25.Februar.2009 Å joda - det hender det. Men da angrer han seg fort Han angrer seg vel nesten før.... Inntrykket er kun positivt; en av grunnene til at jeg er her inne! Ser frem til de neste 10000 innleggene.......gjerne rapport fra båthavna, dokumentert med bilder av alle slags detaljer....utallige kartskisser med forskjellige utfordringer osv. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.