Oberst Startet 24.Februar.2009 Del på Facebook Startet 24.Februar.2009 Hei, noen som har peiling på hva min motor vill bruke sånn i snitt? Er forgasser motor så vet de bruker litt mer en innsprøytning.. Båten er en bayliner capri 20 fot, veier 1600ca i følge vekten på kranen som fikk meg på land. Planer på 20knop og topp fart på 47"står det på knop måler vertfall".. Hva vill jeg ligge på da sånn ca i timen vist jeg ligger og"lunker" i 20-23 knop? kan en justering av motor få ned forbruket kansje? vet de motorene trenger litt omsorg, men kan de kansje hjelpe litt???Har fått et svar.. Helt sikkert riktig og... Men er evig opptimist så håper på flere svar... Er en litt mindre og lettere båt en den jag fikk svar fra..Har vell litt og si det og... Men var samme motor i båten som min... Veldig innteresert og høre om andre som har fått stilt forgasseren sin,... Har det noe og si egentlig???? Sitér dette innlegget Link to post
Hebbe Svart 24.Februar.2009 Del på Facebook Svart 24.Februar.2009 220 hk * 0,3 liter pr hk = 66 liter på full fart. Drar du av til "lett marsfart" så vil jeg tro du ligger på 25-30 liter pr time. Du får sikkkert mere optimistiske svar men dette er vel realiteten om en regner marsfart. Timeforbruk totalt vil bli lavere da du også vil gå en del i 5 knop, og da vil det totale bildet endre seg. Hilsen Hebbe som er på veg bort fra 5,5 l/t med dieselsnekke og over til noe tilsvarende som du beskriver. Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.