skilsø Startet 25.Februar.2009 Link til dette innlegget Startet 25.Februar.2009 Har fått faktura på båtplassen alt , der sto det jagggu at sommersessongen starta 15 mars............. Får væ ta me dynnamitt ...og dra av ei salve i Skjeberkilen .... ho ho Noen som har begynt vårpuss ?..... Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 25.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2009 jeg har trosset vintern lenge men det er innvendig pussel da prosjekt beach ceaft, i dag var det 14 deilige varmegrader ombord så fort snøen går blir det utvendig - gleder meg Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Ribtjenester Svart 25.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2009 Driver med mine prosjekter her fremdeles men det nærmer seg med stormskritt. båten skal ut til påske var planen. https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=50107&st=0 Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Steinsvigen Svart 25.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2009 (redigert) Båtpussen er i gang :-) dere kan sjekke sida mi link finner dere under Redigert 25.Februar.2009 av Steinsvigen (see edit history) Sitér dette innlegget http://home.tussa.com/frosten/ ------------Eg driver også med litt HTML KODER ------------------)) http://www.nipe-hyttene.no/ Link to post
All Smiles Svart 25.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2009 Ja det er på gang,håper på og få satt den ut til påske om alt går som planlagt,så er det bare og vente på det fine väret.Det blir godvär til påske ELLER.? Sitér dette innlegget Link to post
båtn2 Svart 25.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2009 Må bytte båtplass innen utgangen av mars, så båtpussen begynner når gradestokken kommer på pluss siden Sitér dette innlegget Quicksilver Link to post
Brynjar Svart 25.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2009 Må nok drøye litt jeg.. Var nede å så til båtplassen her om dagen, der lå det svære isflak fast i bøyer og tauverk.. Snøen har forsåvidt tint rundt båten og det er mildt nok til å begynne litt stell men nå er jeg selvfølgelig dønn forkjøla og orker såvidt å dra meg på jobb om morran. Når er påsken i år forresten? Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post
tom-ass Svart 25.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2009 Båtpussen har ikke begynt, og den starter ikke før påskeferien er slutt. Påsken er i uke 15! Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
roeren Svart 25.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2009 Feringen har no vært på sjøen helæ vintaren, den! (For hær har næsten ikkje vert is!) Sitér dette innlegget Link to post
alfb Svart 25.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2009 Båtpussen har ikke begynt, og den starter ikke før påskeferien er slutt. Påsken er i uke 15! Gledesdreper Sitér dette innlegget Link to post
Kodvaag Svart 25.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2009 den starter ikke før påskeferien er slutt. Gledesdreper alfb, slapp av. Man skal ikke ta en som kjører snekke med sladrespeil i vindskjermen seriøst. Her på sørlandet er båtsesongen nesten i gang. Hadde jeg bare vært ferdig med båtpussen, og temperaturen steget 15-20 grader, så hadde vi vært i mål. Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Noflow Svart 25.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2009 hmm, båtpussen burde jo være godt igang nå allerede, fælt så trege folk skal være da! sesongen begynner jo så fort det runder 10+ ute! kjøring med lue og hansker skader da ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 26.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2009 (redigert) Har jo båten på vannet å har jobba mye med den siden vi kom hjem i slutten av januar ,det er aldrig så strøkent å flott som det høres eller ser ut som .Selvom jeg trudde litt på at nå skulle jeg kose meg ,da jeg hadde kjøpt en båt som var påkostet i bøtter .Har vært ute med luftladekjøler å lodda den ,elannlegget har jeg surra med og vifter i varmeren som ikke er i vater osv osv . Dieselvarmeren som er en vannvarmer som varmer motor å varmtvannstanken , den lå på ca 9.5 grader.Den er selvfølgelig plassert inne i et hjørne , så når jeg skulle av med dieselslangen for å sette på en ny for å kjøre den på lampeolje.Hvordan det gikk aner jeg ikke ,men gikk jo det også .Nå varmer den 41.5 grader på motor , da nærmer vi oss vil jeg mene . Så fra 9.5 grader ga jeg på med 2 x 4 liter's kanner med lampeolje , så etter den var kjørt på det så ser det bedre ut .Så ting ordner seg ,planen var pakkninger på pakkboxane som var neste på lista . Men nå skal jeg surre litt med div småting som må gjøres ,kansje det er mulig å komma ut i helgen .Så da venter jeg med dem så lenge, dro til litt på dem idag å dem sluttet å dryppe. Men dem må byttes,da flensane treffer værandre snart .Kunne sikkert sitti å skrivi ned alt som er gjort å bør gjøres og skal , men sikkert ikke av megainntresse vil jeg tru. Men har 8-10 timer med kaffe å surring ombord hele uka ,så noe blir da gjort .Nå ser jeg bare fram til åpen sjø og den første store turen ,nemlig påsken å Koster .Det skal bli sinnsykt deilig med ny båt , håper bare ikke det dukker opp mere store ting .Så planene går rett vest , har egentlig vært nok så det er lov å håpe nå ............ Red : Litt varmere nu et par dager ,så kan vi gi på med vask utvendig også .Selvom det sikkert er døfødt å noe bortkasta ,da den er megabedriten tvert igjen eller mer snø detter ned .Men den har ikke sett såpe på leeenge ,så vært morro å sett hvordan den blir når den blir hvit Tine IV Redigert 26.Februar.2009 av Tine IV (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Elmer Svart 26.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2009 Håper å starte vårpussen snart. Har noen småprosjekter som ny benkeplate på byssa og fotskammel med oppbevaringsmulighet. Tenker også å prøve å flytte plotteren ned der kartbordet er. Etter påske håper jeg bare vask/polering og bunnstoff står igjen. Har lyst til å ha ut båten i overgangen april/mai. Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 26.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2009 Vårpussen ble vi ferdig med forrige Lørdag Nå er det bare å vente til 1. April, da skal vi på vannet. Sitér dette innlegget Link to post
Dalton Svart 26.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2009 Her er det 70cm snø, og 30cm is som må bort før det blir snakk om noe sesongstart. Matilda ligger nedsnødd under en presenning bak garagen, så noe båtpuss er heller ikke aktuelt riktig enda. Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
At-le Svart 26.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2009 Tror på min båt er klar 1 april sjøsette og smelter fort bort snø/is i Son Tok bilde den 2 dager siden. At-le Sitér dette innlegget Link to post
Ulv I Svart 26.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2009 Nå har isen smeltet i kr.sand havn, kun rester igjen her nå.. Snøen smelter fra plenene og gresset kommer frem.. Sola skinner og det er faktisk varme å kjenne i sola. Dagene blir lengre.. Zink pakke til drevet er på plass.. 16 mars, om været tillater det, ryker burkaen og båten skal få komme ut i lyset :) Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Enzo Svart 26.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2009 Burkaen åkte rett av båten denne uken og om været holder seg så kommer seilene på og det blir tur i helgen , båtpussen blir nok tatt en eller annen gang men det står nok 2sifra på graderstokken før jeg går løs med såpe og vann. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 26.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2009 (redigert) Forleden tok jeg svampen og vasket styrhusdelen på Astor. I dag varmet det godt i solveggen. Jeg tok fram Acrylvoksen fra Max-voks og satte i gang med å få fram litt blankhet i en heller matt styrhusvegg. Og det hjalp. Regner med at jeg må ta en sjau ved påsketider igjen, men dette med polering er god terapi for hjernemassen. Man blir rett og slett i forbannet godt humør! Smørte på litt hardvoks til slutt slik at flaten nå er ren og pen og glatt. Det går fort mot varme fine poelingsdager! Herlig!! Redigert 26.Februar.2009 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Tor313 Svart 26.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2009 sjøsetting seinast 1.mai men helst til påske, sjøl om e trur de kan bli vanskelig. sjå forøvrig prosjekt tråden ---> Scand 24 Oppussing Sitér dette innlegget Link to post
Sira Svart 26.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2009 Planen er påsketur i år. Bare vanlig båtpuss i år så det bør gå unna på ei god helg. Sitér dette innlegget Samme hvor jeg er , bare jeg er i båten Link to post
alfb Svart 26.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2009 (redigert) [quote name='Kodvaag' date='26.02.09 00:31' post='705471'] alfb, slapp av. Man skal ikke ta en som kjører snekke med sladrespeil i vindskjermen seriøst. Takk, Kodvaag! Lar meg lett provosere Nærmer meg ferdig ombord jeg også. Har montert flere spoter og dimmere, 5 stk nye 230v utak, 2stk 12v, plotter/radar, fjernkontroll til baugpropell/ankervinsj akter, nytt betjenningspanel til aut trimflaps, samt ny kallesje. Har igjen og olje teak i cabin/cocpit/badeplattform. I tillegg har jeg 2 stk undervannslys liggende. Er litt usikker om jeg "tørr" å montere dem under plattforma Da gjennstår polering, bunnsmøring og service på drev - og så rett på sjøen inne mars mnd er omme Redigert 26.Februar.2009 av alfb (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.