Jump to content

Sjøsette båten snart ?

skilsø

Recommended Posts

den starter ikke før påskeferien er slutt.

:headbang: Gledesdreper :headbang:

alfb, slapp av.

Man skal ikke ta en som kjører snekke med sladrespeil i vindskjermen seriøst. :lol:

Her på sørlandet er båtsesongen nesten i gang.

Hadde jeg bare vært ferdig med båtpussen, og temperaturen steget 15-20 grader, så hadde vi vært i mål.

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Har jo båten på vannet å har jobba mye med den siden vi kom hjem i slutten av januar ,det er aldrig så strøkent å flott som det høres eller ser ut som .Selvom jeg trudde litt på at nå skulle jeg kose meg ,da jeg hadde kjøpt en båt som var påkostet i bøtter .Har vært ute med luftladekjøler å lodda den ,elannlegget har jeg surra med og vifter i varmeren som ikke er i vater osv osv . Dieselvarmeren som er en vannvarmer som varmer motor å varmtvannstanken , den lå på ca 9.5 grader.Den er selvfølgelig plassert inne i et hjørne , så når jeg skulle av med dieselslangen for å sette på en ny for å kjøre den på lampeolje.Hvordan det gikk aner jeg ikke ,men gikk jo det også .Nå varmer den 41.5 grader på motor , da nærmer vi oss vil jeg mene . Så fra 9.5 grader ga jeg på med 2 x 4 liter's kanner med lampeolje , så etter den var kjørt på det så ser det bedre ut .Så ting ordner seg ,planen var pakkninger på pakkboxane som var neste på lista . Men nå skal jeg surre litt med div småting som må gjøres ,kansje det er mulig å komma ut i helgen .Så da venter jeg med dem så lenge, dro til litt på dem idag å dem sluttet å dryppe. Men dem må byttes,da flensane treffer værandre snart .Kunne sikkert sitti å skrivi ned alt som er gjort å bør gjøres og skal , men sikkert ikke av megainntresse vil jeg tru. Men har 8-10 timer med kaffe å surring ombord hele uka ,så noe blir da gjort .Nå ser jeg bare fram til åpen sjø og den første store turen ,nemlig påsken å Koster .Det skal bli sinnsykt deilig med ny båt , håper bare ikke det dukker opp mere store ting .Så planene går rett vest , har egentlig vært nok så det er lov å håpe nå ............

Red : Litt varmere nu et par dager ,så kan vi gi på med vask utvendig også .Selvom det sikkert er døfødt å noe bortkasta ,da den er megabedriten tvert igjen eller mer snø detter ned .Men den har ikke sett såpe på leeenge ,så vært morro å sett hvordan den blir når den blir hvit :wink:

Tine IV

Redigert av Tine IV (see edit history)

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Nå har isen smeltet i kr.sand havn, kun rester igjen her nå..

Snøen smelter fra plenene og gresset kommer frem..

Sola skinner og det er faktisk varme å kjenne i sola.

Dagene blir lengre..

Zink pakke til drevet er på plass..

16 mars, om været tillater det, ryker burkaen og båten skal få komme ut i lyset :)

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Forleden tok jeg svampen og vasket styrhusdelen på Astor. I dag varmet det godt i solveggen. Jeg tok fram Acrylvoksen fra Max-voks og satte i gang med å få fram litt blankhet i en heller matt styrhusvegg. Og det hjalp. Regner med at jeg må ta en sjau ved påsketider igjen, men dette med polering er god terapi for hjernemassen. Man blir rett og slett i forbannet godt humør! Smørte på litt hardvoks til slutt slik at flaten nå er ren og pen og glatt.

Det går fort mot varme fine poelingsdager! Herlig!!

Redigert av Astor (see edit history)

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

[quote name='Kodvaag' date='26.02.09 00:31' post='705471']

alfb, slapp av.

Man skal ikke ta en som kjører snekke med sladrespeil i vindskjermen seriøst. :lol:

Takk, Kodvaag! Lar meg lett provosere :lol:

Nærmer meg ferdig ombord jeg også. Har montert flere spoter og dimmere, 5 stk nye 230v utak, 2stk 12v, plotter/radar, fjernkontroll til baugpropell/ankervinsj akter, nytt betjenningspanel til aut trimflaps, samt ny kallesje. Har igjen og olje teak i cabin/cocpit/badeplattform. I tillegg har jeg 2 stk undervannslys liggende. Er litt usikker om jeg "tørr" å montere dem under plattforma :wink:

Da gjennstår polering, bunnsmøring og service på drev - og så rett på sjøen inne mars mnd er omme :smash:

Redigert av alfb (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...