Jump to content

Bilder fra Bolærne 2008 ! Gleder meg til 2009 ! Sees vi ?

Worry II

Recommended Posts

Vi kosa oss i 2 uker på Østre Bolærne i 2008 (Tønsberg/Vestfold), samt noen helger etter ferien ! Møtte mange hyggelige folk

som vi håper å møte igjen i år ! Unga koste seg og håper på å treffe sine nye venner igjen !

sommerferie_2008_046.jpg

sommerferie_2008_084.jpg

sommerferie_2008_053.jpg

sommerferie_2008_050.jpg

sommerferie_2008_042.jpg

sommerferie_2008_048.jpg

sommerferie_2008_032.jpg

sommerferie_2008_015.jpg

God vårpuss !

Edited by Ingar (see edit history)
Vi har faktisk aldri vært der. Har en oppfatning om at det er litt vanskelg å gå inn dit. Vet ikke om det er noen grunn til det.

Kan guide deg jeg ! Kan være grudt om du kommer inn feil ! Stikkordet er: gå inn fra nord-siden ! Er så lett så ! Lover !

Innseilingen til Bolærne er som flere sier ingen hasardiøs seilas.

Alle skremselshistoriene har opphav fra de skipperne som forsøkte å seile på N/Ø -siden av leden,

og havnet gjennom Kultane, som mildt sagt er et rufsete og lite IPS-vennlig område (se blå ring).

Følger man derimot den angitte røde leden på kartet, er dette 100% trygt, uten noen form for overraskelser.

Hele havneanlegget har også god dybde, og Forsvaret gikk inn med store båter her da Bolærne var i militær drift.

innseilingbolernee.jpg

Ja ! Masse plass i bukta utenfor ! Så tar du jolla inn og finner Marexene som ligger på brygga ! Finner plass og strøm, vøtt ! Send IM om du vil ha mobilnr. mitt for dette formål ! :wink:

Er det slikt "Mølen" syndrom på Bolærne - dvs at det er en del som har tilegnet seg "faste plasser" og andre "hevder" i havnen?

Og igjen det heter Østre Bolæren.

Ja, sorry..glemmer det :giggle:

Er det slikt "Mølen" syndrom på Bolærne - dvs at det er en del som har tilegnet seg "faste plasser" og andre "hevder" i havnen?

Nei, overhodet ikke ! Det har aldri jeg opplevd ! Greit å få plass, men lurt å ankomme før klokken 19 på fredag i høysesongen !

Vi pleier å gå østfra gjennom sundet mellom-østre Bolærne, og holde nær land langs Østre Bolæren til havna. :sailing:

Samme ruta som vi benyttet da vi var på Østre Bolærne for første gang sist høst. Helt greit å gå inn her.

- Og jeg har også inntrykk av at det fylles godt opp ved bryggene på fine helger, så det er nok lurt å komme seg avsted litt tidlig på fredag. :smiley:

Vi pleier å seile inn mellom mellom og østre eller rett fra hui og inn der jeg har tegnet de røde strekene , når du kommer gjennom sundet mellom og runder østover så må du passe på å ikke gå langt fra land for der er mye grums der , det går helt fint bestandig.

Et halvt øye på nintendoen så går dette som smør

innseilingbolerneeredigert.jpg

Edited by Enzo (see edit history)

Det er safe rute ! ikke noe problem ! Det er merket med stake på skjærene på nordsiden ! En annen nyhet for kommende sesong er jo at Midtre/Mellom Bolærn er frigjort for offentligheten ! Det er noen fine plasser rundt den øya også, om man vil ha litt mere fred og ro !

Edited by Worry II (see edit history)