Astor Svart 27.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2009 Gratulerer med de 10000! Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
TideRace Svart 27.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2009 (redigert) ..og håper å få tips fra andre kajakkbrukere. Gratulerer Roaldbj, der rundet du.. Så du dette innlegget? Redigert 27.Februar.2009 av Phoebe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 27.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2009 Takk for det Astor. Jeg tror at du også vil trives svært godt på Bolærne. Du er jo så fleksibel (og priviligert) at du seiler året rundt og kan tilpasse deg ankomst utenfor de mest hektiske periodene. Bolærne er et fantastisk sted å gjennomføre behagelige spaserturer. Jeg tror at Bolærne må være noe av det flotteste av naturperler i Oslofjorden. Jeg kommer kanskje litt senere inn i pensjonistenes rekker i forhold til hva du har signalisert - men Bolærne blir klart et av mine seilingsområder i fremtiden. Vi er heldige vi som holder til i Oslofjorden: stort sett brukbare seilingsforhold og mange naturopplevelser. Nå venter jeg på tilsvarende åpning av Rauer.... Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 27.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2009 Phobe, når du først har stimulert meg til å kjøpe kajakk - så blir utfordringen å lære meg noen momenter ved bruk av kajakken. Jeg tenkte at jeg skulle starte med å gå ombord når den ligger på snøen her hjeme - og la jentene ta video av det hele.... Sitér dette innlegget Link to post
GB36 Embla Svart 27.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2009 (redigert) Slenger meg på blant gratulantene. Hipp, Hipp... :flag: Båthilsen fra Maya (fikk sansen for Bolærne vi også) Redigert 27.Februar.2009 av Maya (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 27.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2009 (redigert) ... og la jentene ta video av det hele.... ... lov bare å legge ut videoen her, Roaldbj... Nei, helt alvorlig.. med din oppriktige nysgjerrighet og enorme entusiasme for alt som vekker din interesse, er det vel kun et tidsspørsmål når vi andre også bør bli dine kajakkelever ... Redigert 27.Februar.2009 av Phoebe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
evenR4u Svart 31.August.2013 Link til dette innlegget Svart 31.August.2013 Det er mange fine plasse i nærheten. Enten på svai eller langs fjellet. Hvaløbukta. Sundet på Hui med en genuin "krasafaren steinbu". Ramsholmen. Port Ami, hvis du får lirket deg inn. Mulligan, siden 1971 har jeg uten hell forsøkt å finne Port Ami i kartene. Etter at "noen" skrøt av stedet. Kan du gi koordinatene eller legge ut et kartutsnitt? Sitér dette innlegget evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop. Link to post
Worry II Svart 31.August.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.August.2013 Hehe, hadde glemt at jeg lagde denne tråden, evenR4u. Og Bitteliten, les hele, den er fra før vårt møte midtfjords den fatale ettermiddagen :-) Har dere "funnet" Østre Bolæren enda ? Sitér dette innlegget Link to post
evenR4u Svart 31.August.2013 Link til dette innlegget Svart 31.August.2013 Ja, jeg så etterhvert at dette var gamle greier. Sender Mulligan en IM om Port Ami. Sitér dette innlegget evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop. Link to post
Worry II Svart 31.August.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.August.2013 Ja, jeg så etterhvert at dette var gamle greier. Sender Mulligan en IM om Port Ami. Nieinei, bruk denne tråden, jeg lurte på det jeg også ! Sitér dette innlegget Link to post
evenR4u Svart 31.August.2013 Link til dette innlegget Svart 31.August.2013 Nå har Mulligan fått både IM og innlegg, så nå er snart Port Amis plassering avslørt :-) Sitér dette innlegget evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop. Link to post
terron Svart 1.September.2013 Link til dette innlegget Svart 1.September.2013 Port Ami er navnet på den smale nordvente bukta på øya Hesteskjær, rett sør for Lille Hui. Kan nevnes at midt oppå Hesteskjær er det et ferskvannsoppkomme. Hit rodde øyfolket i gamle dager for å hente drikkevann til buskapen da det for mange var lengre avstand inn til fastlandet. Sitér dette innlegget Link to post
evenR4u Svart 1.September.2013 Link til dette innlegget Svart 1.September.2013 Takk, Terron. Takk for henv til Hesteskjær. Ser at noen henv på nettet sier at Port Ami er sundet mellom Lille og Store Hui, men bildet jeg fant av bukta du viste til, stemmer prima med beskrivelsen jeg fikk i '71. Enda ett av de store mysteriene i livet har funnet løsning. :-) Sitér dette innlegget evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.