Jump to content

støpe tank, hvordan gå frem?

HansT

Recommended Posts

Hei.

Har kommet frem til at det blir lettest og billigs og støpe en septik tank selv(glassfiber).

Er det noen her som har gjort dette før,som kanskje kan komme med noen tips?

eller er det kanskje noen som har en tank liggende?Tanken må ha 3kantete ender pga at den skal ligge under en benk ute mot borde...slike tanker er vanskelig og få tak i og de få jeg finner koster skjorta og litt til.vil jo ha størst mulig tank på den lille plassen jeg har til å ha en slik tank...

Hansi_

Har selv laget tank i glassfiber, ingen lukt fra den, det er bare å gjøre som Mulligan har beskrevet, i tillegg smør tanken innvendig med epoxy primer og topcoat.

Forsvaret har også slike tanker på sine båter , ingen problemer med lukt der heller.

Og til de som tror at syrefast er tingen, kan jeg opplyse at det var en syrefast tank som var i min båt, luktet noe j***** :puke: , og mye tæring, så de må sjekkes de også, de holder ikke evig.

Til de som eventuelt har problemer med lukt, hva med å tilsette litt kalksalpeter i toalettet, det fjerner lukten, brukes bla. av kommunene på pumpestasjoner som har lukt plager.

Form en polystyrenblokk/eller lim sammen plater til en blokk (Isopor) etter det rommet du har til rådighet. Lag den en cm eller to mindre alle veier og rund av kanter og hjørner litt. Kle den med alufolie som du taper fast og helstøp rundt med glassfiber. Så kan du angripe saken på to måter. Enten skjærer du ut et hull til mannlokk og heller på litt løsemiddel som spiser opp polystyrenet inni tanken, eller du kan skjære hele tanken i to og ta ut støpeformen. Så setter du delene sammen igjen og støper ei reim rundt i skjøten med glassfiber og polyester.

Jeg har brukt den siste metooden med bra resultat. Skal ikke være noe problem med å spise opp polystyrenet med løsemiddel eller bensin eller noe heller. Bare gjør dette forsiktig og i etapper pga brannfaren ved varmgang.

mvh tuffff

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...