Capella Posted February 25, 2009 Share Posted February 25, 2009 Skal ta opp min TRIO 96 seilbåt og skal på kort tid få bort alt bunnstoff for så å legge minemum 4 lag med sealer/eller noe 2 komponent stoff ( tar gjerne imot tips på hva jeg bør bruke) + bunnstoff. Har bare fire max fem dager til rådighet. Ønsker tips til effektiv rensing av skroget under vannlinjen, samt effektiv påføring av sealer/antipest eller hva det nå heter ( vil helst bruke to forskjellige farger så jeg er sikker på å få dekket alt) før til slutt 1 lag med bunnstoff. Om det finnes noe stoff til å smøre på for å løse opp gammelt bunnstoff ville sikkert det vært det raskeste. Har søkt litt her på BP, men har ikke funnet det jeg er ute etter. Capella. Quote Link to post
Tine IV Posted February 26, 2009 Share Posted February 26, 2009 Er noe stoff du kan bruke ,husker navnet men det er diskutert ørtten ganger her .Så bare å søke ,så finner du plenty .Eller om du får en til å sandblåse den , aner ikke hvor i landet du holder til .Men kom et firma fra Tønsberg å tok et par båter her , til ca 3.500 pr båt .Det syntes jeg er såpass billig ,at det ikke er verdt å løfte skrapa en gang .Men søk litt du ,så finner du div om dette Tine IV Quote Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Fjordutsikt Posted February 26, 2009 Share Posted February 26, 2009 Prøv her: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=49130 Quote Link to post
Capella Posted February 26, 2009 Author Share Posted February 26, 2009 Takker for den Quote Link to post
MagnarA Posted February 26, 2009 Share Posted February 26, 2009 Hei! Jeg brukte en blanding av kaustisk soda, vann og tapetklister. 2 deler vann, 1 del kaustisk soda(obs rekkefølgei blandingen) og en pakke tapetklister. Jeg brukte 2 flasker kaustisk soda og 2 pakker tapetklister til en båt på 29 fot. La det på med en gammel malerrulle. Lot det virke i ca time. Spylte så skroget 4 runder med høytrykkspyler. Første runden skjedde ikke stort. Runde nr to ble forløsende. Det samme ble runde nr 3. Deretter skylte jeg lenge med vann for å få bort alle rester av blandingen. Fant oppskriften i et båtblad. Husker ikke hvilket. Til slutt skrapte jeg bort de meste gjenstridige flekkene. La på primer og nytt bunnstoff. Quote Link to post
Recommended Posts