roeren Startet 26.Februar.2009 Del på Facebook Startet 26.Februar.2009 En del folk her på Agder sier at Sørlandet, det er skjærgårdperlen! Ingen steder kommer opp mot dette! Er det slik?! Sitér dette innlegget Link to post
BMP Svart 26.Februar.2009 Del på Facebook Svart 26.Februar.2009 Ja for de som ikke har vært på Helgelandskusten. Sitér dette innlegget Link to post
vannoverallt Svart 26.Februar.2009 Del på Facebook Svart 26.Februar.2009 Fra stavanger og nordover Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 26.Februar.2009 Del på Facebook Svart 26.Februar.2009 (redigert) Stykket mellem Arendal og Lyngør... (Husk at stoppe i Tvedestrand og køb kager hos min families gamle butik, Broms eft. i Bakkeskåt) Andy Redigert 26.Februar.2009 av MajorAndy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 26.Februar.2009 Del på Facebook Svart 26.Februar.2009 Fra Koster o sörover........ Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
nives Svart 26.Februar.2009 Del på Facebook Svart 26.Februar.2009 Min liste ville vert. 1.Vestlandet Sletta- Florø. Har ikkje veret med seg, men ein kyststrekning du kan gå et liv og fremdeles oppdage nye perler. 2.Ryfylke. Imponerende kontraster på relativt lite område. 3. Bodø-Lofoten. Imponerende natur, noe utsatt ved dårlig vær. 4. Sørlandet. Veret og god tilgang på tjenester til fritidsbåter 5.Nord-Trøndelag. Endel flotte område. ligger litt spredd og utsatt for vær. Ellers er det mye fint, runt heile kysten. Spør du meg om 2 år ,kan rangering endres. Sitér dette innlegget Erfaringen vokser proporsjonalt med antallet ødelagte apparater. I believe in only one thing: liberty, but I do not believe in liberty enough to want to force it upon anyone. – H. L. Mencken Link to post
sap_2000 Svart 26.Februar.2009 Del på Facebook Svart 26.Februar.2009 Er født og oppvokst med båtferier og har fartet en god del rundt på kysten fra Oslo til Bergen samt Svenskekysten. Sett i sommerperspektiv er min favoritt strekningen fra Kragerø til Mandal. Ingenting slår sjarmen fra Sørlandkysten i Juli med nesten 30 grader og sol fra skyfri himmel Bohuslän og sydover er en god toer. Danmark er en lang sandstrand avbrutt av en og annen molohavn og blir litt monotont for meg... Vestlandet har jeg stort sett våte og forblåste minner fra Kunne godt tenke meg og oppleve Sveriges østkyst og spes. Stocholmskjærgården en gang. Hører det er fantastisk Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Linn Christina Svart 26.Februar.2009 Del på Facebook Svart 26.Februar.2009 den fineste kyststrekning finner du fra fedje og nordover sogn, ikke tvil engang.. Sitér dette innlegget Link to post
At-le Svart 26.Februar.2009 Del på Facebook Svart 26.Februar.2009 Synes i Norge er best i verden som har alt vakker natur-fjord-fjell-osv når man har båten weekend eller ferie. Topp.!!! Beunder lofoten og idyll midtnattsol sommer i nord. At-le Sitér dette innlegget Link to post
Capella Svart 26.Februar.2009 Del på Facebook Svart 26.Februar.2009 Har seilt hele norskekysten opp og ned ganske mange ganger, og selv om jeg synes jeg bor i et flott kystlandskap, må jeg si at mitt førstevalg må bli kysten fra Rørvik til Støtt . Som en god nummer 2 blir kysten fra Løddingen og faktisk hele strekningen opp til Tromsø. Som nummer 3 kommer strekningen Tananger til Måløy. Smak og behag kan diskuteres, men ikke forenes. Capella. Sitér dette innlegget Link to post
Utkikken Svart 26.Februar.2009 Del på Facebook Svart 26.Februar.2009 Fra Koster o sörover........ Gammelt norsk land, ned til Kungälv! Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 26.Februar.2009 Del på Facebook Svart 26.Februar.2009 tja... strekningen Russegrensa-Svenskegrensa! (joda, pluss videre til den gamle grenseholmen - heter den Danska liljan?) Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Lagavulin Svart 27.Februar.2009 Del på Facebook Svart 27.Februar.2009 Fra Koster o sörover........ Enig! Sitér dette innlegget Båter: Ibiza 22 Weekender,Ibiza 26 Touring, Bavaria 32 sport, Yamarin 80 DC, nå til salgs Link to post
Zach Svart 27.Februar.2009 Del på Facebook Svart 27.Februar.2009 Folda og Helgeland. Det er jo bare å se på kartet - så ser man hvorfor. Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 27.Februar.2009 Del på Facebook Svart 27.Februar.2009 Nå har jeg ikke seilt finnmarkskysten så jeg har ikke 100% grunnlag for å bestemme meg 100% men jeg er tilbøyelig til å være enig med Gunga , Koster og nedover er vel å regne som Norge og det er det fineste stykke Norge Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 27.Februar.2009 Del på Facebook Svart 27.Februar.2009 Kunne godt tenke meg og oppleve Sveriges østkyst og spes. Stocholmskjærgården en gang. Hører det er fantastisk Står på planlista. Besøke Saltkråkan. Hilse på Skjærgårdsdoktorn. Samt Åland. Når jeg engang får tid. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 27.Februar.2009 Del på Facebook Svart 27.Februar.2009 - heter den Danska liljan?) du kan din historia "Salt" Danska Liljan litt innafor Vinga, där gikk grensen...... "Vinga hör Danmark til" står det inristat på ön sen 1644 Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Seiljåtten Svart 27.Februar.2009 Del på Facebook Svart 27.Februar.2009 Det finnes mange flotte plasser langs sørlands kysten, men det er såpass mye spredt hyttebebyggelse, at jeg ikke vil sette sørlandet på topp. Vi reiser fra sørlandet og til sverige hver sommer for å feriere. Jeg lurer på hvor mye penger svenskene tjener på at sørlendingene har bygd ned hele skjærgården sin. Svenskene har også endel sommerhus, men de liker hverandre bedre enn vi gjør, og har dermed plassert husene sammen i små koselige sommersamfunn. Dit er det også koselig å reise med båt, og båtfolket tilfører disse både penger og liv. Nei, norges fineste kyststrekning må bli på vestsiden av landet Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 27.Februar.2009 Del på Facebook Svart 27.Februar.2009 Fatter ikke at ingen har sagt strekningen Helgeroa til Portør Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
TideRace Svart 27.Februar.2009 Del på Facebook Svart 27.Februar.2009 Hva er verdens fineste kyststrekning? Gøteborg - Lofoten... Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 27.Februar.2009 Del på Facebook Svart 27.Februar.2009 Hvaler og Onsøy Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
rover Svart 27.Februar.2009 Del på Facebook Svart 27.Februar.2009 Blir nok Sunnhordland:-) Espevær, Kulleseidkanalen, Romsa, Ljøkelsøy, Rosendal, Ånuglo, Halsnøy, Åkrafjorden, Røyksundkanalen, Leirvik, Fjelbergsund++++ Finn frem kartet :-))) Tusenvis av øyer, holmer og skjær. Ingen trengsel i uthavnene, rimelige havneleier i gjestehavnene. Ta turen:-)) Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 27.Februar.2009 Del på Facebook Svart 27.Februar.2009 (redigert) Har stor sans for strekningen Strømtangen - Gøteborg. Enda har jeg barebesøkt noen få havner langs denne vakre kyststrekningen. Mange gjenstår. Når jeg en gang blir pensjonist ønsker jeg å ta Astor opp til Nord-Møre. En flott tur som vi ser fram til. Redigert 27.Februar.2009 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
roeren Svart 27.Februar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Februar.2009 Nå er jeg kanskje mer opptatt av mindre øyer, holmer og små sund enn mange andre, robåtmann som jeg er. Men erfaringene tyder absolutt på at som skjærgård overgår deler av Sør- og Midt-Vestlandet, eller Boknafjorden - Stad om man vil, det meste. Men jeg har vært i Stockholmskjærgården også, og visst er det et svært område, og flott og spennende. Frodig er det også, og masser av artige sommersteder. For ikke å snakke om Ålands-skjærgården og den finske. Men selv om området utvides til hele Norden (gjerne for meg!), synes jeg likevel den nevnte biten av Vestlandet tar kaka! Selv om Helgeland er utrolig....! Sitér dette innlegget Link to post
Coast Svart 27.Februar.2009 Del på Facebook Svart 27.Februar.2009 Fatter ikke at ingen har sagt strekningen Helgeroa til Portør Sitér dette innlegget Vestlandskutter Fairline Nidelv Marex Hansvik Manzanita Bever Oceanis 323 Zodiac, BB11, First 40.7 NB 8700 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.