Jump to content

Hjelp til å lage luke i dørk av lakket teakfiner

Khaoz

Recommended Posts

Da jeg kjøpte båten var det lagt ny fin dørk. Problemet er at det ikke var laget en eneste luke :eek:

Nå må jeg prøve å få laget noen slik at jeg får tilgang til diesel og vanntank b.la.

Spørsmålet er hvordan gjør jeg dette på best mulig måte?

Ta ut hele dørken er nærmest umulig uten å måtte legge helt ny.

Hva er det beste å kappe med? Ser kanskje for meg å bruke vinkelsliper, men hva slags kappeskive er mest egnet?

Dørken er lakket teakfiner med nater...

There are two choices in life-Take it or leave it

Fein Multimaster kan være et alternativ, eventuelt sirkelsag (NB: forsiktig....).

Men det er stor fare for flising når du sger på tvers av veden. Kanskje en stikksag med nedadgående tenner kan vær løsningen? Forutsetter at det er plass under til sagbladet da...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Bruk en overfres med støtteskinne (se dørkprosjektet mitt ) still dybden så den akkurat går igjennom plata. Fres ut et spor på 4 mm. rundt dørkluka, her kan du så legge lister, aleminium eller stålprofiler rundt slik at du får oppheng/anlegg for luka. Enkelt og greit om det er plass til å bruke overfresen.

Bruk en overfres med støtteskinne (se dørkprosjektet mitt ) still dybden så den akkurat går igjennom plata. Fres ut et spor på 4 mm. rundt dørkluka, her kan du så legge lister, aleminium eller stålprofiler rundt slik at du får oppheng/anlegg for luka. Enkelt og greit om det er plass til å bruke overfresen.

Takk for bra tips :flag:

Da er overfres innkjøpt. Skal se om jeg får laget støtteskinne og prøvd meg på ei luke i løpet av helgen:)

There are two choices in life-Take it or leave it