Jump to content

Finnes et register for gamle båtførerbevis?

Elmer

Recommended Posts

Jeg tok båtførerprøven tidlig på 80-tallet, men har mistet beviset for lenge siden. Svingte innom Norsk Test sin stand på båtmessen i Bergen, og de fant meg i databasen sin. En hyggelig ung dame tok bilde på stedet, registrerte meg og lovet at det nye beviset skulle ankomme pr. post i løpet av 2 ukers tid. Enkelt...

Tok mitt båtførerbevis som valgfag i ungdomsskolen i -86, men beviset ble borte for mange år siden. Tok kontakt med Norsk Test, det var bare å sende nytt passfoto og bekreftet kopi av vitnemål fra skolen. Etter noen få uker var nytt bevis på plass.

PS hadde på forhånd skjekket med skole og div, etter noen form for registrering, men uten hell....Norsk Test hadde ikke noen oppføringer på meg, men det hadde ikke noe å si så lenge jeg hadde vitnemålet med karakteren for faget.

Edited by Dieselboy (see edit history)
Er de de fortsatt sånn laminert bevis? trekker til seg vann å blir ødelagt etter en tid??

Jeg fikk nytt bevis i sommer etter å ha kontatet Norsk Test via mail. Jeg tok kurset i 1986, men de hadde ingen problemer med å finne meg igjen i databasen. Det nye beviset minner om et standard bankkort, med navn og andre data "stemplet" inn i kortet. Ikke noen laminerte greier. Ser robust ut !

:smiley:

Hola!!

Bekreftelse fra evt skole på fullført kurs, eller kopi av vitnemål, pluss passbilde til Norsk Test i Kirkenes.

Norsk Test hadde meg ikke i arkivet, men det hadde ungdomsskolen :smiley:

Jeg brukte 14 dager på å få nytt bevis.

Mener jeg måtte betale 280,- eller noe sånt.

Veldig enkelt egentlig.

Edited by Lego (see edit history)