Elmer Posted February 27, 2009 Share Posted February 27, 2009 Hei, alle hjelpsomme, kunnskapsrike, båtfrelste frender! En kollega har tidligere tatt båtførerprøven, men har ikke lenger beviset. Finnes det et sted han kan ringe for å få utstedt et nytt? Quote Link to post
Cerveza Posted February 27, 2009 Share Posted February 27, 2009 Han bør vel kontakte stedet han avla prøven.. Quote Link to post
Frivakten Posted February 27, 2009 Share Posted February 27, 2009 S.dir./Norsk Test Quote VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
KaRsK Posted February 27, 2009 Share Posted February 27, 2009 jeg tok kurset på ungdomskolen , og måtte ta kontakt med de for å få bekreftet dette .. (hadde mistet det jeg hadde og ville ha nytt av norsk test. norsk test hadde ikke meg i systemet sitt. Quote Link to post
Ruby Posted February 27, 2009 Share Posted February 27, 2009 Jeg tok båtførerprøven tidlig på 80-tallet, men har mistet beviset for lenge siden. Svingte innom Norsk Test sin stand på båtmessen i Bergen, og de fant meg i databasen sin. En hyggelig ung dame tok bilde på stedet, registrerte meg og lovet at det nye beviset skulle ankomme pr. post i løpet av 2 ukers tid. Enkelt... Quote Link to post
Dieselboy Posted February 27, 2009 Share Posted February 27, 2009 (edited) Tok mitt båtførerbevis som valgfag i ungdomsskolen i -86, men beviset ble borte for mange år siden. Tok kontakt med Norsk Test, det var bare å sende nytt passfoto og bekreftet kopi av vitnemål fra skolen. Etter noen få uker var nytt bevis på plass. PS hadde på forhånd skjekket med skole og div, etter noen form for registrering, men uten hell....Norsk Test hadde ikke noen oppføringer på meg, men det hadde ikke noe å si så lenge jeg hadde vitnemålet med karakteren for faget. Edited February 27, 2009 by Dieselboy (see edit history) Quote Link to post
Elmer Posted February 27, 2009 Author Share Posted February 27, 2009 Takk for raske og nyttige svar!! Tenker kollegaen min er imponert nå. Quote Link to post
Hobby 430 Sport Posted February 27, 2009 Share Posted February 27, 2009 Er de de fortsatt sånn laminert bevis? trekker til seg vann å blir ødelagt etter en tid?? Quote O Erland med båtførerbevis Link to post
2nd Trikker'n Posted February 27, 2009 Share Posted February 27, 2009 Jeg tok mitt ombord i m/s Spero sånn ca 1962. Den gang var arkiv et fremmedord. Heldigvis er jeg fosil. Quote Link to post
Djupevågen Posted February 27, 2009 Share Posted February 27, 2009 Er de de fortsatt sånn laminert bevis? trekker til seg vann å blir ødelagt etter en tid?? Jeg fikk nytt bevis i sommer etter å ha kontatet Norsk Test via mail. Jeg tok kurset i 1986, men de hadde ingen problemer med å finne meg igjen i databasen. Det nye beviset minner om et standard bankkort, med navn og andre data "stemplet" inn i kortet. Ikke noen laminerte greier. Ser robust ut ! Quote Link to post
Lego Posted February 28, 2009 Share Posted February 28, 2009 (edited) Hola!! Bekreftelse fra evt skole på fullført kurs, eller kopi av vitnemål, pluss passbilde til Norsk Test i Kirkenes. Norsk Test hadde meg ikke i arkivet, men det hadde ungdomsskolen Jeg brukte 14 dager på å få nytt bevis. Mener jeg måtte betale 280,- eller noe sånt. Veldig enkelt egentlig. Edited February 28, 2009 by Lego (see edit history) Quote Link to post
Recommended Posts