Christina 3 Startet 27.Februar.2009 Link til dette innlegget Startet 27.Februar.2009 Hei. Driver å monterer ut en eber D3L. I den forbindelse har jeg en del spørsmål siden jeg er "grønn" på dette For det første: Tipper at den flate gjennomsiktige koblingen (kabelskoskjøt) med 2 ledninger går til dieselpumpa. Denne er ikke merket med farger. Er det slik at den drives med pulser eller er det + og - på den ? På eksosrøret ut er det et lite tynt siderør som er 10-12 cm langt. Det er ikke koblet til noe. Hva er dette til ? Har søkt og lest det jeg finner men har ikke funnet svar...... Sitér dette innlegget Link to post
vidarp Svart 27.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2009 2 grønne ledninger til dieselpumpe og har ingen bestemt posisjon på pumpa,drives med pulser fra styringsboxen. Gummislange mellom innsug - eksos er ekstra kjøling til glødeplugghode og skal ikke kobles til noe. Sitér dette innlegget Link to post
Christina 3 Svart 27.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2009 2 grønne ledninger til dieselpumpe og har ingen bestemt posisjon på pumpa,drives med pulser fra styringsboxen.Gummislange mellom innsug - eksos er ekstra kjøling til glødeplugghode og skal ikke kobles til noe. Ok da er det det samme åssen jeg kobler ledningene til pumpa. Men det er ikke noen gummislange jeg sikter til. Det er et metallrør akkurat som eksosstussen. Er ikke mer enn 3-4mm tykt. Sitter som en avstikker på eksosstussen og er 10-12 cm langt.....Prøve å få tatt et bilde etterhvert vis det er vanskelig å se det for seg. Men først må jeg få skrudd den helt ut Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 27.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2009 Det er luften inn til brenner. Det fulgte med en liten slange (samme type som luft slangen bare mindre dia) med en liten lyd demper på til min eber D5 Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Christina 3 Svart 27.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2009 Nei det er en egen slange til luft inn og riktig som du sier, det sitter en liten demper der. Må ta et bilde skjønner jeg . Den jeg snakker om sitter fast i eksosrøret.....en del av eksosstussen. Sitér dette innlegget Link to post
vidarp Svart 27.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2009 Den er til drenering hvis du får vann/kondens i eksosrøret hvis den sitter på 90 graders bøyen ut fra eksos på varmeren. Sitér dette innlegget Link to post
Christina 3 Svart 27.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2009 Du skjønte det du . Det er det vet du. Takker..... Kommer sikkert flere spørsmål etterhvert... Sitér dette innlegget Link to post
Christina 3 Svart 10.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.April.2009 Har nå fått fyret opp D3`n min. Når den går på fullt funker den fint i mange timer. Setter man den ned på halv etter 5 min går det også bra. Da fungerer den fint på halv i flere timer. MEN....vis den har gått på fullt en halvtime-time og setter den rett ned på halv fungerer det dårlig. Da "poffer" det i potta og begynner å ryke noe sinnsykt. (Har en følelse av at forbrenningen stoppet....) For å unngå dette må man slå den helt av å så starte den igjen på halv. Tidligere eier kunne fortelle at en gang som de kjørte den hele dagen og kvelden på halv, begynnte den å sote og de fikk røyk inn i lugaren. Men det var kun denne ene gangen. Noen som vet hva jeg kan gjøre med dette ? Fins det noe overhalingssett til denne ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.