Jump to content

noen spørsmål om Eberspächer D3L

Christina 3

Recommended Posts

Hei.

Driver å monterer ut en eber D3L. I den forbindelse har jeg en del spørsmål siden jeg er "grønn" på dette :eek:

For det første: Tipper at den flate gjennomsiktige koblingen (kabelskoskjøt) med 2 ledninger går til dieselpumpa. Denne er ikke merket med farger. Er det slik at den drives med pulser eller er det + og - på den ?

På eksosrøret ut er det et lite tynt siderør som er 10-12 cm langt. Det er ikke koblet til noe. Hva er dette til ?

Har søkt og lest det jeg finner men har ikke funnet svar......

2 grønne ledninger til dieselpumpe og har ingen bestemt posisjon på pumpa,drives med pulser fra styringsboxen.

Gummislange mellom innsug - eksos er ekstra kjøling til glødeplugghode og skal ikke kobles til noe.

Ok da er det det samme åssen jeg kobler ledningene til pumpa. Men det er ikke noen gummislange jeg sikter til. Det er et metallrør akkurat som eksosstussen. Er ikke mer enn 3-4mm tykt. Sitter som en avstikker på eksosstussen og er 10-12 cm langt.....Prøve å få tatt et bilde etterhvert vis det er vanskelig å se det for seg.

Men først må jeg få skrudd den helt ut :smiley:

• 1 måned senere...

Har nå fått fyret opp D3`n min. Når den går på fullt funker den fint i mange timer. Setter man den ned på halv etter 5 min går det også bra. Da fungerer den fint på halv i flere timer.

MEN....vis den har gått på fullt en halvtime-time og setter den rett ned på halv fungerer det dårlig. Da "poffer" det i potta og begynner å ryke noe sinnsykt. (Har en følelse av at forbrenningen stoppet....) For å unngå dette må man slå den helt av å så starte den igjen på halv. Tidligere eier kunne fortelle at en gang som de kjørte den hele dagen og kvelden på halv, begynnte den å sote og de fikk røyk inn i lugaren. Men det var kun denne ene gangen.

Noen som vet hva jeg kan gjøre med dette ? Fins det noe overhalingssett til denne ?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...