dorry gutten Posted February 28, 2009 Share Posted February 28, 2009 halla ford dower/dover 2618/2718 lurer på om dere har peiling på slike motorer har ingen anelse om noe om motoren så jeg lurer på om dere vet noe om denne type motor.... prøver å få lagt til et bilde men får det ikke til så vil heller anbefale å se på hjemmesiden min dær er det masse bilder Visit My Website Quote Link to post
dorry gutten Posted March 2, 2009 Author Share Posted March 2, 2009 er det seriøst ikke noen som vet noe om denne type motorer? Quote Link to post
SveinHa Posted March 3, 2009 Share Posted March 3, 2009 Kjenner ikke den motoren spesifikt men det er generelt slitesterke og evigvarende motorer. Mange er plaget av røyk, både kraftig røyk ved start og lettere røyk/blådis under gange. Quote Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
TMe Posted March 3, 2009 Share Posted March 3, 2009 Introdusert i 1982 sammen med Cargo lastebil. Bygget over samme lest som Dorset-motoren, men lite eller ingenting helt identisk. Quote Link to post
dorry gutten Posted March 3, 2009 Author Share Posted March 3, 2009 dær kom bilde å ja......takker..he he kan det da være at den heter ford dorset..og ikke dover? Quote Link to post
TMe Posted March 3, 2009 Share Posted March 3, 2009 (edited) Må korrigere meg selv. Ser ut til at Dover og Dorset har en del felles deler. Denne linken gir noen tips om hvordan å se forskjell: http://www.foleyengines.com/FreeTechnicalI...overDorset.aspx Edited March 3, 2009 by TMe (see edit history) Quote Link to post
dorry gutten Posted March 3, 2009 Author Share Posted March 3, 2009 hmm...forsto ikke helt den dær jeg..må nok studere litt mere takk i allefall Quote Link to post
Gudrun Posted March 4, 2009 Share Posted March 4, 2009 Vel min gode båtvenn i UK, Mike fra Lancing Marine sier følgende til ditt spørsmål om motoren: "The model numbers you give are not recognised. 2615 was Essex V-6 Petrol 2658 was Koln V-6 Petrol 2708 was a strange Dorset series diesel that I have no info on." Så jeg sendte han bildene dine så får vi se hva han svarer. Quote Link to post
Gudrun Posted March 4, 2009 Share Posted March 4, 2009 Ja han svarer kjapt: From what I can see, it's a 6-cyl 2700-Series Ford. Might be 360, 363 or 380 Cu.In., so look on the facet on the side of the block, starboard side, rear, just below head joint. Quote Link to post
dorry gutten Posted March 4, 2009 Author Share Posted March 4, 2009 hei du...tusen tusen takk...utrolig hva folk stiller opp....kansje du vil sende han en link til hjemmesiden jeg har laget?....er jo masse bilder dær vet du Quote Link to post
GeirFrode Posted March 4, 2009 Share Posted March 4, 2009 Denne linken gir noen tips om hvordan å se forskjell: http://www.foleyengines.com/FreeTechnicalI...overDorset.aspx Denne linken tar for seg en 4-sylindret motor. Men det er kanskje noe av de samme forskjellene på 6'ern også? Mener å huske at jeg har hørt samme benevnelsene på de 6-sylindrete motorene. Ellers finnes det noe info her på KD Trading sin side Er vel en av de minste sekserne tipper jeg. Ser ut som om det sitter en Bowman varmeveklser på den også. Mariniseringen ligner veldig på en type jeg nesten vil kalle standard på disse motorene. Denne motoren er det nesten bare en metode å bruke for å få tatt livet av den, og det er å skyte den. Driftsikker som bare det. Vel og merke med et minimum av stell, slik som oljeskift, filterskift osv. Quote Link to post
Gudrun Posted March 4, 2009 Share Posted March 4, 2009 Jo Mike har sett på hjemmesiden din han ... han trenger bare mer info som står der han antydet det skulle stå et nummer etc. så skulle du få avklart hva du har i båten din... da kan vi og få rede på utsikter for deletilgang etc... Quote Link to post
GeirFrode Posted March 4, 2009 Share Posted March 4, 2009 Jeg tok meg den frihet å låne et bilde fra hjemmesiden din. Gjorde et fryktelig dårlig forsøk på å lage en pil som peker på stedet der det skal stå et nummer. F.eks 360, 363, 380 eller noe sånt. Men det bør vel være mulig å tyde hvor pila peker, håper jeg. Ihvertfall er stedet rett bak dieselfilteret. Quote Link to post
TMe Posted March 4, 2009 Share Posted March 4, 2009 Du har definitivt en gammel Dorset-motor. Tallene 360 osv. som det refereres til av "GeirFrode" står for sylindervolumet i kubikktommed (cid). 360 er turbomotoren 2407 på 150hk uten mellomkjøler og 2704ET på 180Hk med mellomkjøler. Turbomotoren hadde minst sylindervolum fordi det var innsatt tynnvegga tørre sylinderforinger i denne. Quote Link to post
dorry gutten Posted March 4, 2009 Author Share Posted March 4, 2009 hmm..men da synes jeg det er rart at gammle eieren mener atr det er 120 hk ford dower..... men jeg skal se hva jeg finner dær som pilen peker i morgen....kansje det står på noen av lappene jeg har..skal se litt mer grundig jeg he he..bare bra dere laster opp bilder fra hjemmesiden min..he he...jeg vet ikke hvordan jeg gjør det Quote Link to post
dorry gutten Posted June 4, 2009 Author Share Posted June 4, 2009 har dere godtfolk kommet frem til noe mer?...nå er jeg på leting etter kobblingsjema til innstrumenter osv...vet noen hvor jeg finner slikt på nett? Quote Link to post
Recommended Posts
Join the conversation
You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.