Jump to content

ford dower/dover 2618/2718, erfaringer?


dorry gutten

Recommended Posts

Kjenner ikke den motoren spesifikt men det er generelt slitesterke og evigvarende motorer. Mange er plaget av røyk, både kraftig røyk ved start og lettere røyk/blådis under gange.

dorry%2027%20feb%20007.JPG

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

  • Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
  • Barnevaksiner
Link to post

Vel min gode båtvenn i UK, Mike fra Lancing Marine sier følgende til ditt spørsmål om motoren:

 

"The model numbers you give are not recognised.

 

2615 was Essex V-6 Petrol

2658 was Koln V-6 Petrol

2708 was a strange Dorset series diesel that I have no info on."

 

Så jeg sendte han bildene dine så får vi se hva han svarer.

Link to post
Denne linken gir noen tips om hvordan å se forskjell:

http://www.foleyengines.com/FreeTechnicalI...overDorset.aspx

Denne linken tar for seg en 4-sylindret motor. Men det er kanskje noe av de samme forskjellene på 6'ern også? Mener å huske at jeg har hørt samme benevnelsene på de 6-sylindrete motorene.

Ellers finnes det noe info her på KD Trading sin side

Er vel en av de minste sekserne tipper jeg. Ser ut som om det sitter en Bowman varmeveklser på den også. Mariniseringen ligner veldig på en type jeg nesten vil kalle standard på disse motorene.

Denne motoren er det nesten bare en metode å bruke for å få tatt livet av den, og det er å skyte den. Driftsikker som bare det. Vel og merke med et minimum av stell, slik som oljeskift, filterskift osv.

Link to post

Jeg tok meg den frihet å låne et bilde fra hjemmesiden din. Gjorde et fryktelig dårlig forsøk på å lage en pil som peker på stedet der det skal stå et nummer. F.eks 360, 363, 380 eller noe sånt. Men det bør vel være mulig å tyde hvor pila peker, håper jeg. :blush: Ihvertfall er stedet rett bak dieselfilteret.

 

 

dorry_23_feb_09_019.jpg

Link to post

Du har definitivt en gammel Dorset-motor. Tallene 360 osv. som det refereres til av "GeirFrode" står for sylindervolumet i kubikktommed (cid). 360 er turbomotoren 2407 på 150hk uten mellomkjøler og 2704ET på 180Hk med mellomkjøler. Turbomotoren hadde minst sylindervolum fordi det var innsatt tynnvegga tørre sylinderforinger i denne.

Link to post

hmm..men da synes jeg det er rart at gammle eieren mener atr det er 120 hk ford dower.....

men jeg skal se hva jeg finner dær som pilen peker i morgen....kansje det står på noen av lappene jeg har..skal se litt mer grundig jeg

 

he he..bare bra dere laster opp bilder fra hjemmesiden min..he he...jeg vet ikke hvordan jeg gjør det

Link to post
  • 2 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...