Jump to content

Noen som har splittet opp Yanmarpanelet sitt?

Kodvaag

Recommended Posts

Annbefaler Golden Teak Sealer, "Best there is".

Testet i båtmagasinet, kåret til testvinner. Har MYE erfaring med dette produktet, det er nesten for bra :smiley:

Dette hvis du ikke vil ha lakk altså.

11012009734.jpg

Laget dette nettopp til en Wiking 28, kun 2 strøk med Golden teak.

Nå har jeg vært ute og "spikket og limt" mer...

Tok ingen bilder, men det kommer. Nå er det teaklister rund baut på dashbordet.

Ikke lenge igjen til jeg kan finpusse og olje det nå!

...må bare la det få god tid å gjennomherde.

Er så misunnelig på alle dere som har stikkøye med koøye inn i cockpit.

Siden misunnelsen er sterkere enn kjønnsdrifta her sør, så tenkte jeg, "jeg vil også ha ko-øye".

Kjøpte et slikt, på 120 mm diameter.

Det skal monteres i "trinnet" opp til det du står på når du kjører båten, den kassa på gulvet foran førerstolene.

Det er jo "ettermontert" stikkøye inni der så...

:lol:

90075_l.jpg

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Så fint instrumentpanelet ditt ble Kodvaag.

Takker.. noen kvelder til så kommer det nok bilder av det ferdige resultatet.

Nå gjenstår det bare å montere firepunktsbelter og fotspeeder. :lol:

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Sånn, da var limet tørket... måtte ta bilde og legge ut her:

Slik ser det ut nå:

IMAGE_362.jpg

Slik ser det ut når alle vinker og er venner:

IMAGE_363.jpg

Slik ser det ut når alle vinker med langefingeren og knyttet neve, og jeg ommøblerer inventaret i Roys lekre Hasla 26:

IMAGE_364.jpg

:wink::yesnod::smash:

Da var det oljet... står og tørker nå.

IMAGE_370.jpg

IMAGE_369.jpg

Mobilkamera "lysrør omgivelser innstilling"

IMAGE_371.jpg

Mobilkamera "lyspære omgivelser innstilling"

IMAGE_373.jpg

Ok, det er ikke perfekt gjæret rundt alle listene...

Man får bladsøker blad i mellom noen plasser, men hele bladsøkeren går i hvert fall ikke inn på tvers. :lol:

Hvor kjøpte du teaken?

Ga 100 kroner for plata med 4mm teakfiner hos Høllen Trevare, og listene fulgte med båten...

Ga 100 kroner for plata med 4mm teakfiner hos Høllen Trevare, og listene fulgte med båten...

:headbang::headbang: Ga en formue på Maritim for sideplater :headbang::headbang:

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Jeg fikk med nok teak til å starte trelasthandel når jeg kjøpte båten, masse teakfinerplater og, men ikke nok 4mm til å kle dashen...

Har alt jeg trenger av spesial-teak listverk til å lage dørkarmer til cabindør (ny fulgte med båten) og toalettdør (mangler).

Sånn.. da var snekkerarbeidet på selve dashbordet ferdig. :flag::flag::flag::flag:

Nå er det 100 ledninger som skal kobles sammen...

Kommer til å ta vekk veggen foran dashbordet ved dette arbeidet, og lage en stor inspeksjonsluke som kan åpnes fra cabinen, sånn at det er lett å komme til resten av innmaten i dashbordet.

IMAGE_378.jpg

NICE :cool: og hydraulikk oljen forsvant??

Takk :smiley:

Vasket med citrusrens og ren fille, så var det bare litt mørkt igjen, men etter oljebehandling så ser du ikke hydraulikkoljesølet!

...nå er det bare resten igjen! :lol:

Godnatt!

• 2 uker senere...

Da virker alt elektrisk!

Dashbordnytt.jpg

Måtte bruke to brytere og et rele for å få til brytere på instrumentbelysningen. ("måtte".. kunne vel loddet meg inn på yanmarbryteren)

Den ene er original Yanmar og bryter lyset i Yanmarpanelet, den andre er en sånn supersvitch som betjener et rele, måtte ha brudd på minusen for å slukke den røde lysdioden som sitter i hver bryter, og så måtte jeg ha pluss tilførsel til de fire instrumentene oppe til høyre (vanntak, dieseltank og 2x voltmeter)

Dette ble kjempefint!

Takk for skryt. :smiley:

Fortsatt et stykke arbeid igjen til 1982 modellen er så fin som din da...

Vil benytte anledningen til å igjen takke Mor Amica for panelet, og til å takke alle dere som har deltatt med gode råd.

Jeg får vel poste "før" og "etter" bilder på bloggen...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...