Thorlyn Svart 6.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2009 Liker ikke lakk jeg da.. for mye pussing og arbeid.. Owatrolen tørker og blir silkematt i overflaten og en slipper de forbannede gule blåsene og flassingen år etter år.. men det er no mitt syn. Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Kodvaag Svart 6.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2009 Okai sjef, da blir det sånn! Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Thorlyn Svart 6.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2009 Husk MAAAnge lag da minst 7-8 vått i vått og mer hvis det "tørker inn" blir flott dyphet og glød da og ikke minst tinærmet vedlikeholdsfritt Sikkert noen som ikke er enig men.. Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Kodvaag Svart 6.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2009 Heter den noe mer enn Owatrol? Owatrol teak olje eller noe sånt? Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Thorlyn Svart 6.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2009 Ja det stemmer Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Meklingsmannen Svart 7.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2009 Annbefaler Golden Teak Sealer, "Best there is". Testet i båtmagasinet, kåret til testvinner. Har MYE erfaring med dette produktet, det er nesten for bra Dette hvis du ikke vil ha lakk altså. Laget dette nettopp til en Wiking 28, kun 2 strøk med Golden teak. Sitér dette innlegget Link to post
Kodvaag Svart 7.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2009 Nå har jeg vært ute og "spikket og limt" mer... Tok ingen bilder, men det kommer. Nå er det teaklister rund baut på dashbordet. Ikke lenge igjen til jeg kan finpusse og olje det nå! ...må bare la det få god tid å gjennomherde. Er så misunnelig på alle dere som har stikkøye med koøye inn i cockpit. Siden misunnelsen er sterkere enn kjønnsdrifta her sør, så tenkte jeg, "jeg vil også ha ko-øye". Kjøpte et slikt, på 120 mm diameter. Det skal monteres i "trinnet" opp til det du står på når du kjører båten, den kassa på gulvet foran førerstolene. Det er jo "ettermontert" stikkøye inni der så... Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Roy_Hasla_26 Svart 7.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2009 Så fint instrumentpanelet ditt ble Kodvaag. Sitér dette innlegget Link to post
Kodvaag Svart 7.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2009 Så fint instrumentpanelet ditt ble Kodvaag. Takker.. noen kvelder til så kommer det nok bilder av det ferdige resultatet. Nå gjenstår det bare å montere firepunktsbelter og fotspeeder. Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Roy_Hasla_26 Svart 7.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2009 Ute i Sørlandsparken fines et firma som selger plastmaterialer man kan lage fine instrumentpaneler av. Jeg tror det heter Slettebøe eller noe liknende. Sitér dette innlegget Link to post
Kodvaag Svart 8.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2009 Sånn, da var limet tørket... måtte ta bilde og legge ut her: Slik ser det ut nå: Slik ser det ut når alle vinker og er venner: Slik ser det ut når alle vinker med langefingeren og knyttet neve, og jeg ommøblerer inventaret i Roys lekre Hasla 26: Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Kodvaag Svart 9.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2009 Da var det oljet... står og tørker nå. Mobilkamera "lysrør omgivelser innstilling" Mobilkamera "lyspære omgivelser innstilling" Ok, det er ikke perfekt gjæret rundt alle listene... Man får bladsøker blad i mellom noen plasser, men hele bladsøkeren går i hvert fall ikke inn på tvers. Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Polarn Svart 9.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2009 Hvor kjøpte du teaken? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Kodvaag Svart 9.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2009 Hvor kjøpte du teaken? Ga 100 kroner for plata med 4mm teakfiner hos Høllen Trevare, og listene fulgte med båten... Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Polarn Svart 9.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2009 Ga 100 kroner for plata med 4mm teakfiner hos Høllen Trevare, og listene fulgte med båten... Ga en formue på Maritim for sideplater Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Kodvaag Svart 9.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2009 Jeg fikk med nok teak til å starte trelasthandel når jeg kjøpte båten, masse teakfinerplater og, men ikke nok 4mm til å kle dashen... Har alt jeg trenger av spesial-teak listverk til å lage dørkarmer til cabindør (ny fulgte med båten) og toalettdør (mangler). Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Kodvaag Svart 11.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2009 Sånn.. da var snekkerarbeidet på selve dashbordet ferdig. Nå er det 100 ledninger som skal kobles sammen... Kommer til å ta vekk veggen foran dashbordet ved dette arbeidet, og lage en stor inspeksjonsluke som kan åpnes fra cabinen, sånn at det er lett å komme til resten av innmaten i dashbordet. Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Thorlyn Svart 11.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2009 NICE og hydraulikk oljen forsvant?? Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Kodvaag Svart 11.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2009 NICE og hydraulikk oljen forsvant?? Takk Vasket med citrusrens og ren fille, så var det bare litt mørkt igjen, men etter oljebehandling så ser du ikke hydraulikkoljesølet! ...nå er det bare resten igjen! Godnatt! Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Kodvaag Svart 20.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2009 Da virker alt elektrisk! Måtte bruke to brytere og et rele for å få til brytere på instrumentbelysningen. ("måtte".. kunne vel loddet meg inn på yanmarbryteren) Den ene er original Yanmar og bryter lyset i Yanmarpanelet, den andre er en sånn supersvitch som betjener et rele, måtte ha brudd på minusen for å slukke den røde lysdioden som sitter i hver bryter, og så måtte jeg ha pluss tilførsel til de fire instrumentene oppe til høyre (vanntak, dieseltank og 2x voltmeter) Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Snekker'n Svart 20.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2009 Dette ble kjempefint! Sitér dette innlegget Buster X med Yamaha 70 Link to post
Kodvaag Svart 20.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2009 Dette ble kjempefint! Takk for skryt. Fortsatt et stykke arbeid igjen til 1982 modellen er så fin som din da... Vil benytte anledningen til å igjen takke Mor Amica for panelet, og til å takke alle dere som har deltatt med gode råd. Jeg får vel poste "før" og "etter" bilder på bloggen... Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.