Jump to content

Hvilken polermaskin bør jeg kjøpe ?


Seilersnobben

Recommended Posts

Jeg sjekket litt med Milwaukee nå, siden de er leverandør til meg på fugepistoler.

 

Det er en pågående kampanje på disse maskinene. Maskin inklusive myk og hard poleringspad, samt lammull. Dette leveres i hardplastkasse + en bag kalt "Contractorbag"(Vi har den samme til fugepistolene og den er utrolig praktisk).

Veiledende "kampanjepris" på dette settet er 2390,- + mva. = 2987,50 (dette stemmer jo bra med tilbudet du har fått "jada", pass på å få med bag)

 

Når jeg ser på kostnadene her tror jeg det skulle være mulig å få dette fra PP til mellom Kr 2500,- og 2600,- ink. mva.

(Vi har ingen distribusjon på dette til private grunnet reklamasjons forhold priv/proff, ellers skulle vi nok fått til noe her)

 

Prut i vei !

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Sitter bare med varenummer på pistolen jeg også. Kampanjen fikk jeg opplyst om pr. tlf av salgsrep. Han var i Danmark og kunne ikke sende mer opplysninger før til uka.

Jeg tror de normalt bare bruker de varenummerene som ligger der fra før og gir rabatt slik at det kan selges som "Pakketilbud".

(jeg ba om litt info og priser på dette for å se om kanskje vi kunne hjelpe)

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

....jeg ba om litt info og priser på dette for å se om kanskje vi kunne hjelpe....

 

Takker hjerteligst for info og gode forsøk på hjelp. Tror jeg kan kjøpe denne maskinen.

 

Og takk for tips til dere andre som har kommet med forslag her. Men jeg har tidligere gått for rimelige og "ukjente" maskiner uten særlig hell. Derfor graver jeg endel dypere i pungen denne gang i den tro at jeg får noe som holder lenge, og som funker skikkelig.

 

Til bibba81, skal jeg forhøre meg om pris på 2 stk? Skader jo ikke å spørre, og VannTro mener jo det kan være noe å hente. Vi kan jo "snakkes" litt via IM, og evt. pr telefon hvis du også regner med å handle denne maskinen. Kanskje det er flere her i nærheten som også vil være med........, så heng dere på... :smiley:

Link to post
Share on other sites

Da har jeg kjøpt Bauhaus sin billigmaskin til kr. 479. Har display hvor man stiller inne hastighet. Står at den har softstart og er elektronisk. Jeg skal komme med tilbakemelding på hvordan den fungere. Prøvde Jula sin billigmaskin i vinter. Denholdt i 2 minutter før den begynte å skrike. Polerte bilen ferdig og fikk pengene tilbake. Får se om denne fungerer bedre.

Link to post
Share on other sites

Kjøpte AEG 150 polermaskin Wallendahl i Bergen, 2495,- for koffert med maskin og div stasj. Hva den koster nå aner jeg ikke, vi var to mann som kjøpte denne maskinen på spleis før sesongen 2007. Maskinen har deltatt på full shining av to båter før de to siste sesongene og nå står tredje runden på to båter for tur. Forløpig har maskinen funket som bare nøkken og vi begge er meget happy med kjøpet. Husker i fra da vi kjøpte den at vi valgte den pga vekt, den var lett i forhold til mange konkurenter. Den regulerer fint hastighet og best av alt, den opprettholder turtallet selv om man legger vekt på puten.

Dette er også etter hva jeg har hørt samme maskin som Milwaukee AP12QE, de ser like ut og data ser ut til å være lik.

 

De aller fleste har vel en båtbuddy de kan kjøpe sammen med vil jeg tro, vi angrer i hvert fall ikke på å ha valgt en maskin opp mot proff kvalitet.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Kjøpte Best tools maskin på Mekk til 299,- Fungerer utmerket. Min 44` båt + nabo båten 62`Fairline er tatt med samme maskin. Lett og god maskin. Og en kan jo kjøpe et ti talls maskiner før en er oppe i prisen dere snakker om. Og som nevnt tidligere i tråden, så får en byttet til ny i butikken viss den ryker. De gidder ikke bruke tid på å sjekke noe på en så billig maskin.

Link to post
Share on other sites

Kjøpte Best tools maskin på Mekk til 299,- Fungerer utmerket. Min 44` båt + nabo båten 62`Fairline er tatt med samme maskin. Lett og god maskin. Og en kan jo kjøpe et ti talls maskiner før en er oppe i prisen dere snakker om. Og som nevnt tidligere i tråden, så får en byttet til ny i butikken viss den ryker. De gidder ikke bruke tid på å sjekke noe på en så billig maskin.

 

Jeg har hatt sånn billig maskin i 4 år nå funker som bare det enda. :flag:

Kjøp bare noe billig noe som jeg tidigere har sakt.

trur dere kvaliteten er for dårlig så kjøp 3 stykker da du får jo det for under en båtlapp.

www.ribtjenester.no

Link to post
Share on other sites

og også en stor kraftig bag med plass til alt som skal til for å ta båtjobben.

 

Det er en skikkelig snadder-bag de har hostet opp i dette settet "Jada". Vi leverer den samme "Contractor-bag" med fugemassepistolene vi selger og den er populær !

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Da er båten polert med billigmaskinen fra Bauhaus(Kr. 479). Den var imponerende bra. Holdt jevnt fint turtall også med belastning og resultatet ble meget bra. Kan anbefales på det varmeste for de som ikke vil legge kr. 2500,- i en poleringsmaskin.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...