Jump to content

Verdi VP AD31P

Audun V

Recommended Posts

Hei

jeg har 2 stk. VP AD31P (150hk) og 290DP drev som jeg vurderer å selge.

Er det noen som aner hva jeg kan forvente å få betalt for desse 2 maskinene og drev?

Maskinene er topp stand 1998 modell og timetall 350.

Drevene er 1 år gamle.

Vurdere å skifte til 1 maskin, men får sprikende info om verdien av motorene.

Fint om noen har synspunkt på dette.

Jeg hadde selv samme motor for noen år siden. Det var imidlertid en 87-mod. Den gang (4-7 år siden) lå tilsvarende og litt nyere motorer av samme merke på ca. 40-60000 alt etter timetall og årsmodell. Jeg vurderte å skifte til en AQAD 41 og 90-modeller +/- et par år lå på rundt 100000 komplett med drev.

Kanskje du kan regne med en plass mellom 60-80000 pr stk for dine? Samlet pris på 120-140000 kanskje.

Det bør være en stor fordel for deg at drevene kun er 1 år .

vil tro det er den største "slite delen"

angående pris så koster 2 nye drev ca 120.000 tenker jeg.

hvis det ikke er mer enn det da ..

så prisen på motor /drev bør vel stå litt i stil med anskaffelses verdi ?

Edited by KaRsK (see edit history)

han mener at han har god erfaring med de som volvp penta forhandler..

sjekk hos forhandler hvilken innbytte pris du får der .. så kan du plusse på litt og legge de ut på finn etterpå :)

hvis du ikke får ett super tilbud fra forhandler da.

Hei, kan prøve meg på en vurdering.

Motorene du har vil være perfekt for flere med eldre daycruiser med en dårlig bensinmotor.

Kan ikke tror annet enn at de er lett solgte. Det er mange som sysler med å bytte ut en gammel bensinmotor. Alternativet kan da være en ny D3 til godt over 200.000,- avhengig av effekt, evt en brukt D3-160 DPS til 150-180.000,-

Er motorene i bra stand tror jeg Saga sitt tips er bra.

Kanskje halv pris av hva de forlanger for denne?: http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=16170743

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

er vel litt billig det ?

uten at jeg skal hevde å ha peiling på bruktpriser , så synes jeg kanskje det er litt lite med tanke på å selge motoren for det drevet kostet for 1 lite år siden..

er det ingen som har solgt en slik motor , som vet hva de går for ?

Takk for innspill, noen andre som vet noe om dette?
Andre?
Ok

Hva mener du med det?

ok
Flere innspill på dette?
fint, flere?
ingen som vil si noe som helst det er problemet

Du legger ikke akkurat opp til en hyggelig og god dialog heller. at du har fått noen svar synes jeg du bør være fornøyd med..

Edited by hifo (see edit history)

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

ok. gir meg :-) jeg trodde du klagde på for få innlegg ang prisverdien på motoren her jeg .. jeg har vanskelig for å lese ser det ut til ...

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

jeg får ikke noe godt svar av forhandlere

Da vil jeg tro framgangsmåten din hos forhandler ikke er helt riktig, Foreslår du reiser til en forhandler du stoler på og legger fram dine ønsker om ny motor, da regner de nok ut mellomlegget for deg vil jeg tro, Samme framgangsmåte som og kjøpe seg ny bil :wink:

Norske båter er best!