Audun V Startet 1.Mars.2009 Link til dette innlegget Startet 1.Mars.2009 Hei jeg har 2 stk. VP AD31P (150hk) og 290DP drev som jeg vurderer å selge. Er det noen som aner hva jeg kan forvente å få betalt for desse 2 maskinene og drev? Maskinene er topp stand 1998 modell og timetall 350. Drevene er 1 år gamle. Vurdere å skifte til 1 maskin, men får sprikende info om verdien av motorene. Fint om noen har synspunkt på dette. Sitér dette innlegget Link to post
saga Svart 1.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2009 Jeg hadde selv samme motor for noen år siden. Det var imidlertid en 87-mod. Den gang (4-7 år siden) lå tilsvarende og litt nyere motorer av samme merke på ca. 40-60000 alt etter timetall og årsmodell. Jeg vurderte å skifte til en AQAD 41 og 90-modeller +/- et par år lå på rundt 100000 komplett med drev. Kanskje du kan regne med en plass mellom 60-80000 pr stk for dine? Samlet pris på 120-140000 kanskje. Sitér dette innlegget Link to post
Audun V Svart 1.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2009 Takk for innspill, noen andre som vet noe om dette? Sitér dette innlegget Link to post
KaRsK Svart 1.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2009 (redigert) Det bør være en stor fordel for deg at drevene kun er 1 år . vil tro det er den største "slite delen" angående pris så koster 2 nye drev ca 120.000 tenker jeg. hvis det ikke er mer enn det da .. så prisen på motor /drev bør vel stå litt i stil med anskaffelses verdi ? Redigert 1.Mars.2009 av KaRsK (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Audun V Svart 1.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2009 Andre? Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 1.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2009 Har du undersøkt hva du får i innbytte på ny motor? Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Audun V Svart 1.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2009 Nei har ikke det. kansje eit godt tips. Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 1.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2009 Vet ikke hvor du bor, men hør med Ragnar Ringstad i Fredrikstad, Har god erfaring med de som VP pushere Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Audun V Svart 2.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2009 Ok Hva mener du med det? Sitér dette innlegget Link to post
KaRsK Svart 2.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2009 han mener at han har god erfaring med de som volvp penta forhandler.. sjekk hos forhandler hvilken innbytte pris du får der .. så kan du plusse på litt og legge de ut på finn etterpå :) hvis du ikke får ett super tilbud fra forhandler da. Sitér dette innlegget Link to post
Audun V Svart 2.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2009 ok Sitér dette innlegget Link to post
Audun V Svart 3.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2009 (redigert) Flere innspill på dette? Redigert 3.Mars.2009 av Cranchi30 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 3.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2009 Hei, kan prøve meg på en vurdering. Motorene du har vil være perfekt for flere med eldre daycruiser med en dårlig bensinmotor. Kan ikke tror annet enn at de er lett solgte. Det er mange som sysler med å bytte ut en gammel bensinmotor. Alternativet kan da være en ny D3 til godt over 200.000,- avhengig av effekt, evt en brukt D3-160 DPS til 150-180.000,- Er motorene i bra stand tror jeg Saga sitt tips er bra. Kanskje halv pris av hva de forlanger for denne?: http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=16170743 Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
KaRsK Svart 3.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2009 er vel litt billig det ? uten at jeg skal hevde å ha peiling på bruktpriser , så synes jeg kanskje det er litt lite med tanke på å selge motoren for det drevet kostet for 1 lite år siden.. er det ingen som har solgt en slik motor , som vet hva de går for ? Sitér dette innlegget Link to post
Audun V Svart 3.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2009 fint, flere? Sitér dette innlegget Link to post
KaRsK Svart 3.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2009 fint, flere? Har du sjekket innbyttepris nå da ? Sitér dette innlegget Link to post
Audun V Svart 3.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2009 ingen som vil si noe som helst det er problemet Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 3.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2009 (redigert) Takk for innspill, noen andre som vet noe om dette? Andre? OkHva mener du med det? ok Flere innspill på dette? fint, flere? ingen som vil si noe som helst det er problemet Du legger ikke akkurat opp til en hyggelig og god dialog heller. at du har fått noen svar synes jeg du bør være fornøyd med.. Redigert 3.Mars.2009 av hifo (see edit history) Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Audun V Svart 3.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2009 Tror hifo bør lese litt av hva jeg svarte på sist her, jeg får ikke noe godt svar av forhandlere Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 3.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2009 ok. gir meg :-) jeg trodde du klagde på for få innlegg ang prisverdien på motoren her jeg .. jeg har vanskelig for å lese ser det ut til ... Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Draco24styling Svart 3.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2009 jeg får ikke noe godt svar av forhandlere Da vil jeg tro framgangsmåten din hos forhandler ikke er helt riktig, Foreslår du reiser til en forhandler du stoler på og legger fram dine ønsker om ny motor, da regner de nok ut mellomlegget for deg vil jeg tro, Samme framgangsmåte som og kjøpe seg ny bil Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Audun V Svart 4.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2009 Hei Det godt mulig det, men når jeg ber om en ca pris trodde jeg at det var et ok spørsmål Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 4.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2009 (redigert) Er dumt med de nye geara verdimessig. Det virker som en salgbar pris å håpe få rundt 70000.- med kpl instr og kabl. Redigert 4.Mars.2009 av Sæbø (see edit history) Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Audun V Svart 4.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2009 Er det noen som har tips til forhandlere eller verksted som kjøper og selger brukte maskiner, + montering etc. Helst på sør/vestlandet Sitér dette innlegget Link to post
Dieselboy Svart 4.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2009 Et spørsmål tilbake: Skal du selge for å tjene penger på dem, eller selge for å bli kvitt dem ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.