dkl Posted March 1, 2009 Share Posted March 1, 2009 Hei, jeg trenger litt hjelp fra båtfolk. Kystvakt ringt meg i dag og sier at min båten ligge på grunn. P.g.a. grunnstøtning. Båten ligge i Kristiansund og jeg er i Ålesund. Hva skal jeg gjør nå? Tusen takk for hjelp Daniel Kommentar fra moderator:Emnetittelen er endret, var opprinnelig hjelp, min båt sank . For mer informasjon, se 'Posting i Åpent Forum' samt Etikette Quote Link to post
Kaptein Kødd Posted March 1, 2009 Share Posted March 1, 2009 Ring forsikringselskap. Quote Link to post
o.b.lix Posted March 1, 2009 Share Posted March 1, 2009 Sannsynligvis har forsikringselskapet noen som kan trå til (mot betaling som forsikringen dekker) og redde skuta. Quote Link to post
Avmønstret1 Posted March 1, 2009 Share Posted March 1, 2009 er det denne eller ? http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/more_og_romsdal/1.6503607 Quote Link to post
Bergen dørk Posted March 1, 2009 Share Posted March 1, 2009 Uff - det så ikke bra ut. Hva er årsaken til at dette kan ha skjedd - dårlig vær der oppe nå, eller? Quote mvh Bergen Dørk Link to post
Avmønstret1 Posted March 1, 2009 Share Posted March 1, 2009 Nei været er topp ! har hatt en nydlig tur på sjøen i dag ! Quote Link to post
enter4u Posted March 1, 2009 Share Posted March 1, 2009 Vel.....har du lyst å dele noen synspunkter med oss om hvorfor den sank, og hva det er for en båt osv? Quote Link to post
jupan Posted March 1, 2009 Share Posted March 1, 2009 Ring forsikringsselskapet og få iverksatt heving før det er for sent. Eller, for å svare på emnetittelen din: Reis til Kristiansund nå! Quote Link to post
dkl Posted March 1, 2009 Author Share Posted March 1, 2009 Forsikringsselskapet organiserer kranbil og dykker og nå er båten på land og alt er ødelagt. Quote Link to post
Bergen dørk Posted March 1, 2009 Share Posted March 1, 2009 Noen peiling på årsaken til at den sank? Quote mvh Bergen Dørk Link to post
Avmønstret1 Posted March 1, 2009 Share Posted March 1, 2009 hvike båt er det da ? sjark ? Quote Link to post
dkl Posted March 1, 2009 Author Share Posted March 1, 2009 Detter en en 47ft Aluminiumsbåt med to Volvo Penta 225hk motorer. Båten var i bruk for personen transport for flere år. Men nå var det bare min fritidsbåt. Vi var på tur siste helg og på grunn av dårlig vær må vi stoppe i kristiansund. I dag ringt meg kystvakt at båten er grunnstøtning og kommer in mye vann. Jeg er i Ålesund og ringte Redningsselskap. Redningsselskap kjørte direkt til båten men da var båten under vann. Quote Link to post
enter4u Posted March 1, 2009 Share Posted March 1, 2009 Grunnstøting? Ved brygga? Er det grunt der da eller? Quote Link to post
dkl Posted March 1, 2009 Author Share Posted March 1, 2009 årsak var sør-øst vind. Da kommer båten til stein Quote Link to post
Bergen dørk Posted March 1, 2009 Share Posted March 1, 2009 Når skal du avgårde å bivåne båten, da? Quote mvh Bergen Dørk Link to post
norflyer Posted March 1, 2009 Share Posted March 1, 2009 hmm høres ikke ut som du har fortøyd båten for storm da. Synd å si at du kan kansje få problemer med å få utbet full forsikring da.. Står helt sikkert noe i forsikringspapirene at du skal fortøye båten forsvarlig i forrholdt til vind og vær. Står hvertfall det i mine papirer. Her er det vel bare å håpe på det beste... Veldig kjedelig sak da. Håper det går bra. Quote Link to post
GeirT Posted March 1, 2009 Share Posted March 1, 2009 "Kondolerer" Sånt er trist syn. Men i det minste står den på land nå. Geir Quote Geir Link to post
Naurstad Posted March 1, 2009 Share Posted March 1, 2009 Mer her Quote Naurstad sin hjemmeside Link to post
enter4u Posted March 1, 2009 Share Posted March 1, 2009 Hei, jeg trenger litt hjelp fra båtfolk. Kystvakt ringt meg i dag og sier at min båten ligge på grunn. P.g.a. grunnstøtning. Båten ligge i Kristiansund og jeg er i Ålesund. Hva skal jeg gjør nå? Tusen takk for hjelp Daniel Kommentar fra moderator:Emnetittelen er endret, var opprinnelig hjelp, min båt sank . For mer informasjon, se 'Posting i Åpent Forum' samt Etikette Den avstanden er jo ikke stor. Quote Link to post
Bergen dørk Posted March 1, 2009 Share Posted March 1, 2009 Ble båten berget tidligere i uken og så gikk den ned nå? Hva ble den berget "fra" tidligere i uken, båteier? Quote mvh Bergen Dørk Link to post
osa Posted March 1, 2009 Share Posted March 1, 2009 Uansett grunn og årsak er det ikke noe hyggelig når slikt skjer. SÅ ille har vel ikke været vært ... trist syn Quote Link to post
puddingen Posted March 1, 2009 Share Posted March 1, 2009 Hmm detta hørtes snodig ut... Det er vel en fornuftig forklaring på styret. Quote Link to post
Recommended Posts