Jump to content

båten sank i Kristiansund, jeg er i Ålesund. Hva gjør jeg?

dkl

Recommended Posts

Hei,

jeg trenger litt hjelp fra båtfolk. Kystvakt ringt meg i dag og sier at min båten ligge på grunn. P.g.a. grunnstøtning.

Båten ligge i Kristiansund og jeg er i Ålesund.

Hva skal jeg gjør nå?

Tusen takk for hjelp

Daniel

Kommentar fra moderator:Emnetittelen er endret, var opprinnelig hjelp, min båt sank . For mer informasjon, se 'Posting i Åpent Forum' samt Etikette

Detter en en 47ft Aluminiumsbåt med to Volvo Penta 225hk motorer. Båten var i bruk for personen transport for flere år. Men nå var det bare min fritidsbåt. Vi var på tur siste helg og på grunn av dårlig vær må vi stoppe i kristiansund. I dag ringt meg kystvakt at båten er grunnstøtning og kommer in mye vann. Jeg er i Ålesund og ringte Redningsselskap. Redningsselskap kjørte direkt til båten men da var båten under vann.

hmm høres ikke ut som du har fortøyd båten for storm da. Synd å si at du kan kansje få problemer med å få utbet full forsikring da.. Står helt sikkert noe i forsikringspapirene at du skal fortøye båten forsvarlig i forrholdt til vind og vær. Står hvertfall det i mine papirer.

Her er det vel bare å håpe på det beste... Veldig kjedelig sak da. Håper det går bra.

Hei,

jeg trenger litt hjelp fra båtfolk. Kystvakt ringt meg i dag og sier at min båten ligge på grunn. P.g.a. grunnstøtning.

Båten ligge i Kristiansund og jeg er i Ålesund.

Hva skal jeg gjør nå?

Tusen takk for hjelp

Daniel

Kommentar fra moderator:Emnetittelen er endret, var opprinnelig hjelp, min båt sank . For mer informasjon, se 'Posting i Åpent Forum' samt Etikette

Den avstanden er jo ikke stor.