CptGreenvalley Startet 1.Mars.2009 Del på Facebook Startet 1.Mars.2009 Hei igjen :) Sitter å søker i emneoversikten, men finner ikke så mye info om VP 250 drev. Er mest info om VP280 etc. Skal prøve å forklare som best jeg kan... Sliter ofte med at drevet spretter opp når jeg bakker..."Festemekanismen" holder ikke drevet igjen. Har en tilt...ikke power... men bare sånn for å tilte opp og ned ved grunne farvann. Når motoren står i tiltet stilling kan jeg forstå at den samtidig ikke kan være "festet" ved bakking... men med motoren tiltet helt ned burde den ikke sprette opp. Vi har smurt om mekanismen som skal gjøre dette men kan fortsatt ikke stole på at man har revers. Dette problemet kommer og går. Noen som har noen tips? Ellers lurer jeg på hvordan jeg skal finne optimal propell for samme drevet. Får en nyoverhalt motor tilbake nå snart og kunne tenke meg å optimalisere med en ny propell i tillegg. Båten er en Alicraft Norwin 18 med innenbords marinisert Volvo B20 2 liter med doble gassere. Skal yte rundt 130 hester har jeg blitt fortalt. Så vidt jeg vet veier den rundt 900kg. Setter pris på alle tilbakemeldinger :) Mvh Timtam Sitér dette innlegget Link to post
KaRsK Svart 1.Mars.2009 Del på Facebook Svart 1.Mars.2009 Sliter ofte med at drevet spretter opp når jeg bakker..."Festemekanismen" holder ikke drevet igjen. Hvis det er noenlunde likt som på 280 drev , så må du rett og slett skifte den "kroken" som av og til glipper , den er nok filt ned såpass at den virker kun av og til .. Sitér dette innlegget Link to post
MVH Svart 1.Mars.2009 Del på Facebook Svart 1.Mars.2009 Hei, du må skifte fjær på låsemekanismen. Den ryker av og til. Skaff ny original fjær som er rustfri. Sitér dette innlegget Link to post
Larss1 Svart 2.Mars.2009 Del på Facebook Svart 2.Mars.2009 (redigert) Er dette ett problem som bare oppstår etter båten har vært på vannet en stund? Kan såfall være groe på tiltmekanismen, vet dette skjer med 280-drevene til tider når det har grodd mye. Om fjæra (som MVH nevner) er hel og pen kan det være du må rette ut staget som går fra enden på kontrollvaieren til låsemekanismen. Redigert 2.Mars.2009 av Larss1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Marida Svart 2.Mars.2009 Del på Facebook Svart 2.Mars.2009 Hei, kjenner igjen problemet. 250 drevet er et litt eldre drev, dette har ikke samme type "låseklakker" som 270 eller 280. På dette drevet er det en større bøyle som tar begge sider. Dette i tillegg til to fjærer. Det er helt umulig å si når dette er så slitt at det glipper. Problemet ble borte hos meg når jeg kjøpte alt dette nytt. Dette var på 80 tallet, husker at dette var dyrt. LA-SA hadde dette den gangen. Lykke til Sitér dette innlegget Link to post
Moyja Svart 2.Mars.2009 Del på Facebook Svart 2.Mars.2009 De omtalte deler finner du på www.drevdelar.se Det som er vanlig er at mekanismen går tregt pga maglende vedlikehold, rensing/smøring Sitér dette innlegget Link to post
oddes Svart 18.Mai.2009 Del på Facebook Svart 18.Mai.2009 Hei, har samme problemet på mitt 280 drev, men finner ikke delen på omtalte side. Noen som har delenummeret enten til drevdelar eller originalt vp nummer? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.