Jump to content

Når kommer sommeren?

minne

Recommended Posts

I fjor begynte jeg båtpussen på denne tiden, og var sjøklar til påske. Nå står snøen til over fenderlista (over 1,5 meter). Kribler i fingrene til å komme i gang så det ender vel med å leie inn en til å fjerne snøen snart.

Det sies at dersom snøen er gått til Sant Hans, blir det tidlig vår! :wink:

Lars H.

Hvis skaran bærer en voksen mann til St.Hans blir det sen vår. :yesnod:

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Ikke for å gni salt i såret.

men nå må dere der oppe i det kalde nord, huske på. At Mars kan være en #&¤&¤"&li snømåned. :tongue:

Ikke uvanlig at det kommer mye i Mars. :giggle:

Trøsten er at det er skjelden det er noe kuldeperioder av betydning.

Men i siste halvdel av Mars, så pleier våren å melde sin ankomst.

Du får ta å måke rundt båten, slik at sola kommer til når den er fremme. Det tiner fort når det først begynner.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Sola stakk fram og varmet godt i forrige uke her østpå. Benyttet sjansen med en gang til å vaske og polere. Og en ting er sikkert. Det hjalp godt på sjelen å få gnidd litt på skroget. :yesnod:

Nå skal den gamle blasse teaken i griprekkene få fram teakfargen igjen. Neste gang sola stikker fram står jeg klar med skrape og pussepapir. Trolig allerede kommende uke. Da er det meldt plussgrader.

Vi går en fin tid i møte nå, folkens! :sailing:

Edited by Astor (see edit history)

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Jeg er vel egentlig fornøyd bare isen går jeg da , torsdag tok jeg ribben ( hakka meg fram ) og brøyt opp isen inn til diesel pumpa .Så vi tre som ligger sia værandre kjørt litt motor , så isen er borte der inne . Da får jeg kommet inn å bunkra opp , klart kunne jo brukt kanne å gått noen turer ( bare så varmeren funker ). Men fint å se åpent vann også da .ser at isen er råtten så hadde jeg hatt kjølbåt så hadde jeg vel prøvd meg ut . Men den er vel for tykk utenfor havna vil jeg tru ,så det er bare å vente . Men de dagene vi hadde forige uke med sol ,den varma godt .Det var så knall å surre litt utpå dekk å kjenne varmen fra sola , så vi nærmer oss . Eneste som er klin sikkert ,sommeren kommer den men når ?

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

I følge tradisjonen er 14. april sommerdagen, eller starten på sommeren. Slik blir det sikkert i år også.

Brigg

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Kona tok inn snøklokker for 14 dager siden.. Er det ikke vår da da ??

Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK.

Sukk.... var i båthavna på lørdag. Is hele veien fra der jeg er til dit jeg skal.

092802_is_hele_veien..jpg

Langt i det fjerne i frognerkilen, ligger båten i boblehavn. Dit den skal så fort det er mulig, er der jeg står å tar bildet.

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Som kontrast til forrige bilde, og for å gni litt salt i østlands-sårene :wink:

her et lite stemningsbilde fra da jeg gikk hjem fra jobb i går (2. mars).

Lillevannet i Spjelkavik, Ålesund. Våren er her!

lillevannet_mars_03.jpg

Som kontrast til forrige bilde, og for å gni litt salt i østlands-sårene :wink:

her et lite stemningsbilde fra da jeg gikk hjem fra jobb i går (2. mars).

Lillevannet i Spjelkavik, Ålesund. Våren er her!

lillevannet_mars_03.jpg

Der kunne jeg tenke meg å ha vært nå, men her i byen min, Drammen er det fult av snø.. Vil ha sommer og vår nå.

Men, vi i Drammen får nok vente en stund til.

her i fredrikstad er det bare choppere som teller når isen går

For et vakkert sted.. :cool: Det er deilig når brumlinga fra våryre v-twins høres igjen.

Her nede er det såpass med mildvær nå at en kan bli fristet til å "kle av" båten igjen. Desverre er det tradisjon med minst ett skikkelig snøfall til før påske. Er ikke mange årene siden vi fikk 30-40cm og full snøstorm midt i april...

.

.

bmhe

Så rastlause dere er. Jeg jobber offshore, og kommer hjem 27.mars. Da tankte jeg å overhale motoren min samt noe oppusing i huset. 8 uker sener når jeg kommer hjem igjen blir vel i midten av mai, og da skal båten poleres og motoren settes inn, og hives (forsiktig :) på sjøen. Jeg mener at en ekte båttur skal man ha med kassevis med øl, sitte i bar overkropp og kjøre i ca 6 knop. Det er sommer for meg :D

Mvh Børre

Så rastlause dere er. Jeg jobber offshore, og kommer hjem 27.mars. Da tankte jeg å overhale motoren min samt noe oppusing i huset. 8 uker sener når jeg kommer hjem igjen blir vel i midten av mai, og da skal båten poleres og motoren settes inn, og hives (forsiktig :) på sjøen. Jeg mener at en ekte båttur skal man ha med kassevis med øl, sitte i bar overkropp og kjøre i ca 6 knop. Det er sommer for meg :D

går du på noe beroligene???

ikke drikk på jobb :lol::lol:

Edited by jab (see edit history)