HulkHaugen Svart 3.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2009 kommer frem? jeg nyter hele turen fra motoren starter til jeg sovner inn tidlig neste morgen ;) Det er jo båtturen innaskjærs som er kos, kjøre innom holmer og hilse på andre folk, og regattaer er jo fryktelig kult, bare bakke inn på en bryggeplass og lage liv, så blir man fort kjent med masse hyggeligge folk ^^ Sitér dette innlegget Mvh Børre Link to post
RSL Svart 3.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2009 Så rastlause dere er. ................ Rastløs er bare fornavnet. Kjøpte ny båt sent i høst, rakk kun to små kalde turer helgen etter før jeg måtte på med Burka. Nå står den der på andre siden av fjorden og kan ikke flyttes hjem før isen går. Så når det nærmer seg isfritt, tar jeg av burkaen og lar de siste snøbygene komme akkurat som de vil. Som det er fremover nå (snart), tiner som regel slik attpåkladdnedbør i løpet av dagen. Det å få båten hjem i egen havn og kunne begynne å pusle med småting, er det første store målet. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Lars H. Svart 3.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2009 (redigert) Jeg mener at en ekte båttur skal man ha med kassevis med øl, sitte i bar overkropp og kjøre i ca 6 knop. Det er sommer for meg :D Jo, det er en fin tid, men å komme frem til drømmehavnen tidlig i april til den siste snøen, og så komme frem helg etter helg og se at det grønnes og blir sol og bading, det er livet! (og de siste turene i oktober med høstlauv eller snø på dekket, er ikke av veien det heller) Her noen bilder fra den første turen vår i april 2006: Lars H. Redigert 3.Mars.2009 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
SandAnker Svart 3.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2009 jøss, er fra kommers jo Da kan jeg trøste deg med at nå i kveld regner det godt, så snart forsvinner snøen Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 3.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2009 Ja visst er det fra Kommers. Håper bare ikke isen har tatt "pælene" og bryggene i vinter. Har noen bilder fra da isen lå i hele fjorden og folk gikk over fra Sando til Kommers. Skal finne frem bilde imorgen. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Hekksjø Svart 4.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2009 Enkelt: Når en har myggstikk og er solbrent samtidig - da er det sommer. Mars er vel vanligvis mest en "vintermåned" her i Sørnorge (selv om met.no akkurat nå skriver at mars meteorologisk regnes som en vårmåned). Men likevel pleier det å være sånn at uti mars en eller annen gang, opplever vi for første gang at det regner om natta - og det tar alltid knekken på mange, mange centimter snø. Og i lia nedenfor her hvor jeg bor, starter svarttrosten (overvintra hann som regel) nesten alltid å synge nokså nær 15. mars. Da er ikke våren langt unna. Men altså: myggstikk og solbrenthet samtidig ... Hilsen Hekksjø Sitér dette innlegget En av mange upåaktet naturlov er Plastloven: "§1. All plast blir før eller senere sprø og sprekker. §2. Loven gjelder uansett plasttype og gjenstand." Link to post
Superkul Svart 4.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2009 For et vakkert sted.. Det er deilig når brumlinga fra våryre v-twins høres igjen. Her nede er det såpass med mildvær nå at en kan bli fristet til å "kle av" båten igjen. Desverre er det tradisjon med minst ett skikkelig snøfall til før påske. Er ikke mange årene siden vi fikk 30-40cm og full snøstorm midt i april... ja jeg føler meg heldig som bor her - kommer fra oslo -flytta til fredrikstad for 6 år siden og jeg kommer nok aldri til og trekke mot oslo jeg skrev nok litt feil at det bare var shoppere - det er nok båt som gjelder om våren - choppern tok kvelden for 2-3 år sia - pelt i bettar og pga hus bil - bil - bil unger og ikke minst båt har det gått sakte sakte med overhalingen der ............. men om ikke maaaaaange vårer til og man kan se en orange chopper med en stygg figur oppå, kan det være meg båtliv båtliv kom til meg Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
bluemarlin Svart 20.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2009 For de som lurer, her er hvertfall når våren kommer rundt omkring i landet. Sitér dette innlegget På Yttersia Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.