Jump to content

Vurderer å kjøpe en seiljolle , hva finnes til under 10lapper

Enzo

Recommended Posts

Laser er jo en "vinner", men er ikke særlig lett å få tak i billig brukt.

Jeg var i markedet i fjor høst for en slik til frøkna, helst med radialrigg da hun ikke er av de største i landet.

Var kjempeheldig og fant en til 5 000 SEK på blocket.se. :flag_sw: Selgeren hadde jo selvfølgelig underpriset grovt og jeg måtte kjøre ned natt til søndag, få minutter (!) etter at annonsen var lagt ut, med tusenlappene i neven, men det gikk! Kjempefornøyd!

Edited by Seilersnobben (see edit history)

Leit til du finner en Laser. En litt eldre bør du få til under 10K, men problemet er vel at mange ligger ubrukte i hager og skur. :headbang:

Prøvde en periode selv på å få tak i en, men det var ikke lett. Seilte denne masse i ungdommen og det er en utrolig gøy båt å seile.

Kjøpte Laser for 3 år siden. Første jolle for min del. Veldig morsomt og lærerikt for oss som har begynt med seiling i voksen alder. Utvikler litt mer av ryggmargsfølelsen når man er helt uten instrumenter. Kjøp tørrdrakt så kan du seile så lenge det er isfritt. Jeg kjøpte min Stockholm og la den på biltaket. Regn inn en tralle i budsjettet, i tillegg til tørrdrakten.

Ser du etter Laser så sjekk sammenføjning mellom dekk og skrog, så at den ikke er lekk.