Jump to content

Ny treplate i seteryggen på en Nidelv 24 (1981)

Jarle H.

Recommended Posts

Hei,

I og med at det er snø til langt oppover husveggen her i Oslo så tenker jeg lengselsfullt frem til våren når båtsesongen begynner. Jeg kjøpte meg en Nidelv 24 (1981) sammen med en god nabo i fjor sommer og gleder meg til å sette båten på vannet. Dette blir første hele båtsesong for oss begge. Når man opprinnelig kommer fra Geilo så er det ikke båt man har mest erfaring med ;-) Men......, frem til det skjer så har jeg noen spørsmål som jeg håper noen av dere kan hjelpe meg med.

Treplaten i den ene seteryggen i salongen bak i båten har råtnet og gått helt i oppløsning. Vet dere hvordan man får fikset noe slikt? Den er jo avrundet så det er ikke bare å bytte den ut med en vanlig treplate. Er dette noe som det går an å få kjøpt eller må man få spesiallaget en slik plate?

Det er brunt skinn i denne båten, er det mulig å få noen til å trekke om dette i hvitt skinn eller finnes det noen som selger slike puter og seter ferdig med hvitt skinn? Har dere noen ide om hva noe sånt vil koste?

Håper dere har mulighet til å svare på disse spørsmålene.

På forhånd takk.

Jarle

Treplaten i den ene seteryggen i salongen bak i båten har råtnet og gått helt i oppløsning.

Jeg har hatt en Nidelv 24 inntil i høst, men hadde ikke seterygger bak - mener du her?

Bilde av rundsofa bak på vår Nidelv

Misforstår jeg deg?

Elllers en masse info om det du spør om her under kategorien innredningstekstiler!

Edited by Bergen dørk (see edit history)

mvh Bergen Dørk

Jeg fikk lagt nye puter og seteryggen til vår Nidelv 24 fra et møbelverksted i år. Våre seterygger var også veldig råtten. Det ble tilbudt å ha ryggen festet på tre eller plast (forming ble ikke gjort fra verkstedet selv, men de hadde underleverandør). Jeg valgte plast (selv om det var litt dyrere) men dette råtter i hvertfall ikke. Er veldig fornøyd med jobben, så bare spør på noen møbelbutikker i ditt distrikt!

Hei igjen,

Jeg trodde jeg fikk epost når dere svarte på innlegget mitt, men det gjør jeg tydeligvis ikke. Jeg trodde ingen hadde svart på spørsmålet før jeg sjekket i dag og til min store glede så at det var kommet mange svar :-) Tusen takk for mye bra informasjon.

Bergen dørk: Ja det er ryggputene bak i salongen som du har tatt bilde av jeg mener. Putene er festet i en treplate som igjen er skrudd fast i glassfiberen. Det er treplaten her som er råtnet bort på den ene puten.

Kim og Bergen dørk: Jeg tar og sender Kåre en epost og hører hva han har å si.

Springer: Hvor mye kostet jobben du fikk gjort med å lage seteryggen og putene til båten din?

Takk igjen for mange gode svar, jeg har komme meg mye lenger :-)

Jarle

Redigert: Jeg har endret epostinnstillingene nå slik at jeg får epost ved svar.

Edited by Jarle H. (see edit history)

Hei igjen, jeg betalte 7000,- for hele jobben (2 seterygger og 4 puter), tok ca. 4 uker. MEN: da jeg leverte de gamle putene fikk jeg en fast pris på 7000,-. Da jeg hentet de nye sa han at jeg kom veldig godt ut av handelen og at han hadde "litt" feil kalkulert prisen (plast ryggen var mye dyrere enn han antok først). Men han tok det som sin feil. Så jeg tro at prisen er veldig; til neste kunde blir det sikkert en del dyrere. Jeg fikk tilbudt fra et annet møbelverksted som var ca. 10000 (tro jeg, husker ikke helt, men en god del høyre). Jeg har ikke montert ryggene ennå, så de ligger hjemme og jeg kan tar noen bilder og legge disse ut (når jeg få tid).

Jeg har planer om å gjøre det samme. Pleier å bruke et firma i Tønsberg/Nøtterøy som jeg er meget godt fornøyd med. De ga meg en pris på kr. 4.000.-.

De tok kr. 1000.- for å trekke om stolene jeg har i Nidelven min og jeg er meget godt fornøyd med resultatet.

Firmaet heter Oddvar Røed grovsøm.06032009094.jpg