Jump to content

Faen ta!! (unnskyld uttrykket)


Frode_B.

Recommended Posts

Var nede i båthavna (Hommersåk like utenfor Sandnes), lille julaften om kvelden. Da fikk jeg årets kjipeste julepresang. Noen hadde pelmet en full (ja jeg fant tuten med korken på) ølflaske rettigjennom frontruta på båten. Resultat = ei pulverisert rute + glass og øl på innsiden. Ølet binder de små glassbitene som lim på innventaret. Det var en j**lig jobb å gjøre rent, måtte bruke tjukke skinnhansker + såpevann for å få opp driten og jeg kommer sikkert til å finne glassbiter i båten de neste 10 årene.

Lillejulaften blåste det mildt sagt friskt på Hommersåk i dette været måtte også vinduet sikres med plast for regn o.l. Eneste postivie er at det ikke hadde regnet imens vinduet stod åpent.

 

Når julehelgen er ferdig får jeg ennå flere timer med å ta ut glasset, få skjært tilett nytt vindu, sette inn, etc, etc.

 

Dette er egentlig bare en frustrasjonsdump. Ingen her på forumet har skylden. Jeg er bare forbannet.

 

Gjør man noe videre med en slik sak?

Det er antagelig for lite til å bruke forsikringen.

Link to post
Share on other sites

Har vi ikke politi i dette landet? Men slike oppgaver vil de vel ikke ha (politiet altså). Det er jo mye mer takknemlig å ligge i buskene med radar/laser og ta deg og meg den ene gangen vi kjører for fort, dessuten er det lønnsomt for staten også................... :sailing:

 

Sørg bare for at du ikke har vitner hvis du mot formodning skulle få tak i jævelen som kastet . Håper det går bra og at du enkelt får orden på skuta igjen............. :newyearsign:

Link to post
Share on other sites

Min dypeste medfølelse......

 

Eg har hatt mang en kraftig diskusjon med Sandnes politiet om resursbruk, naboen min er politi.. Tipper at det beste er borgervern.  Hommersåk er vel også en nokså belasta bydel, uten at eg vet noe om det

 

 

PS. Du får ta med deg tuten ut på Tau, så får du en ny pils .-)

Link to post
Share on other sites


Jakob: Gå ned i båten,ta med deg en pils eller to pluss litt akevitt. Sette deg ned drikk pilsen og akevitten skrik ut all frustasjonen (fare for besøk av politi, disse ser du elles ikke) når du føler  det er nok går du hjem. Tror ikke det er så mye å gjøre ellers.

 

Ha en forsatt god jul


 

Bedre medisin finnes ikke (for oss som enda er litt lovlydige).

:newyearsign:

:sailing:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...