Ingar Startet 14.Mai.2004 Del på Facebook Startet 14.Mai.2004 Flere enn meg som har mottatt en laaang spam-mail fra dem? De har etablert seg i Norge. Kristian Osestad, Country Manager Norway, Business development Scandinavia, sier bl.a. dette om virksomheten: Sidene våres vil oppdateres og utvikles kontinuerlig og vi har en helt klar målsetting om å være det absolutte første valget på internet både for private båt/maritimt interesserte og for profesjonelle aktører idet maritime fritidssegmentet. Må si dette var en bra begynnelse...... Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 14.Mai.2004 Del på Facebook Svart 14.Mai.2004 Jeg har fått samme melding. Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 14.Mai.2004 Del på Facebook Svart 14.Mai.2004 Hvor henter de vår e-mail adresse fra da??? Henter de det i vår profil? Hmmm........... Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Poseidon Svart 14.Mai.2004 Del på Facebook Svart 14.Mai.2004 Sidene våres vil oppdateres og utvikles kontinuerlig og vi har en helt klar målsetting om å være det absolutte første valget på internet både for private båt/maritimt interesserte og for profesjonelle aktører idet maritime fritidssegmentet. Jeg må si som min gamle bestemor: "Fett flesk og store ord, sitter ikke fast i halsen!" Men hun sa også noe annet: "Opp som en hjort, ned som en lort! Tiden vil vise om hun tok feil, eller eventuelt hvor hun tok feil.... Ha en fin helg! mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
bliss X Svart 14.Mai.2004 Del på Facebook Svart 14.Mai.2004 Har lagt inn en poll på dette. God helg Lasse Sitér dette innlegget Link to post
M/Y Ellen Marie Svart 14.Mai.2004 Del på Facebook Svart 14.Mai.2004 Sidene våres vil oppdateres og utvikles kontinuerlig og vi har en helt klar målsetting om å være det absolutte første valget på internet både for private båt/maritimt interesserte og for profesjonelle aktører idet maritime fritidssegmentet. Nå må jeg kjapt innpå før flokken begynner å tute igjen . Er ikke dette positivt da? Flere tilbud til oss alle, og dersom de lager en nettside som er alles førstevalg, så betyr vel det at den er bedre enn baatplassen, for ellers ville jo ikke alle hatt den som førstevalg. .....men vi får se om de får det til M/Y Ellen Marie PS Må jo selvfølgelig legge til at SPAM IKKE ER SÆRLIG POSITIVT, MEN EN PEST OG EN PLAGE. Har selv sålangt ikke fått denne selv, men den kommer kanskje. Sitér dette innlegget . www.g-mt.no Link to post
Ingar Svart 15.Mai.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Mai.2004 Er ikke dette positivt da? Flere tilbud til oss alle, og dersom de lager en nettside som er alles førstevalg, så betyr vel det at den er bedre enn baatplassen, for ellers ville jo ikke alle hatt den som førstevalg.For all del, vi ønsker enhver konkurrent velkommen. Det jeg reagerte på var at utsending av spam sannsynligvis ikke det lureste å starte med dersom man ønsker å bli størst på båt. Når det er sagt så bør det nevnes at resten av bransjen tenker på en annen måte, kan faktisk ikke huske at vi har mottatt en eneste spam-mail fra noen annen innen båtbransjen her i landet. Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 15.Mai.2004 Del på Facebook Svart 15.Mai.2004 Når det er sagt så bør det nevnes at resten av bransjen tenker på en annen måte, kan faktisk ikke huske at vi har mottatt en eneste spam-mail fra noen annen innen båtbransjen her i landet. Joda, Båtmagasinet greide det i 2001 når de inngikk samarbeidet med finn.no . Selv om BM kalte det informasjon. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Ingar Svart 11.Januar.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Januar.2005 (redigert) Mottok idag en pressemelding, les spam, til min baatplassen adresse fra post@ettersokt.no. Fler enn meg som har fått? Måtte nesten flire, her er det altså enda noen som skal igang med et privat, frivillig register der man må betale for å være med.... Pressemelding Nytt nettsted hever innsatsen i arbeidet mot tyveri og heleri. Etter mange og lange forundersøkelser er nå nettstedet ettersokt.no operativt med nye sider. Med disse nye tjenestene og nettsidene er kampen mot tyveri og omsetning av tyvgodsbetraktelig øket. Tjenesten er åpen og gratis for alle i det henseende å søke etter objekter på registreringsnummer, serie / produksjonsnummer eller Ettersøkt ID nummer for å bekrefte eller avkrefte om et objekt eventuelt er stjålet. Både søk på objekt og innmelding av et objekt gjøres via internett. Internettsidene og tjenesten generelt har et meget oversiktlig og manøvreringsmessig enkelt brukersnitt. Det er både enkelt og raskt å benytte tjenestene. For å merke egne objekter i eller utenfor eget hjem - og eventuell på et senere tidspunkt melde disse stjålet, må man inngå medlemskap og betale et mindre beløp for dette. Ved innmelding mottar man en startpakke med bl.a. nummererte merker ( egen nummerserie "E-merking" per medlem ), merkepenn, UV-lykt m.m. Ved tegnet medlemskap oppnås også andre fordeler som for eksempel en egen administrasjonsside med tilbud på sikkerhetsprodukter til meget hyggelige medlemspriser, man kan sende ut Ettersøkt meldinger hele døgnet. Tjenesten fungerer slik at dersom et objekt blir stjålet, meldes dette til både politi og ettersokt.no. Objektet legges så ut på nettet som stjålet og er umiddelbart fullt søkbart med bilde og beskrivelse slik at dersom noen nå blir tilbudt å kjøpe objektet kan de enkelt sjekke mot ettersokt.no. Politiet innehar informasjon om hvordan de skal gå frem for å lete etter e-merkingen dersom det foreligger mistanke om at et objekt er stjålet, eller hvis objekter som er funnet blir brakt til politiet. Det vil være lett for politiet å få kontakt med objekteier gjennom Ettersøkt om objektet er registeret i ettersokt.no registeret. www.ettersokt.no vil med denne tjenesten bidra sitt til å forhindre og forebygge mot tyveri og omsetting av tyvegods og forhåpentligvis gjøre selve den kriminelle handlingen mindre attraktiv. For nærmere info, eller for å benytte tjenestene, se: www.ettersokt.no Først når man leser vilkårene oppdager man at det koster kr 360/2år å registrere seg. Er det mulig... Redigert 11.Januar.2005 av Ingar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 11.Januar.2005 Del på Facebook Svart 11.Januar.2005 Er visst ikke så mange som har benyttet seg av tilbudet deres enda.......... 6 etterlyste biler og en mobiltelefon........ Kanskje en skulle begynne med å etterlyse medlemsprisen? Den hadde de gjemt nesten helt til slutt Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 13.April.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.April.2005 Ny kjempe-spam mottatt fra boatreference.com på min baatplassen adresse . Country Manager Norway, Kristian Osestad, skrev sistgang: Nøyaktig hvordan denne feilen har oppstått er litt usikkert men vi kan garantere at du IKKE vil få noen ytterligere informasjon tilsendt fra BOATreference noen gang! Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 13.April.2005 Del på Facebook Svart 13.April.2005 jeg har også mottatt mail fra de siste dager. Frekkaser .. Noen som er drevne på mail bomber ? Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Skvulpen Svart 13.April.2005 Del på Facebook Svart 13.April.2005 Jeg må si som min gamle bestemor: "Fett flesk og store ord, sitter ikke fast i halsen!" Kremt, filologen i meg klarer nok en gang ikke å dy seg, har visst kommentert denne før... Men enten husker du ikke din bestemors utsagn godt nok, eller så... Uttrykket heter "Fett flesk og store ord sitter fast i halsen!" Det er et uttrykk for å beskrive at det er brukt for store ord, det er så svært, svulmende og overdrevet at det setter seg fast. Hvis det IKKE satt seg fast, så var det jo slett ikke noe problem! Slik du siterer din bestemor så blir utsagnet stikk motsatt sin egentlige betydning, for å si det slik. Hvis du tenker etter så må det være slik, ikke sant? I all vennskapelighet og OT, Skvulpen Sitér dette innlegget Link to post
M/Y Ellen Marie Svart 13.April.2005 Del på Facebook Svart 13.April.2005 Kremt, filologen i meg klarer nok en gang ikke å dy seg, har visst kommentert denne før... Men enten husker du ikke din bestemors utsagn godt nok, eller så... Uttrykket heter "Fett flesk og store ord sitter fast i halsen!" Det er et uttrykk for å beskrive at det er brukt for store ord, det er så svært, svulmende og overdrevet at det setter seg fast. Hvis det IKKE satt seg fast, så var det jo slett ikke noe problem! Slik du siterer din bestemor så blir utsagnet stikk motsatt sin egentlige betydning, for å si det slik. Hvis du tenker etter så må det være slik, ikke sant? I all vennskapelighet og OT, Skvulpen <{POST_SNAPBACK}> Hei Skvulpen Husker din tidliger påpekning, men jeg ville nok tro at du her tar feil. Legg merke til at jeg "tror", for her er jeg nok på tynn is, men skal uttrykket ha mening må det bli som Poseidons bestemor sier. Dersom orden satt fast i halsen, ville de neppe blitt uttalt. Ikke sant? Da satt de jo fast før de nådde tungen. M/Y Ellen Marie Sitér dette innlegget . www.g-mt.no Link to post
Arvid_A Svart 13.April.2005 Del på Facebook Svart 13.April.2005 Tja - hva som er det opprinnelige og korrekte uttrykket vet ikke jeg heller, men begge variantene kan vel i praksis være like gode(?): "Store ord og fett flesk" sitter ikke fast i halsen når de blir uttalt, men pga. at det ikke er særlig realitet i dem, blir de ofte i ettertid ”sittende fast i halsen” på den som har uttalt dem. - men nå er det vel like før vi også rammes av spamfilteret.... Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 13.April.2005 Del på Facebook Svart 13.April.2005 Kremt, filologen i meg klarer nok en gang ikke å dy seg, har visst kommentert denne før... Men enten husker du ikke din bestemors utsagn godt nok, eller så... Uttrykket heter "Fett flesk og store ord sitter fast i halsen!" Det er et uttrykk for å beskrive at det er brukt for store ord, det er så svært, svulmende og overdrevet at det setter seg fast. Hvis det IKKE satt seg fast, så var det jo slett ikke noe problem! Slik du siterer din bestemor så blir utsagnet stikk motsatt sin egentlige betydning, for å si det slik. Hvis du tenker etter så må det være slik, ikke sant? I all vennskapelighet og OT, Skvulpen <{POST_SNAPBACK}> Hei Skvulpen, av en eller annen merksnodig grunn hadde jeg ikke oppdaget denne før nå. Men selv om jeg tenker etter, så kan jeg ikke si meg enig med deg For slik som jeg oppfatter uttrykket kan det også skrives: "Store ord og fett flesk, blir ikke sittende fast i halsen." Da er betydningen omtrent den samme som det mer kjente: "Selvskryt skal man lytte til, for det kommer fra hjertet". Det var også i den betydning min bestemor brukte begrepet. For min egen del må jeg føye til at hos meg blir ihvertfall ikke det feteste flesket sittende fast i halsen, jeg spiser det med all verdens beste appetitt - og kun en ganske liten snev av dårlig samvittighet .... om de store ord sitter fast i halsen min - det overlater jeg til andre å mene noe om ... Eller kanskje jeg kommer i min bestemors kategori: .... snakker som om leppene ikke skulle være par!" I all vennskapelighet fra en hobbyfilolog. Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Skvulpen Svart 13.April.2005 Del på Facebook Svart 13.April.2005 OK, er bare hobbyfilolog jeg også, og får bare gi meg når dere protesterer så iherdig. Men jeg er nok mer på linje med Arvid A enn Poseidon og M/Y Ellen Marie, når det gjelder å oppfatte dette uttrykket. Grei skuring! Hadde vært artig om noen visste opprinnelsen og "settingen" for dette uttrykket, for er Poseidons bestemor den som har rett så skjønner ikke jeg meningen, hvems hals skulle fete ord IKKE sette seg fast i... Vi har jo et liknende uttrykk om å sette kaffen i vrangstrupen, det går også på at man hører noe man ikke helt synes om... Skulle jaggu konfrontert bestemora mi med dette hvis hun hadde levd! Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 13.April.2005 Del på Facebook Svart 13.April.2005 Skvulpen hvems hals skulle fete ord IKKE sette seg fast i... ----------------------------------------------- Har du aldri hørt en politiker, rett før ett valg?? ( Ja ellers også, forresten!) Mvh Hafrsfjord Sitér dette innlegget Link to post
M/Y Ellen Marie Svart 14.April.2005 Del på Facebook Svart 14.April.2005 hvems hals skulle fete ord IKKE sette seg fast i... <{POST_SNAPBACK}> hei igjen Skvulpen Jeg er vel ikke engang hobby-filolog, så jeg tør neppe påberope meg å vite fasiten her, men slik jeg oppfatter uttrykket må svaret på ditt spørsmål være; "i halsen på den som uttaler dem". I motsatt fall, om ordene SATT fast i halsen, så skulle jeg mene hele uttrykket ikke hadde mening ettersom ordene ble sittende i halsen og ikke uttalt. Sammenlikningen med "fett flesk" skulle etter mine begreper tilsi det samme ettersom fett lesk IKKE sitter fast, men "sklir rett ned" om en kan si det slik. Fett flesk sitter da ikke fast i halsen, gjør det? igjen; påberoper meg ikke fasitsvaret, men min oppfatning. M/Y Ellen Marie Sitér dette innlegget . www.g-mt.no Link to post
skippy Svart 14.April.2005 Del på Facebook Svart 14.April.2005 jeg har også mottatt mail fra de siste dager. Frekkaser .. Noen som er drevne på mail bomber ? Suzuki <{POST_SNAPBACK}> Johnny Sitér dette innlegget Link to post
Ronald Svart 14.April.2005 Del på Facebook Svart 14.April.2005 (redigert) jeg har også mottatt mail fra de siste dager. Frekkaser .. Noen som er drevne på mail bomber ? Suzuki <{POST_SNAPBACK}> Johnny <{POST_SNAPBACK}> Men så dypt håper jeg virkelig ikke vi (også) synker....Det beste er å tie det i hjel eller kontakte avsender på en ordentlig måte. La oss for all del unngå at den utmerkede Baatplassen blir et sted som oppfordrer til mer dritt i samme gate.... (Når det er sagt - jeg tror vel egentlig at Suzuki og Johnny sa det mest for moro, smiley'ene tyder vel på det?) Ronald. Redigert 14.April.2005 av Ronald (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
FredT Svart 14.April.2005 Del på Facebook Svart 14.April.2005 Det beste er å tie det i hjel eller kontakte avsender på en ordentlig måte. La oss for all del unngå at den utmerkede Baatplassen blir et sted som oppfordrer til mer dritt i samme gate.... Ronald. <{POST_SNAPBACK}> Hei Ronald, Dette tror jeg er en alt for snill måte å behandle norske spammere på. En abusemelding til vedkommendes ISP bør være minimum etter mitt syn. mvh FredT Sitér dette innlegget Kystskipper 1980 Fredrikstad Navigasjonsskole Link to post
Ingar Svart 14.April.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.April.2005 En abusemelding til vedkommendes ISP bør være minimum etter mitt syn. Den kom fra en epostserver i utlandet, men jeg har minnet Osestad på hans tidligere garanti... Sannsynligvis har de benyttet samme adresseliste som forrige gang. (Det var tidligere mulig å se adressen til de som hadde åpne epost-adresser på baatplassen.) Sitér dette innlegget Link to post
`MINA' Svart 16.April.2005 Del på Facebook Svart 16.April.2005 Fikk mail fra BOATreference her jeg også i dag. Spennende å sen om "unsubscribe" funksjonen virker hos de. GeV Sitér dette innlegget Mvh `MINA` Link to post
Ingar Svart 17.April.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.April.2005 Spennende å sen om "unsubscribe" funksjonen virker hos de. Hvis ikke bør du kontakte Osestad. (Har dog ikke fått noe svar fra ham...)At norske båt-relaterte firmaer sender spam er noe vi ikke bør finne oss i, ulovlig er det også. Vil benytte anledningen til å minne om at man aldri må oppgi sin epost-adresse i innlegg på forumet... (Selv om man velger å motta epost fra andre medlemmer under "Epost innstillinger" i profilen, vil ikke selve adressen bli vist utad.) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.