Jump to content

Fått spam fra boatreference.com?

Ingar

Recommended Posts

Fikk mail fra BOATreference her jeg også i dag. Spennende å sen om "unsubscribe" funksjonen virker hos de.

GeV

<{POST_SNAPBACK}>

Hei,

Alle "guruer" på spam sier at akkurat det med å "unsubscribe" skal man altså absolutt ikke

gjøre. Mange spammere benytter seg av denne informasjonen (selge videre din e-mailadresse kanskje) fordi de med din unsubsribe kan garantere at e-mailadressen fungerer.

Unsubscribe anbefales det altså at man /aldri/ gjør når man mottar spam.

mvh

FredT

Kystskipper 1980 Fredrikstad Navigasjonsskole

• 10 måneder senere...

Kremt, filologen i meg klarer nok en gang ikke å dy seg, har visst kommentert denne før...

Men enten husker du ikke din bestemors utsagn godt nok, eller så... :lol:

Uttrykket heter "Fett flesk og store ord sitter fast i halsen!"

Den danske kongelige filologen Peder Syv, som levde fra 1631 til 1702, skrev (bind 2, side 121): ”Store ord og fett flesk sitter ikke fast i halsen”.

Skal vi sitere, bør det gjøres korrekt, eller kan det gå som med John L. B. Saules uttrykk ”Go West, young man! Go West!”. Ved en misforståelse er det blitt tillagt Horace Greely. Et eksempel på hva som kan skje når et sitat tas ut av sin sammenheng, er Kennedys ”Ich bin ein Berliner”. Han sa ordene, men når vi leser eller hører talen, skjønner vi at han mente noe annet enn å erklære seg selv som berliner.

Hvis noen protesterer på ovenstående, minner jeg om at når man kaster en sten inn i hundeflokken , gneller den hunden man treffer. :drink:

Jeg må si som min gamle bestemor: "Fett flesk og store ord, sitter ikke fast i halsen!"

Ja, det var visst dette sitatet fra min salige bestemor som utløste den filologiske diskusjonen....

Den danske kongelige filologen Peder Syv, som levde fra 1631 til 1702, skrev (bind 2, side 121): ”Store ord og fett flesk sitter ikke fast i halsen”.

Så da var det iallefall betryggende å få vite at hun hadde rett i sin bruk av sitatet :wink:

"Man skal høre etter når gamle hunder gjør" - det var et annet av hennes ord, som tydeligvis også kunne passe inn :wink:

Med vennlig hilsen POSEIDON

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...