FredT Svart 17.April.2005 Link til dette innlegget Svart 17.April.2005 GeV skrev: Fikk mail fra BOATreference her jeg også i dag. Spennende å sen om "unsubscribe" funksjonen virker hos de. GeV <{POST_SNAPBACK}> Hei, Alle "guruer" på spam sier at akkurat det med å "unsubscribe" skal man altså absolutt ikke gjøre. Mange spammere benytter seg av denne informasjonen (selge videre din e-mailadresse kanskje) fordi de med din unsubsribe kan garantere at e-mailadressen fungerer. Unsubscribe anbefales det altså at man /aldri/ gjør når man mottar spam. mvh FredT Sitér dette innlegget Kystskipper 1980 Fredrikstad Navigasjonsskole Link to post
`MINA' Svart 17.April.2005 Link til dette innlegget Svart 17.April.2005 FredT skrev: Unsubscribe anbefales det altså at man /aldri/ gjør når man mottar spam. <{POST_SNAPBACK}> Spennende å se om det kommer haglende inn mail fremover da Skal ha dette i tankene til senere dette evt skjer. GeV Sitér dette innlegget Mvh `MINA` Link to post
Motordoktoren Svart 28.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2006 Skvulpen skrev: Kremt, filologen i meg klarer nok en gang ikke å dy seg, har visst kommentert denne før... Men enten husker du ikke din bestemors utsagn godt nok, eller så... Uttrykket heter "Fett flesk og store ord sitter fast i halsen!" Den danske kongelige filologen Peder Syv, som levde fra 1631 til 1702, skrev (bind 2, side 121): ”Store ord og fett flesk sitter ikke fast i halsen”. Skal vi sitere, bør det gjøres korrekt, eller kan det gå som med John L. B. Saules uttrykk ”Go West, young man! Go West!”. Ved en misforståelse er det blitt tillagt Horace Greely. Et eksempel på hva som kan skje når et sitat tas ut av sin sammenheng, er Kennedys ”Ich bin ein Berliner”. Han sa ordene, men når vi leser eller hører talen, skjønner vi at han mente noe annet enn å erklære seg selv som berliner. Hvis noen protesterer på ovenstående, minner jeg om at når man kaster en sten inn i hundeflokken , gneller den hunden man treffer. Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 28.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2006 Poseidon skrev: Jeg må si som min gamle bestemor: "Fett flesk og store ord, sitter ikke fast i halsen!" Ja, det var visst dette sitatet fra min salige bestemor som utløste den filologiske diskusjonen.... Motordoktoren skrev: Den danske kongelige filologen Peder Syv, som levde fra 1631 til 1702, skrev (bind 2, side 121): ”Store ord og fett flesk sitter ikke fast i halsen”. Så da var det iallefall betryggende å få vite at hun hadde rett i sin bruk av sitatet "Man skal høre etter når gamle hunder gjør" - det var et annet av hennes ord, som tydeligvis også kunne passe inn Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
M/Y Ellen Marie Svart 2.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2006 ...og dermed har sitatet mening M/Y Ellen Marie Sitér dette innlegget . www.g-mt.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.