Jump to content

Hente båt på Stord: noen som har lyst å være med?

jupan

Recommended Posts

Skal hente båten til helgen hvis det er vær til det. Hadde vært greit å ha med noen som har litt peil på seiling osv, selv om det står motor i båten og så klart ;)

Hvis noen har lyst og har litt peil så bli gjerne med. Send gjerne en IM med tlfnr.

Hilsen

JRO

PS! Det fulgte ikke med så mye utstyr utenom en svær seilgarderobe så hvis noen har lyst låne vekk en redningsflåte, sånn just-in-case, så hadde det vært til veldig stor hjelp. Skal kjøpe dette selv snart, må bare få båten i havn og ting på plass først. Betaler gjerne et depostitum.

Redigert av JRO (see edit history)
Eg kan ikkje denna helgå :headbang: Men det ligge någe redningsutstyr i min båt, Hestesko og nødlys, send en im hvis du trenger noe.

Hestesko har jeg, ellers tusen takk Sodne!

Hvis du ikke får tak i flåte så har jeg et par overlevingsdrakter som du kan låne. Skal på fjellet med familien, ellers hadde jeg gjerne blitt med :yesnod:

Det skal du ikke se bort fra at jeg sier ja takk til ;) Har muligens ei flåte på gang i foreningen, men hvis ikke det går så tar jeg mot med stor takk :D

Tja, han skal over Sletta midtvinters med ukjent båt. Skulle det mot formodning skje noe så klarer du deg vel maks en halvtime i sjøen med vanlig seildress og redningsvest, og du skal ha flaks hvis hjelpen kommer innenfor denne tiden. Det tok jo en halvtime å få opp mannskapet fra bøyebåten som sank under Neglespretten, og det var rett utenfor Bergen sentrum.

Better safe than sorry :cheers:

Bundin er bátleysur maður

Ved å kontrollere alle skroggjennomføringer/ventiler ved overtagelse minimeres sjangsen for uventet vannintrenging. Det er selvfølgelig ikke dumt å ha redningsflåte, men jeg ville prioritert andre sikkerhetsmessige ting. En pakke nødraketter er f.eks ikke dumt.

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Svart (redigert)
Tja, han skal over Sletta midtvinters med ukjent båt. Skulle det mot formodning skje noe så klarer du deg vel maks en halvtime i sjøen med vanlig seildress og redningsvest, og du skal ha flaks hvis hjelpen kommer innenfor denne tiden. Det tok jo en halvtime å få opp mannskapet fra bøyebåten som sank under Neglespretten, og det var rett utenfor Bergen sentrum.

Better safe than sorry :cheers:

My point exactly.

Ad skroggjennomføringer, så besiktiges båten først på land når jeg får den ned hit - med en angrefrist i kontrakten osv (så klart).

Kan man sjekke disse når båten er på vannet, 100%, da?

Jeg tror da ikke båten vil gå ned, men det trodde vel ikke arrangørene av neglespretten heller - og jeg HATER å fryse ;)

Ordner seg dette :)

Redigert av JRO (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...