hifo Svart 4.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2009 komisk hvor lenge jeg kan stå og grue meg til å hoppe.. tipper snittet mitt er 5 min . og rekorden 30 min.. er ufattelig kruken . og ser jeg antydning til rester fra middagsbordet til naboen , ja da blir det enda lengre.. men kunne ikke falle meg inn å kritisere noen for å vaske opp. i fjor lå jeg på siden en med full septik. det tøyt ut hele driter av septikhullet , og de ble morskt gjort oppmerksom på det.. men jeg ble ikke våt.. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Enzo Svart 4.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2009 Jeg sikter bare på et hull mellom såpa og middagsrestene og hopper uti , så sprer det seg utover , null problem. Eller egentlig er jeg en tåpe på den badegreia , har blitt endel på med badebuksa , stå og vippe og så gå inn og bytte tilbake igjen og ta en øllert ,vi bor jo i Norge for pokker , det er jo svinkaldt i vannet. Sitér dette innlegget Link to post
Fru Charente Svart 6.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2009 Vi har båt hvor septikken tømmer seg når vi kommer opp i hastighet, men det er ikke noe problem, man drar da ikke opp i 10 knop eller mer før man har kommet godt utpå ( mer enn 300 meter fra land). Gråvannet går rett ut i sjøen, har aldri sett på det som noe problem, alle må vaske seg og alle må vaske opp, men oppvasken tar vi bare en gang i døgnet, da gjerne etter middagen på kvelden. I tillegg bruker vi engangsglass/tallerkner til frokost å lunsj så slipper vi den oppvasken. Verre er det med alle de som tømmer askebeger i sjøen eller kaster sneipen på sjøen. Sigarettfilterene går ikke i oppløsning og det ser ut som et grisehus i enkelte havner. Vi var på ferietur i Blindleia og der ble vi til og med oppfordret (over NRK's lokalradio) om å kaste på sjøen, matrester, potetskrell o.l. slik at søppelcontainerene ikke ble fylt opp av dette, det sparer mengden søppel og gir mindre lukt og flue/rotte/mus/måke problemer rundt på holmer og skjær. Spare derfor i en plastbøtte med lokk slikt matavfall og tømmer det over rekka når vi er utpå. Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 6.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2009 (redigert) det var et godt argument - vi vasker heller aldri opp før kvelden etter middag og da er det mindre bading som regel - som jeg nevnte går det aldri ut matrester etc med gråvannet - har egentlig aldri sett eller lagt merke til at det blir noe som helst i vannet etter oss - så egentlig er det et ikke tema spør du meg - Redigert 6.Mars.2009 av jab (see edit history) Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.