Jump to content

Gråvann overbord..

Hydrox

Recommended Posts

:yesnod::yesnod:

komisk hvor lenge jeg kan stå og grue meg til å hoppe.. tipper snittet mitt er 5 min . og rekorden 30 min..

er ufattelig kruken . og ser jeg antydning til rester fra middagsbordet til naboen , ja da blir det enda lengre..

men kunne ikke falle meg inn å kritisere noen for å vaske opp. i fjor lå jeg på siden en med full septik. det tøyt ut hele driter av septikhullet , og de ble morskt gjort oppmerksom på det.. men jeg ble ikke våt..

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

Jeg sikter bare på et hull mellom såpa og middagsrestene og hopper uti , så sprer det seg utover , null problem.

Eller egentlig er jeg en tåpe på den badegreia , har blitt endel på med badebuksa , stå og vippe og så gå inn og bytte tilbake igjen og ta en øllert ,vi bor jo i Norge for pokker , det er jo svinkaldt i vannet.

Vi har båt hvor septikken tømmer seg når vi kommer opp i hastighet, men det er ikke noe problem, man drar da ikke opp i 10 knop eller mer før man har kommet godt utpå ( mer enn 300 meter fra land).

Gråvannet går rett ut i sjøen, har aldri sett på det som noe problem, alle må vaske seg og alle må vaske opp, men oppvasken tar vi bare en gang i døgnet, da gjerne etter middagen på kvelden. I tillegg bruker vi engangsglass/tallerkner til frokost å lunsj så slipper vi den oppvasken.

Verre er det med alle de som tømmer askebeger i sjøen eller kaster sneipen på sjøen. Sigarettfilterene går ikke i oppløsning og det ser ut som et grisehus i enkelte havner.

Vi var på ferietur i Blindleia og der ble vi til og med oppfordret (over NRK's lokalradio) om å kaste på sjøen, matrester, potetskrell o.l. slik at søppelcontainerene ikke ble fylt opp av dette, det sparer mengden søppel og gir mindre lukt og flue/rotte/mus/måke problemer rundt på holmer og skjær. Spare derfor i en plastbøtte med lokk slikt matavfall og tømmer det over rekka når vi er utpå.

det var et godt argument - vi vasker heller aldri opp før kvelden etter middag og da er det mindre bading som regel - som jeg nevnte går det aldri ut matrester etc med gråvannet - har egentlig aldri sett eller lagt merke til at det blir noe som helst i vannet etter oss - så egentlig er det et ikke tema spør du meg - :smash:

Redigert av jab (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...