Cam 44 Startet 3.Mars.2009 Del på Facebook Startet 3.Mars.2009 Hallo der ute finnes det noen dyktige på rep og vedlikehold av 74P EDC 2000 Jeg bor i Vestfold og vil gjerne komme i kontakt med en repratør som har erfaring med denne motoren. ERIK Kommentar fra moderator:Emnetittelen er endret, var opprinnelig rep og vedl av Tamd 74 edc . For mer informasjon, se 'Regler for Åpent Forum' Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
KDB Svart 3.Mars.2009 Del på Facebook Svart 3.Mars.2009 Har du noen konkrete problemer med motoren, eller trenger du hjelp til vanlig service? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Cam 44 Svart 2.August.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.August.2009 jeg er ute etter noen med erfaring på feilsøking på edc. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Siggjo Svart 26.September.2011 Del på Facebook Svart 26.September.2011 Bor ikke i Vestfold, desverre, men på regnfulle vestlandet... kanskje noen tips du kan ha nytte av Feil-kodene til EDC finner du i instruksjonsboka, du kjenner sikkert allerede til at de gule indikator lampene blinker først et blink, så et nytt antall blink. Dette er koden du finner igjen i EDC feilkodeskjemaet, på mine TAMD73EDC motorer står de på side 95. De forteller hva feilen er, ofte må noe kalibreres, feks. hendlene. Dette er en enkel sak å utføre, men husk å bruk rett prosedyre, det er ulike type hendler, mekaniske, elektro-mekaniske og elektriske.Det er også en enkel sak å resette alarmer. Jeg har imidlertid hatt trøbbel med selve computeren på den ene motoren, (UCT uniten), fikk ingen feilkode opp, men BB motor kinnet bare i 2 sekunder før den ga seg.Det verste var at dette var en periodisk feil, som gjorde at vi til slutt ikke turde stole på båten. BB motor startet bare når den ville, (periodisk), og det er jo kjipt når båten ikke lar seg kjøre på en motor, men bare går i ring.. Ved å bytte over UCT unitene fra BB til STB motor, og vice versa, viste det seg at det var softwareèn i computeren som trøblet. Denne, (UCT modulen), er dyr, ca 23.000,-, men det kan være et forsøk å sende den inn via din nærmeste Volvo Penta forhandler, til Volvo Penta i Oslo. De kan re-programmere UCT uniten din med ny software, eller fastslå om den evt må byttes til ny. Penta i Bergen sier det hender av og til at disse ryker. Uansett, 23.000 er er vedrt pengene om man slipper ødelagt båtsesong. Bytte av UCT modul er en enkel sak, tar ca 15-20 minutter. OBS ! når en bytter til ny UCT unit "nuller" man samtidig ut timetallet på vedkommende motor. En bør derfor notere ned motortimetallet FØR en bytter UCT èn. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.