Jump to content

Spam fra boatreference.com


bliss X

Recommended Posts

Fikk nytt svar, vi får ikke vite hvordan de har fått tak i adressene. :yesnod:

 

Det hadde vært interesant å vite hvor de har fått tak i den stattestikken fra...  :wink:

Ifølge Osestad er konklusjonen trukket på basis av at kun 1% av mottagerne av spam'en har meldt tilbake at de ikke ønsker mer.... :yesnod:
Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Etter at denne spam'en startet har jeg begynnt å få en utrolig mengde virusmail til epostadressen som jeg har hatt åpen her på forumet.  :cheers: :cheers: Heldigvis har antivirusprogrammet mitt gjort kort prosess med slikt.  :flag: Og avsendere har også vært kjente navn her på forumet. Har boatreference lagt oss alle i maillisten sin og så fått virus på maskinen sin slik at vi alle blir ufrivillig brukt som avsendernavn for virus?  :puke: Dette var mer enn merkelig!  :cool:

 

Lars H.  :cool::flag:

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Vet i alle fall at min adresse brukes til å sende ut virus og spammail.

Det skjønner jeg godt, selv om de fleste nå begynner å bli klar over hvordan dette henger sammen.

 

En stund nå siden sist baatplassen fikk sinte mailer fra folk som mente vi hadde sendt dem virus.... :cheers:

 

Men du har jo skjult epost-adresse, er det slik å forstå at du mener noen må ha fått tak i den allikevel?  :cheers:

Link to post
Share on other sites

Men du har jo skjult epost-adresse, er det slik å forstå at du mener noen må ha fått tak i den allikevel?  :cheers:

Nei.

 

Jeg hadde en baatguru@netcom.no adresse før som var at alias til min vanlige adresse hos netcom. Fikk så mye spam både på baatguru adressen og min vanlige at jeg ikke gadd mer selv om jeg brukte antispamverktøyer K9 (anbefales).

 

Har nå ny mailadresse som jeg er veldig sellektiv med. Den brukes her på forumet men er skjult. Til informasjon kan jeg si at jeg ikke har fått noe spam på denne noen gang hverken fra boatreference eller andre.

Link to post
Share on other sites

Men er straffen på grunn av det han gjorde for å spamme?

Typisk tabloid overskrift. "7 års fengsel for spammer" skulle vært "7 års fengsel for forfalskning, identitetstyveri og falske forretningspapirer".

 

Det er derfor vi er skeptiske til journalister, og spesielt overskrifter.

 

Gerhard

Link to post
Share on other sites

Typisk tabloid overskrift. "7 års fengsel for spammer" skulle vært "7 års fengsel for forfalskning, identitetstyveri og falske forretningspapirer".Det er derfor vi er skeptiske til journalister, og spesielt overskrifter.Gerhard

Jo enig med deg der, men de fleste spam har tatt noen andres identitet og forfalsket headere. Tror egentelig at grunnen til at de greide å gi 7 år er pga falske forretningspapirer ikke pga av spam!

 

Forhåpenteligvis så vil dette uansett være en vekker for spammere, for jeg tror at bedriften var typisk for spam bedrifter!

 

Jibb

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...