Jump to content

Tips til ny Daycruiser eller liten cabincruiser ca 20 fot

880

Recommended Posts

Skal ikke selv ha ny båt allerede, men en kamerat lengter å komme på sjøen igjen :sailing:

Han har følgende kreterier:

Båt fra godt kjent produsent

Daycruiser eller liten cabincruiser ca 20 fot

Helst 4takt påhenger, diesel kan vurderes, IKKE 2takt

2005 eller nyere

Kalesje ikke HT

Min 2 soveplasser

Toalett

Vask, kok, varmeapp. ønskelig

Pris 250 – 350000

Da jeg ikke har efraring med dette segmentet søker jeg om tips her....

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Tre produsenter faller inn for meg

Nidelv - se på Nidelv 610. Med 1,7DTI innenbords diesel er dette en av de bedre små DC'ene etter min mening. Ligger kanskje noe høyere i pris - men 610'en fremstår for meg som et godt kjøp om du får tak i en 05 til 350'+

Yamarin: De har masser av båter i denne klassen. Og de aller fleste er med Yamaha 4 taktere. Det er etter min mening positivt

Askeladden: Kan være de kan komme over en pen og billig Beetle nå.Den er kanskje litt for stor - men en hygglelig båt.

Lykke til!

Redigert av Bitteliten (see edit history)

Hva med å denne Bella 640 m/innenbords diesel? - må vel være et bra kjøp? Og innenfor dine spesifikasjoner. Mangler dass.

Jeg vil også anbefale Skibsplast 655 - denne på Bergenskanten ser meget bra ut og skulle imøtekomme din kravspesifikasjon, vil jeg tro. Har dass.

Og denne så og si helt nye som er i øverste delen av ditt budsjett, men en flott båt!

Redigert av Bergen dørk (see edit history)

mvh Bergen Dørk

Som Ibiza-mann, må jeg også få nevne Ibiza 20 Touring.

Denne f.eks med 150hk Yamaha, er ikke noe dumt valg.

Lykke til! :sailing:

For øvrig vet jeg det har vært en del tester av 20 fots daycruisere det siste året, så det er bare å finne disse. (Vi menn, Båtmagasinet etc.)

Askeladden, Yamarin, Ibiza, kommer alltid godt ut i disse testene.

Redigert av Lagavulin (see edit history)

Båter: Ibiza 22 Weekender,Ibiza 26 Touring, Bavaria 32 sport, Yamarin 80 DC, nå til salgs

Askeladden 605 har blitt nevnt - og kan virkelig anbefales! Se erfaringsdatabasen for min vurdering av denne!

Momentene som jeg tilstadighet fremhever med denne, er uteplassen som etter min mening framstår som langt mer praktisk og fleksibel enn mange av de andre tilsvarende båter i denne klassen.

You'll never walk alone | Klubb Alfa Romeo Norge

Skibsplast 605 eller 655. :yesnod: De fleste båtene som er nevnt her er fine daycruisere, men når du spør etter "liten cabincruiser" er det ingen som slår Skibsplast 655. Ikke uten grunn at det er solgt rekordmange det siste 10-året. Mange brukte er også til salgs, og sikkert mulig å gjøre et godt kjøp.

Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet.

Min 2 soveplasser

Toalett

Vask, kok, varmeapp. ønskelig

Hvis disse punktene virkelig betyr noe, er det nesten bare et svar i denne klassen: Skibsplast 605 eller 655. Da får du litt mer enn en daycruiser, mer en weekendcruiser eller mini-cabincruiser.

De fleste andre alternativer i denne størrelsen har en forkabin som kun er brukbar som lagerplass, og skulle der finnes et do må du omtrent være slangemenneske for å manøvrere deg på potta. Og er du mer enn 190 cm og veier 90 + kommer du deg aldri av dassen men ender som permanent fastklemt ballast ... :wink::lol:

Redigert av Skvulpen (see edit history)

Hva med en slik:

AMT 200DC m/150HK. Honda

15.000 over ditt budsjett, men det kan sikkert prutes...

AMT har vunnet mange tester. De som lager AMT båtene er de samme som har laget (lager) båtene til Yamarin.

Honda er jo også kjent for å være svært stillegående.

Redigert av Bjerknez (see edit history)

BÅT: 2008 Askeladden 535 Bowrider - Mercury Optimax 115HK. Ballistic stålpropell - Navmann 6500

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...