880 Startet 3.Mars.2009 Del på Facebook Startet 3.Mars.2009 Skal ikke selv ha ny båt allerede, men en kamerat lengter å komme på sjøen igjen Han har følgende kreterier: Båt fra godt kjent produsent Daycruiser eller liten cabincruiser ca 20 fot Helst 4takt påhenger, diesel kan vurderes, IKKE 2takt 2005 eller nyere Kalesje ikke HT Min 2 soveplasser Toalett Vask, kok, varmeapp. ønskelig Pris 250 – 350000 Da jeg ikke har efraring med dette segmentet søker jeg om tips her.... Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Bitteliten Svart 3.Mars.2009 Del på Facebook Svart 3.Mars.2009 (redigert) Tre produsenter faller inn for meg Nidelv - se på Nidelv 610. Med 1,7DTI innenbords diesel er dette en av de bedre små DC'ene etter min mening. Ligger kanskje noe høyere i pris - men 610'en fremstår for meg som et godt kjøp om du får tak i en 05 til 350'+ Yamarin: De har masser av båter i denne klassen. Og de aller fleste er med Yamaha 4 taktere. Det er etter min mening positivt Askeladden: Kan være de kan komme over en pen og billig Beetle nå.Den er kanskje litt for stor - men en hygglelig båt. Lykke til! Redigert 3.Mars.2009 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 3.Mars.2009 Del på Facebook Svart 3.Mars.2009 Tenker på Skibsplast 655, men den blir kanskje endel dyrere..? Mer cabin- enn daycruiser Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
880 Svart 3.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Mars.2009 Takker for tips, men ønsker flere inspill og erfaringer.... Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
LykkelitenIV Svart 3.Mars.2009 Del på Facebook Svart 3.Mars.2009 Askeladden 605 kunne jeg tenkt meg i den klassen. Sitér dette innlegget HilsenLykkeliten IV (på båtjakt) Link to post
MajorAndy Svart 3.Mars.2009 Del på Facebook Svart 3.Mars.2009 Ryds 20 DC? http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=16324589 Andy Sitér dette innlegget Link to post
Lukas Svart 3.Mars.2009 Del på Facebook Svart 3.Mars.2009 Da må vel utfordringen ligge i det å klare og sortere ut alle alternativene som finnes. Finnes jo tonnevis. Velg og vrak. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøkua Svart 4.Mars.2009 Del på Facebook Svart 4.Mars.2009 Nor-Dan 610 er en båt med alle kriterier oppfylt! Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 4.Mars.2009 Del på Facebook Svart 4.Mars.2009 (redigert) Hva med å denne Bella 640 m/innenbords diesel? - må vel være et bra kjøp? Og innenfor dine spesifikasjoner. Mangler dass. Jeg vil også anbefale Skibsplast 655 - denne på Bergenskanten ser meget bra ut og skulle imøtekomme din kravspesifikasjon, vil jeg tro. Har dass. Og denne så og si helt nye som er i øverste delen av ditt budsjett, men en flott båt! Redigert 4.Mars.2009 av Bergen dørk (see edit history) Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Lagavulin Svart 4.Mars.2009 Del på Facebook Svart 4.Mars.2009 (redigert) Som Ibiza-mann, må jeg også få nevne Ibiza 20 Touring. Denne f.eks med 150hk Yamaha, er ikke noe dumt valg. Lykke til! For øvrig vet jeg det har vært en del tester av 20 fots daycruisere det siste året, så det er bare å finne disse. (Vi menn, Båtmagasinet etc.) Askeladden, Yamarin, Ibiza, kommer alltid godt ut i disse testene. Redigert 4.Mars.2009 av Lagavulin (see edit history) Sitér dette innlegget Båter: Ibiza 22 Weekender,Ibiza 26 Touring, Bavaria 32 sport, Yamarin 80 DC, nå til salgs Link to post
arnstein156 Svart 4.Mars.2009 Del på Facebook Svart 4.Mars.2009 Askeladden 605 har blitt nevnt - og kan virkelig anbefales! Se erfaringsdatabasen for min vurdering av denne! Momentene som jeg tilstadighet fremhever med denne, er uteplassen som etter min mening framstår som langt mer praktisk og fleksibel enn mange av de andre tilsvarende båter i denne klassen. Sitér dette innlegget You'll never walk alone | Klubb Alfa Romeo Norge Link to post
elfranse Svart 4.Mars.2009 Del på Facebook Svart 4.Mars.2009 Heia. Fortvil ikke, etter å ha sett denne siden http://www.rundbild.at/skibsplast/ så er du ikke i tvil. Finnes noen fine på finn.no som skulle være greie for dine ønsker, dog har du også skibsplast 605 som kan være i din gate. Lykke til Ps: har selv en 655 som jeg er kjempefornøyd med. Sitér dette innlegget Link to post
roesok Svart 4.Mars.2009 Del på Facebook Svart 4.Mars.2009 Skibsplast 605 eller 655. De fleste båtene som er nevnt her er fine daycruisere, men når du spør etter "liten cabincruiser" er det ingen som slår Skibsplast 655. Ikke uten grunn at det er solgt rekordmange det siste 10-året. Mange brukte er også til salgs, og sikkert mulig å gjøre et godt kjøp. Sitér dette innlegget Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet. Link to post
Skvulpen Svart 4.Mars.2009 Del på Facebook Svart 4.Mars.2009 (redigert) Min 2 soveplasserToalett Vask, kok, varmeapp. ønskelig Hvis disse punktene virkelig betyr noe, er det nesten bare et svar i denne klassen: Skibsplast 605 eller 655. Da får du litt mer enn en daycruiser, mer en weekendcruiser eller mini-cabincruiser. De fleste andre alternativer i denne størrelsen har en forkabin som kun er brukbar som lagerplass, og skulle der finnes et do må du omtrent være slangemenneske for å manøvrere deg på potta. Og er du mer enn 190 cm og veier 90 + kommer du deg aldri av dassen men ender som permanent fastklemt ballast ... Redigert 4.Mars.2009 av Skvulpen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
KaRsK Svart 4.Mars.2009 Del på Facebook Svart 4.Mars.2009 hvis sjøegenskaper har noe å si , så er nidelv 610 å foretrekke fremfor skibsplast. er min og sikkert noen andre sin mening ihvertfall :) hilsenen en som har erfaring med begge Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 4.Mars.2009 Del på Facebook Svart 4.Mars.2009 Det er ikke så enkelt å få tak i en Nidelv 610 som kun skal være noen år gammel, innenfor denne prisrammen. Det legger jo en viss begrensning for kjøper her. Synes nok båten er noe høyt priset til kun å være 20 fot. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
KaRsK Svart 4.Mars.2009 Del på Facebook Svart 4.Mars.2009 (redigert) http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=16373727 http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=16502583 disse er under 350.000 RED : ups , fikk ikke med meg aldersbegrensningen Redigert 4.Mars.2009 av KaRsK (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 4.Mars.2009 Del på Facebook Svart 4.Mars.2009 Jepp, men ikke 2005 modell eller nyere... Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
snart Svart 4.Mars.2009 Del på Facebook Svart 4.Mars.2009 http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=16211294 http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=16158107 Sitér dette innlegget Link to post
Bjerknez Svart 4.Mars.2009 Del på Facebook Svart 4.Mars.2009 (redigert) Hva med en slik: AMT 200DC m/150HK. Honda 15.000 over ditt budsjett, men det kan sikkert prutes... AMT har vunnet mange tester. De som lager AMT båtene er de samme som har laget (lager) båtene til Yamarin. Honda er jo også kjent for å være svært stillegående. Redigert 4.Mars.2009 av Bjerknez (see edit history) Sitér dette innlegget BÅT: 2008 Askeladden 535 Bowrider - Mercury Optimax 115HK. Ballistic stålpropell - Navmann 6500 Link to post
MajorAndy Svart 5.Mars.2009 Del på Facebook Svart 5.Mars.2009 Jeg ved at selve ordet er tabu herinde - men man får jo virkelig meget for pengene... Bayliner 2355? Eller en anden amerikaner; Maxum eller Sea Ray? Andy Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 5.Mars.2009 Del på Facebook Svart 5.Mars.2009 Som kjent så har Johs Lunde kjøpt opp deler av boet etter Askeladden. http://aftenbladet.no/lokalt/stavanger/970...Askeladden.html I følge en kollega av meg som er kompis med direktør i Johs Lunde Marine selger de ut en hel del nye Askeladden båter til ned mot halv pris. Kanskje verd å sjekke. http://www.lundemarine.no/#/boat/askeladden/ Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Bjerknez Svart 5.Mars.2009 Del på Facebook Svart 5.Mars.2009 En ting er vertfall sikkert.... den hjemmesiden var mildt sagt irriterende. Altså lundemarine.no. Sitér dette innlegget BÅT: 2008 Askeladden 535 Bowrider - Mercury Optimax 115HK. Ballistic stålpropell - Navmann 6500 Link to post
SF Svart 5.Mars.2009 Del på Facebook Svart 5.Mars.2009 Trykk skip intro ikon nede til høyre, det pleier å hjelpe Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
880 Svart 5.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Mars.2009 Takker så lang for alle tip, de videresendes til rette vedkommende... Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.