tilsjos.no Posted March 3, 2009 Share Posted March 3, 2009 (edited) Hei båtfolket! Jeg lurer på hva folket syns om muskelbåten Key Largo 36.. Min mening er at den er tøff og vekker oppmerksomhet blant folket. Det er et fartsmonster, men her i Norge blir det litt for spesielt, syns da jeg. Det er mer en båt som passer inn nede ved Middelhavet og rundt der. Fine linjer. En kul båt, ikke så mye plass til en familie vil jeg si. Kanskje en båt for en weekendtur for to personer. Også en negativ ting, koster skjorta, og bensinen blir altfor dyr! Det er hvert fall ikke mangel på luksus i dette rovdyret. Håper dere svarer på dette, og sier hva dere syntes. Negativt og positve ting om båten. Pøs på med meninger. Til Sjøs har prøvekjørt denne store skjærgårdsjeepen, og lager en prøvekjøring som kommer i det nyeste nummeret. Kanskje vi tar med noe som dere skriver, meninger blant båtfolket. Håper alle har anledning til å svare i dette emnet Mvh Til Sjøs redaksjonen Edited March 3, 2009 by Til Sjøs Sondre (see edit history) Quote WWW.TILSJOS.NO Tips oss på: tips@tilsjos.no Link to post
Brynjar Posted March 3, 2009 Share Posted March 3, 2009 Flott båt men helt uinteressant for meg. Kommer nok aldri til å investere i båt jeg må sette meg i gjeld for å "eie". Leser helst båtreportasjer om båter folk flest har råd til eller folks egne prosjekter. Quote . . bmhe Link to post
HP-260 Posted March 3, 2009 Share Posted March 3, 2009 (edited) Syntes denne båten er gjennomført latterlig. Stor, tung, treig, uøkonomisk og relativt upraktisk. Skulle jeg en gang plutselig få økonomi til det så ville jeg heller satset på en amerikansk skjærgårdsjeep noe ala det Donzi og fountain leverer(raskere og mer økonomisk, men komforten er ikke helt på samme nivå) Denne Sessa Key Largo'n ble testet av ViMenn for noen måneder siden og da skrev de at den bruke 390 liter på maks med 52 knop som blir 7.5 l/nm. Det er et vannvittig høyt forbruk. Og det blir vel litt feil å kalle denne båten for et fartsmonster når den såvidt bikker med 50 knop med 3x350hk. Kan sikkert nevne 10 båter av samme størrelse som kjører fra denne med mye mindre motorkraft. Men jeg er helt enig i at denne båten er kanontøff med 3 påhengere og har mye luksus bla. iboat(ipod's dockingstasjon i båter). Edited March 3, 2009 by HP-260 (see edit history) Quote Link to post
tilsjos.no Posted March 3, 2009 Author Share Posted March 3, 2009 Syntes denne båten er gjennomført latterlig. Stor, tung, treig, uøkonomisk og relativt upraktisk.Skulle jeg en gang plutselig få økonomi til det så ville jeg heller satset på en amerikansk skjærgårdsjeep noe ala det Donzi og fountain leverer(raskere og mer økonomisk, men komforten er ikke helt på samme nivå) Denne Sessa Key Largo'n ble testet av ViMenn for noen måneder siden og da skrev de at den bruke 390 liter på maks med 52 knop som blir 7.5 l/nm. Det er et vannvittig høyt forbruk. Og det blir vel litt feil å kalle denne båten for et fartsmonster når den såvidt bikker med 50 knop med 3x350hk. Kan sikkert nevne 10 båter av samme størrelse som kjører fra denne med mye mindre motorkraft. Men jeg er helt enig i at denne båten er kanontøff med 3 påhengere og har mye luksus bla. iboat(ipod's dockingstasjon i båter). Ja, kan være enig at jeg skreiv litt feil ved ordet fartsmonster. Da vi testet den, fikk vi den opp i 53 knop. Da var vi 4 mann om bord. Veldig enig i at den er bygd så tung. Kunne nesten gjort den lettere, men sånn er det. Luksusen i båten er bra! Men når det gjelder forbruk av bensin, så.. Det er vel derfor mange ikke velger å kjøpe en slik båt. For dyr i innkjøp, for mye i drivstoff, ikke så stor plass osv.. Quote WWW.TILSJOS.NO Tips oss på: tips@tilsjos.no Link to post
Valianto Posted March 3, 2009 Share Posted March 3, 2009 Syns den er mer båt å se på en å ha jeg Quote Lyst til å kjøpe båten min ? Link to post
Noflow Posted March 3, 2009 Share Posted March 3, 2009 vel, har man alt for mange millioner til overs, og trenger oppmerksomhet... da er den grei. latterlg båt, går ikke noe spesielt bra i forhold til motorisering. som sagt over, den drar latterlig mye bensin. og dessuten, tror en motivlakka fountain, nor-tech osv drar mer oppmerksomhet, ihvertfall hos meg. ville aldri kjøpt noe sånt. da måtte jeg ha vært noe rundt 40 og hatt mange millioner Quote Link to post
Recommended Posts